معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در همایش خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار هشترود گفت: سال گذشته خیرین 750 میلیارد ریال در استان به مدرسه سازی کمک کردند که این میزان امسال به 800میلیارد ریال خواهد رسید.
کد خبر: ۹۰۱۸۰۷۲
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، طاهر علمی با بیان اینکه 35 درصد مدارس استان در 3 سال گذشته توسط خیرین احداث و نوسازی شده است، افزود : 7 هزار کلاس درس دیگر نیاز به بازسازی دارد که نیازمند کمک خیران هست.

وی با اعلام اینکه خیرین در صورت مشارکت 50 درصدی در ساخت یک واحد آموزشی تحصیلی از حمایت 50 درصدی نوسازی مدارس بهره مند می شوند افزود :سرانه فضای آموزش برای هر دانش آموز 8.5 متر است که این رقم در استان 5.5 متر می باشد و فاصله 3.5 متری باید توسط خیرین جبران شود.

فرماندار هشترود هم گفت: خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار هشترود هم سال گذشته 71میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت و تجهیز 9 مدرسه در شهرستان مشارکت کرده بودند.

امین امینیان از هشترودی های مقیم دیگر شهرستان ها خواست در ساخت و تجهیز مدارس شهرستان اقدام کنند.

وی افزود: از 136 مدرسه شهرستان 25 درصد به تخریب و بازسازی نیاز دارد.

امام جمعه هشترود هم از خیرین خواست در هنگام ساخت مدارس به نمازخانه های مدارس نیز اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام علی رحیمی گفت: خیرین در تحول فرهنگ جامعه نقش اساسی دارند و با استفاده از این ظرفیت مهم می توان از توان آن ها در بخش های دیگر جامعه بهره برد.

خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در این همایش17 میلیارد ریال کمک مالی نقدی و غیر نقدی و تعهد هزینه ساخت 2 مدرسه را متقبل شدند.

خیرین آذربایجان شرقی 750میلیارد ریال به مدرسه سازی کمک کردند

در پایان  این همایش از خیرین تجلیل شد.

ارسال نظرات