بخشدارمرکزی باشت در جلسه مشترکلزوم مطالعه قانون توسط اعضای شورا شورا‌های اسلامی ودهیاران روستا‌های بخش مرکزی این شهرستان گفت: بخش مرکزی باشت دارای دو دهستان،۸۶ روستا و ۴۹۰۳ نفر جمعیت است.
کد خبر: ۹۰۱۸۰۳۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
انبازپور به اهمیت جایگاه شورا‌ها ودهیاران اشاره کرد و افزود:شورا‌ها و دهیاران در چهارچوب قانون مجاز به فعالیت برای خدمت رسانی به مردم هستند و در این راه با دیگر ادارات ونهاد‌ها باید همکاری وتعامل داشته باشند.
وی از اعضای شورا‌ها ودهیاران خواست قوانین، مقررات و آئین نامه‌ها رامطالعه کنند تا بتوانند به خوبی از عهده مسئولیت خود برآمده و نیاز‌های مردم را برآورده کنند.
بخشدار مرکزی باشت با اشاره به اینکه شورا‌ها ودهیاران درزمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی وآموزشی، بهداشتی وسایر امور رفاهی واداره امور مردم به دست خودشان نقش مهمی دارند گفت: درقانون اساسی ۱۰ اصل از اصول قانون اساسی به شورا‌ها اختصاص داده شده است و براساس اصل ۱۰۳ قانون اساسی مسئولان اجرایی ملزم به رعایت تصمیمات شورا‌ها هستند.
همکاری کردن ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌ها در مواقع آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع، تشکیل تعاونی دهیاران، آموزش وتوانمند سازی زنان بی سرپرست، ارائه تسهیلات توسعه اشتغال روستایی، گسترش چتر بیمه اجتماعی برای کشاورزان، روستائیان و عشایر از مهمترین مصوبات این نشست بود.
ارسال نظرات