خبرهای داغ:
خاخام دیوید ویس گفت: کار‌هایی که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند غیرقانونی است و در دین یهود جایی ندارد.
کد خبر: ۹۰۱۸۰۵۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، به نقل از ایکنا خاخام دیوید ویس سخنگوی یهودیان ضد صهیونیسم از كشور آمریكا در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با تأكید بر اینكه تقابل میان مسلمانان و مسیحیان كه صهیونیسم درصدد علم كردن آن است، یك دروغ بزرگ است، گفت: كارهایی كه صهیونیست‌ها انجام می‌دهند غیرقانونی است و در دین یهود جایی ندارد.

تقابل بین یهود و مسلمانان دروغ بزرگ صهیونیست‌هاست

وی افزود: صهیونیست‌ها برای پیشبرد اهدافشان نیاز داشتند كه به دنیا نشان دهند كه مسلمانان و یهودیان با یكدیگر تقابل دارند و این مسئله را تبدیل به جنگ مسلمانان و یهودیان كردند تا به این وسیله مظلوم‌نمایی كنند و توجه و حمایت مردم دنیا را جلب كنند.

خاخام دیوید ویس اظهار كرد: این دروغ بزرگ تقابل مسلمانان و یهودیان را بر این مبنا ساختند تا اهداف خود را جلو برند در حالی كه قوم یهود صدها سال با مسلمانان زندگی كردند آن هم زندگی مسالمت‌میز و مثبت و مسلمانان هم برای یهودیان محیط امن ایجاد كردند، پس اینكه مسلمانان دشمن یهودیان هستند، یك دروغ بزرگ صهیونیست‌هاست.

سخنگوی یهودیان ضد صهیونیسم با بیان اینكه سه دلیل مشخص وجود دارد كه چرا دین یهود با صهیونیست‌ها مخالفت می‌كند، گفت: دین یهود یك دین ۳ هزار ساله است كه خداوند توانست آن را از طریق موسی(ع) به مردم ارائه دهد و از آن‌ها خواست تا بندگی خدا را كنند اما این صهیونیست‌ها ۱۳۰ سال است كه چند نفر ضد خدا و متنفر از دین یهود دور هم جمع شده و ایده‌های مادی‌گرایانه مطرح می‌كند كه یهودیان باید یك سرزمین مستقل برای خود داشته باشند.

وی ادامه داد: صحبتی كه صهیونیست‌ها می‌كنند این است كه می‌گویند خدا قدرت ندارد از ما دفاع كند، لذا باید سرزمین مستقل داشته باشیم و این در تضاد كامل با دین یهود است؛ آن‌ها می‌گوید چون خداوند نمی‌تواند از ما حمایت كند لذا ما باید خودمان از خودمان حمایت كنیم.

در دین یهود اعتقادی به ایجاد یك كشور مستقل وجود ندارد

خاخام دیوید ویس با ذكر این نكته كه در دین یهود اعتقادی به ایجاد یك كشور مستقل وجود ندارد، گفت:‌ زمانی كه تورات در طور سینا به موسی(ع) داده شد، به آن‌ها گفته شد به ارض مقدس بروید در حالی كه در بالاترین رتبه معنوی قرار دارید و آن‌ها هم آنجا رفتند و چون از فرمان خدا سرپیچی كردند و از معبد بالای روحانی افتادند، از آن سرزمین مقدس هم تبعید شدند و كسی اجازه ندارد آن تبعید را بشكند؛ ما به خاطره گناه از سرزمینمان رانده شدیم و ۳ عهد بر ما گذاشته شد؛ اول اینكه در تعداد زیاد حق نداریم به سرزمین مقدس برگردیم؛ عهد دوم اینكه هر جا هستیم نبرد علیه هیچ ملتی نكنیم و وارد جنگ و طغیان نشویم و عهد سوم كه به گردنشان گذاشته شد این است كه هیچ انسانی حق ندارد آن تبعید را بشكند در حالی كه صهیونیست‌ها بر خلاف این سه عهد عمل كرده و می‌كنند و به همین دلیل است كه می‌گوییم كه صهیونیست‌ها اصلاً یهودی نیستند.

صهیونیست‌ها سه عهد بزرگ دین یهود را زیرپا گذاشتند

وی اضافه كرد: به خاطر این قوانین بوده است كه یهودی‌ها در طول تاریخ هیچگاه دنبال ایجاد سرزمین نبودند نه اینكه آنان یك قوم ضعیف باشند، خیر؛ آنان قوانین خدا را زیر پا نمی‌گذاشتند در حالی كه صهیونیست‌ها از ۱۳۰ سال گذشته كه ایجاد شدند این قوانین خدا را زیر پا گذاشته و بر خلاف این سه عهد دین یهود عمل كردند.

