مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به اینکهمدیریت پسماندها اولویت محیط زیست استان مهمترین اولویت محیط زیست مدیریت پسماند است گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان تولید زباله تَر (تجزیه پذیر) در مناطق مختلف استان از تولید زباله خشک بیشتر است و در فصل تابستان به دلیل افزایش شمار مسافران و گردشگران این میزان تا یک و نیم کیلوگرم برای هر نفر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۰۱۸۰۳۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
محسن جعفری‌نژاد بسطامی افزود: سرانه تولید زباله در کشور ۸۶۰ گرم برای هر نفر است که این میزان در کهگیلویه و بویراحمد برای هر نفر یک کیلوگرم است.
جعفری نژاد بسطامی به نقش موثر رسانه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: رسانه‌ها نقش به سزایی در آگاهی بخشی مردم در مورد اهمیت حفاظت از محیط زیست ایفا می‌کنند و انتظار می‌رود بیش از پیش در این راستا بکوشند.
وی با انتقاد از برخی اصناف یاسوج که زباله‌های خود را در خیابان‌ها و جدول‌های این شهر رها می‌کنند گفت: صیانت از محیط زیست و حفظ زیبایی‌های خدادادی پایتخت طبیعت ایران وظیفه‌ای همگانی است.
جعفری نژاد بسطامی افزود:شهر یاسوج با وجود داشتن مواهب طبیعی و زیبایی‌های خدادادی متعدد وضعیت نامطلوبی در زمینه دفن زباله دارد و این امر زیبایی‌های آن را دچار خدشه کرده است.
کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان و ۱۷ شهر است.
ارسال نظرات