رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری خبر داد:
خبرگزاری بسیج: رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری، از واگذاری 93 درصد فعالیت های این نهاد به بخش خصوصی خبر داد و گفت: بخش عمده فعالیت های بهزیستی با مشارکت مردمی انجام می شود.
کد خبر: ۹۰۱۸۰۷۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مینا رجایی با اشاره به فرا رسیدن ماه ضیافت الله و دعوت از مددجویان برای پذیرایی افطار، ماه مبارک رمضان را فرصتی برای معرفی فعالیت ها و خدمات بهزیستی دانست و افزود: از چند هفته قبل ستاد هماهنگی برنامه های ماه رمضان را با حضور مدیران و معاونان مراکز در اداره بهزیستی تشکیل داده ایم. وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا به جای صرف هزینه برای اطعام یک وعده افطاری به مددجویان این اعتبارات را صرف کمک به سامان دادن مددجویان و فراهم کردن تسهیلات و ایجاد اشتغال برای آنان نمی کنید، تصریح کرد: ما به‌ هیچ‌ عنوان از اعتبارات دولتی برای برگزاری این مراسم استفاده نمی کنیم و تمام هزینه های این مراسم از سوی خیرین و نیکو کاران پرداخت می شود؛ از سوی دیگر کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، زنان سرپرست خانوار، معلولان، سالمندان و به طور کلی همه مددجویان زیر پوشش بهزیستی نیز مانند همه اقشار مردم نیازمند این خدمات و امکانات هستند و در حاشیه برگزاری اینگونه مراسم، خدمات و فعالیت های سازمان معرفی می شود که خوشبختانه بازخورد مثبتی هم داشته است و به دنبال حضور مردم در این برنامه ها ارتباط و تعامل بین خیرین و مددجویان و جذب مشارکت‌های مردمی بیشتر شده و خیرین تعهداتی را متقبل شده اند. رجایی ادامه داد: در همین راستا سال 95-96 میزان تعهدات خیرین رشد30 درصدی داشته است.  

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری خاطرنشان کرد: در طرح ضیافت افطار، نیازمندی های خود را با مردم به اشتراک می گذاریم و هموطنان نیکوکار از اقشار مختلف در برنامه های فرهنگی، ورزشی، هنری، توانمند سازی، تامین مسکن، اشتغال، حمایت از دانشجویان، زنان سرپرست خانوار، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و ... با ما همکاری می کنند و گروه های داوطلب همیار شامل معلمان، ورزشکاران، هنرمندان و ... خدمات مختلفی را به گروه هدف ما از صفر تا سالمندی در شیرخوارگاه ها و مراکز ارائه می کنند.   

رجایی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: پارسال جشنواره فرهنگی ورزشی در سطح استان تهران به میزبانی بهزیستی شهرستان ری برگزار شد که رتبه نخست فرزندان را در این جشنواره به دست آوردیم و سال آینده نیز میزبان جشنواره کشوری هستیم.

 وی تعداد مددجویان زیر پوشش بهزیستی شهرستان ری را بین 12 تا 13 هزار نفر عنوان کرد و گفت: برای تمام گروه های هدف زیر پوشش این اداره در زمینه های پرداخت تسهیلات خوداشتغالی، بیمه کارفرمائی، تسهیلات کارفرمائی برای ایجاد اشتغال پایدار و... برنامه داریم.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری معتادان، گفت: پارسال 10 هزار نفر غربالگری شدند که تعدادی از آنها به مراکز اقامتی معرفی شدند همچنین به منظور ایجاد فرصت شغلی برای معتادان بهبود یافته مطالعاتی صورت گرفته و تفاهمنامه ای با سازمان فنی و حرفه ای امضاء شده که مقرر شد در سوله هایی که به این امر اختصاص می یابد حرفه های مختلف را آموزش ببینند.

 

 

 

ارسال نظرات