سخنگوی یهودیان ضد صهیونیسم اظهار كرد: صهیونیست‌ها حتی اگر دولتی در سرزمین خالی ساخته بودند كه كسی در آن نبود، باز هم بر خلاف دین یهود عمل كرده بودند و اكنون با اشغال سرزمین فلسطینی‌ها جرم آن‌ها دو برابر است كه رفتند و سرزمین دیگران را اشغال كردند و این‌ها نه تنها استفاده از قوانین یهود نیست بلكه كاملاً مخالف آن سه عهده است به دلیل تمام این دلایل است كه بارها و بارها می‌گوییم صهیونیست‌ها اصلاً یهودی نیستند.

مسلمانان همواره با یهودی‌ها به خوبی برخورد كرده‌اند

وی یادآور شد: یكی از قوانین كتاب تورات این است كه كسی را نكشید، دزدی نكنید در حالی كه صهیونیست‌ها تمام این كارها را دارند انجام می‌دهند و بالاتر از این‌ها یكی از آموزه‌های یهود این است كه اگر كسی كاری برای شما انجام داد،‌ باید از آن‌ها قدردانی كنید در حالی كه اینان با مسلمانانی كه با آنان زندگی كرده و با خوبی با آن‌ها برخورد كرده بودند، بد برخورد كرده و در حق آنان ظلم كردند.

خاخام دیوید ویس با بیان اینكه صهیونیست‌ها در تورات تحریف كرده و سعی می‌كنند از علائم مذهبی دین یهود برای كار خود استفاده كنند، گفت: تفسیرهای مختلفی بر روی پرچم اسرائیل وجود دارد؛ هر یهودی كه ازدواج می‌كند باید یكی از این لباس‌ها داشته باشد كه خط آبی دارد و آن ستاره پرچم هم ستاره پرچم یهود است و به سنت‌های پیشین یهود باز می‌گردد.

یهودی‌های بسیار مذهبی با موجودیت اسرائیل مخالفند

وی با تأكید بر اینكه یهودی‌های بسیار مذهبی با موجودیت اسرائیل مخالفند، گفت:‌ صهیونیست‌ها با ما فرق دارند به عنوان مثال یكی از قوانین دین یهود پوشش سر زنان است اما صهیونیست‌ها به این پوشش اعتقادی ندارند و آن‌ها به اسم دین یهود كارهایی می‌كنند كه اصلاً در این دین وجود ندارد.

قطعاً اسرائیل محو خواهد شد

سخنگوی یهودیان ضدصهیونیسم اعتقاد دارد كه خداوند حتماً اسرائیل را محو می‌كند اما دانشمندان ما می‌گویند هیچگاه زمانی برای آخر الزمان مشخص نكنید چون ممكن است این زمان عقب و جلو بیفتد و افراد بی ایمان شوند لذا باید اعتقاد داشته باشیم كه این دنیا متعلق به خداست و خدا شر اسرائیل را كم خواهد كرد و حتما این مسئله مهم به وسیله خداوند اتفاق خواهد افتاد ولی ما هم باید وظیفه خود را انجام دهیم شاید خدا به خاطر همین كارهایی كه انجام می‌دهیم كمك كند تا اسرائیل محو شود.

خاخام دیوید ویس به كتاب «The Rabbis speak out؛ خاخام‌ها فریاد می‌زنند» اشاره كرد و گفت: در این كتاب یكسری سخنان و عكس‌های خاخام‌ها از ۱۳۰ قبل جمع‌آوری شده است كه زمانی كه صهیونیست‌ها تصمیم گرفتند یك سرزمین مستقل داشته باشند، چون می‌دانستند این مسئله بر خلاف آموزه‌های دین یهود است، لذا با این مسئله مخالفت كردند و این‌ها خاخام‌های بسیار معروفی هستند كه اگر از یهودی نام آن‌ها را بپرسید آن‌ها را می‌شناسند و می‌دانند این‌ها خاخام اصل یهود و هسته اصلی و مذهبی‌های این دین هستند.

وی بیان كرد:‌ خاخام‌های یهودی فلسطین در ابتدای قرن بیستم به كشورهای عربی از جمله اردن، عراق و غیره می‌رفتند و با آن‌ها صحبت كرده و مخالفت خود را با تشكیل كشور مستقل اسرائیل اعلام می‌كردند كه همه این‌ها با جمع‌آوری اسناد و عكس‌ها وجود دارد.

خاخام‌های صهیونیست، دكوری هستند

سخنگوی یهودیان ضدصهیونیسم در عین حال این نكته را یادآور شد كه خاخام‌هایی هستند كه از اسرائیل حمایت می‌كنند اما نباید گمان كنیم كه این‌ها واقعی هستند؛ بلكه آن‌ها یك چیز دكوری هستند كه صهیونیست‌ها ساخته‌اند مانند علائم مذهبی مثل ستاره یهود كه از آن‌ها استفاده می‌كنند و آن‌ها یك مجموعه خاخام‌ها ساخته‌اند كه بگویند یهودی هستیم در حالی كه آن‌ها چیزهای حرام را حلال می‌كنند.

وی گفت: زمانی كه سازمان ملل وجود دولت اسرائیل را اعلام كرد، خاخام‌ اعظم فلسطین در سال ۱۹۴۷ بیانیه‌ای نوشت و این بیانیه هم‌اكنون جزو اسناد سازمان ملل است كه در آن آمده است كه ما می‌خواهیم مخالفت قطعی خود را با تشكیل هرگونه دولت یهودی در هر نقطه فلسطین اعلام كنیم.

همواره در نقاط مختلف دنیا تظاهرات بزرگ خاخام‌ها بر علیه صهیونیست‌ها برگزار می‌شود

خاخام دیوید ویس ادامه داد: در این زمینه همیشه در نقاط مختلف دنیا تظاهرات بزرگ خاخام‌ها و یهودی‌های مذهبی برگزار شده و می‌شود كه مخالفت خود را دولت اسرائیل اعلام می‌كنند به عنوان مثال سال گذشته بیش از ۶۰ هزار خاخام یهودی در قدس بر علیه صهیونیست‌ها تظاهرات كردند و در نیویورك هم ۲۰ هزار یهودی ضدصهیونیست گردهم جمع شدند.

حتی یهودی‌ها هم توسط اسرائیل شكنجه می‌شوند

سخنگوی یهودیان ضد صهیونیسم با بیان اینكه یهودیان در فلسطین مخالفت‌هایی با اسرائیل دارند، اما توسط ارتش اسرائیل شكنجه می‌شوند، گفت: در عكس‌های مستند اخبار نشان داده شده است كه خاخام‌های یهودی با پرچم فلسطین در تظاهرات شركت كردند.

به رسانه‌ها التماس می‌كنیم كه نفاق دولت اسرائیل را نشان دهند

وی با بیان اینكه ما به رسانه‌ها التماس می‌كنیم كه نفاق دولت اسرائیل را نشان دهند اما نشان داده نمی‌شود، گفت: صهیونیست‌ها پسرها و دختران ما را مجبور می‌كنند تا آموزش‌های نظامی دیده و به سربازی بروند كه هر دو این مسئله یعنی هم آموزش نظامی و هم در كنار هم قرار گرفتن زن و مرد با آموزه‌های دین یهود در تضاد است.

خاخام دیوید ویس در پاسخ به این سئوال كه چرا یهودیان مخالف صهیونیست‌ها از اسرائیل جدا نمی‌شوند، گفت: یكسری مؤسساتی هستند كه این كار خروج یهودی‌ها از اسرائیل را به عهده گرفتند اما یهودی‌ها باید جایی زندگی كنند كه غذاهای مخصوص خودشان و به سبك و رسوم زندگی خودشان بتوانند زندگی كنند و باید این زیرساخت‌های این مسائل برای آن‌ها فراهم باشد.

گرفتن ویزا برای كشورهایی مثل آمریكا، انگلیس و كانادا برای یهودیان به شدت مشكل است

وی با بیان اینكه گرفتن ویزا برای كشورهایی مثل آمریكا، انگلیس و كانادا برای یهودیان به شدت مشكل است، گفت:‌ البته در این سال‌ها خیلی‌ها هم توانستند از اسرائیل فرار كنند اما امكانات فراهم نیست كه بخواهند جای دیگری بروند و باید امكانات آن‌ها فراهم شود به عنوان مثال هم‌اكنون یكی از خاخام‌های بزرگ بیت‌المقدس به آمریكا آمده است و حدود ۱۰۰ هزار نفر از مریدان او هم به كنارش آمده و در آنجا زندگی می‌كنند.

خاخام دیوید ویس همچنین گفت:‌ از همان ابتدا دو دستگی میان خاخام‌های موجود در فلسطین به وجود آمد و عده‌ای می‌گفتند كشور را ترك كنیم اما عده‌ای دیگر می‌گفتند نه باید بمانیم و با صهیونیست‌ها مبارزه كنیم زیرا آنجا را می‌بلعند.

ایران، تنها كشوری است كه به طور مشخص جلوی صهیونیست‌ها ایستاده است

سخنگوی یهودیان ضدصهیونیست در عین حال تأكید كرد كه باید از نظام جمهوری اسلامی ایران تشكر كنیم زیرا تنها كشوری است كه به طور مشخص جلوی صهیونیست‌ها ایستاده است و از اینكه او را متهم به ضدیهود كرده‌اند هیچ ترسی ندارد؛ امام خمینی(ره) از همان ابتدا گفتند مخالف هیچ دینی نیستیم؛ مخالف دین یهود نیستیم اما مخالف صهیونیزم هستیم.

برای ترامپ درباره مسائل هسته‌ای ایران و تغییر پایتخت اسرائیل بیانیه نوشتیم

وی به آخرین اقدامات این جامعه برای آمریكا اشاره كرد و گفت:‌ ما بیانیه‌ای به ترامپ درباره مسائل هسته‌ای نوشتیم و در آن گفتیم كه یهود با صهیونیست فرق دارد و جمهوری اسلامی مخالف یهود نیست بلكه مخالف صهیونیست است اما چون ایران دارد این مسئله را نشان می‌دهد كه یهود با صهیونیست‌ها فرق دارند، با آن‌ مخالفت می‌كنند و مباحث هسته‌ای هم برای این است كه جلوی كارهای ایران را بگیرند.

انتقال پایتخت اسرائیل به بیت‌المقدس، رسمیتی به آن نمی‌بخشد

خاخام دیوید ویس ادامه داد: ما در این بیانیه نوشتیم كه اصلاً موجودیت اسرائیل غیرقانونی است و اینكه پایتخت آن را از تلاویو به بیت‌المقدس منتقل كند، به این سرزمین رسمیت نمی‌بخشد زیرا اصلاً تشكیل دولت اسرائیل به تفكرات یهود نیست و خلاف مقررات آن‌هاست و اینكه پایتخت اسرائیل كجا باشد، هیچ معنی ندارد و این كاری كه ترامپ می‌كند فقط نمك به زخم فلسطینی‌ها و یهدودی‌ها می‌زند و مشاهده كردیم كه طی این چند روز چقدر از فلسطینی‌ها كشته شدند.

همه مردم دنیا بدانند كه صهیونیست و یهود دو چیز كاملاً متضاد هستند

سخنگوی یهودیان ضدصهیونیست تأكید كرد: هسته صحبت‌هایی كه می‌خواهیم همه دنیا بدانند این است كه صهیونیست و یهود دو چیز كاملاً متضاد هستند و مخالفت با صهیونیست‌ها به معنی ضد یهود بودن نیست و ما به عنوان یهودی‌های سراسر دنیا فریاد می‌زنیم و امید داریم كه همه مردم دنیا فریاد ما را بشنوند كه از همه اتفاقاتی كه برای مردم غزه رخ می‌دهد بسیار ناراحت هسیتم و از رسانه‌ها تقاضا می‌كنیم كه این مطالب را پخش كنند.

وی با بیان اینكه خداوند این توانایی را دارد كه هرچه سریع‌تر صهیونیست‌ها را نابود كند، گفت: ما هم باید دعا كنیم تا آن رحمت خداوند كه قرار است به زمین ببارد، نازل شود.

خاخام دیوید ویس یادآور شد: در قلب بیت‌المقدس یكسری خانه‌های یهودی‌های معتقد قرار داشت و صهیونیست‌ها می‌خواستند آنجا را خراب كرده و یك استادیوم ورزشی بسازند اما هدفشان این بود كه كمر یهودی‌های معتقد را بشكنند اما ما مخالفت كردیم.

سخنگوی یهودیان ضد صهیونیست گفت: یكی دیگر از اتفاقاتی كه در اسرائیل رخ می‌دهد این است كه هر ۵ سال و ۱۰ سال می‌آیند و جوانان ما را به زور به ارتش می‌برند كه ما همیشه با آنان درگیر می‌شویم لذا اكنون دیگر آن‌ها در این درگیری‌ها كوتاه می‌آیند زیرا ما تظاهرات می‌كنیم.

ارتش اسرائیل، جلوی یهودیان را می‌گیرد كه به طرف عرب‌ها بروند

وی در پایان این نكته را یادآور شد كه همان‌طور كه ارتش اسرائیل جلوی عرب‌ها را می‌گیرد كه به طرف ما بیایند، جلوی ما هم می‌گیرد كه به طرف آن‌ها برویم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها