خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: از مشاهده منظره ترتیل‌خوانی قرآن لذت می‌برم زیرا هزاران نفر زن و مرد به ویژه جوانان و نوجوانان در این مجالس شرکت می‌کنند و جواب دندان‌شکن به دشمنان اهل بیت (ع) می‌دهند که می‌گفتند پیروان اهل بیت (ع) رابطه‌ای با قرآن ندارند.
کد خبر: ۹۰۱۸۰۲۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
حضور در محافل قرآنی جواب دندان‌شکن به دشمنان اهل بیت (ع) است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ترتیل‌خوانی قرآن که در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که بار دیگر ماه رمضان را درک و در مراسم پرفیض قرآن شرکت کردیم. این نعمت کوچکی نیست که انسان سالم باشد و با امنیت ماه رمضان دیگر را درک کند.

وی خاطرنشان کرد: در دعای روز نخست ماه رمضان از خداوند می‌خواهیم روزه من را روزه روزه‌داران حقیقی قرار دهد، زیرا آن‌ها مرتکب غیبت، دروغ، کم فروشی، رباخواری نمی‌شوند و قلب آن‌ها به جز خدا به هیچ کسی توجه ندارد و نماز شب اقامه می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه شب زنده‌داران حقیقی زمانیکه بر می‌خیزند تمام وجود آن‌ها را روحانیت شب زنده‌داری فرامی‌گیرد گفت: امام علی (ع) در سخنی فرمودند: کسانی هستند که از روزه خود جز تشنگی و گرسنگی ثمری ندارند. باید تلاش کنیم در این گروه قرار نگیریم.

وی با بیان اینکه راه بیداری توجه به قرآن است گفت: آیات قرآن مردم را از ظلمت‌هایی مانند گناه، غیبت و خیانت به نور دعوت می‌کند. از مشاهده این منظره ترتیل‌خوانی لذت می‌برم هزاران نفر زن و مرد به ویژه جوانان و نوجوانان در این مجالس شرکت می‌کنند و جواب دندان‌شکن به دشمنان اهل بیت (ع) می‌دهند که می‌گفتند پیروان اهل بیت (ع) رابطه‌ای با قرآن ندارند. اینگونه جلسات را آن‌ها ندارند در حالی که ما بهره‌مند هستیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: جوانان را به قرآن بسپارید و مراقب حال جوانان و فرزندان خود باشید و از اکنون آن‌ها را به این جلسات دعوت کنید تا عادت کنند. اگر فرزندان شما از اکنون به این جلسات دعوت نشوند فایده‌ای دربرندارد.

وی عنوان کرد: مراقب کودکان، نوجوانان و جوانان باشید، زیرا خطر در دوران کنونی زیاد است، ولی در سایه قرآن همه خطرات از کشور، نظام و جمعیت برطرف خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان ضمن تشکر از مسؤولان آستان مقدس حضرت معصومه و دست اندرکاران این مجلس باشکوه گفت: شما از این جلسات بهره‌مند می‌شوید و همه این امور در نامه اعمال به عنوان حسنات و ذخیره قیامت ثبت می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها