در هفته گذشت، اقدامات توسعه ای بانک ملی ایران در حوزه بهداشت و درمان، مدرسه سازی، تولید و اشتغال بازتاب گسترده ای داشت که مورد تقدیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار کردستان و مسئولان محلی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۱۸۰۹۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در هفته ای که گذشت، اقدامات توسعه ای بانک ملی ایران در حوزه بهداشت و درمان، مدرسه سازی، تولید و اشتغال بازتاب گسترده ای داشت، به طوری که مورد تقدیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار کردستان و مسئولان محلی قرار گرفت.

 


تقدیر وزیر بهداشت از خدمات گسترده بانک ملی ایران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار مدیرعامل بانک ملی ایران، از خدمات گسترده این بانک در حوزه های گوناگون به ویژه دارو تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل این بانک نیز در این دیدار با اشاره به سابقه همکاری های گسترده میان بانک ملی ایران و وزارت بهداشت در سال های گذشته، به خدمات این بانک در حوزه ساخت بیمارستان ها، خانه های بهداشت، تولید دارو، تجهیز مراکز درمانی و ... اشاره کرد.

در این دیدار برات کریمی عضو هیات مدیره، سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، علی موسوی زاده مدیر امور اعتباری و کیومرث یزدان پناه مدیر امور مجلس بانک ملی ایران نیز حضور داشتند.


مدیرعامل بانک ملّی ایران: نظام بانکی یکپارچه در خدمت توسعه مناطق محروم است

دکتر حسین زاده مدیر عامل بانک ملّی ایران تاکید کرد که نظام بانکی به طور یکپارچه در خدمت توسعه کشور به ویژه مناطق محروم و استان های مرزی است.

دکتر محمد رضا حسین زاده در دومین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان کردستان با بیان این که نظام بانکی امروز مورد توجه دولت تدبیر و امید است، گفت: این که شخص آقای رئیس جمهور بانک ها را ستون فقرات توسعه کشور اعلام کردند، نشان می دهد که مجموعه دولت برای تحقق اهداف خود روی نظام بانکی حساب ویژه باز کرده است.

وی با اشاره به شرایط سخت پیش آمده برای فعالیت های بانکی در دوره تحریم، بر لزوم استفاده از حداکثر ظرفیت های ملی و منطقه ای برای توسعه فعالیت های بانک ها تاکید و خاطرنشان کرد: هم اکنون سوآپ ارزی میان ایران و ترکیه، فرصت بسیار مغتنمی برای استفاده از ارزهای ملی به جای دلار و یورو است و این روش می تواند در تعاملات تجاری با سایر کشورها نیز پیاده سازی شود.

حسین زاده تاکید کرد: گرچه هر بانکی منافع و استراتژی خاص خودش را دارد، اما نظام بانکی یکپارچه است و در مقابل تهمت ها و تهدیدات مقاومت خواهد کرد.

مدیرعامل بانک ملّی ایران اقتصاد کشورمان را بانک محور دانست و گفت: حجم زیادی از رشد اقتصادی کشور توسط بانک ها محقق می شود و روا نیست در چنین شرایطی نظام بانکی به دلایل متعدد مورد هجوم قرار بگیرد.

حسین زاده کمک به رونق تولید و اشتغال را تنها خواسته دولت تدبیر و امید از نظام بانکی دانست و گفت: رونق تولید و اشتغال موضوعی است که در همه جای کشور پیگیری می شود و البته در نقاط محروم و مرزی اهمیت بیشتری دارد، به همین دلیل در مذاکرات با استاندار کردستان اعلام کردم که نظام بانکی آماده هر گونه حمایت از سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کارهای بزرگ و کوچک است.

رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی با اشاره به شرایط ارزی کشور نیز گفت: خوشبختانه دولت توانست با تک نرخی کردن دلار، به خوبی وضعیت ارزی کشور را مدیریت کند و طبیعی است که با ادامه این روند، وضعیت ارزی کشور مطلوب تر هم خواهد شد.

 


بازدید مدیرعامل، عضو هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملّی ایران از چند شعبه در سنندج

مدیرعامل بانک ملّی ایران به همراه برات کریمی عضو هیات مدیره، سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی و فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور، در سفر خود به استان کردستان، با حضور در تعدادی از شعب این بانک ضمن دیدار با همکاران، مسائل و مشکلات آنها را بررسی و دستورات لازم برای حل مشکلات را ارائه کردند.

 دکتر محمدرضا حسین زاده در بازدید از شعبه مرکزی سنندج در دوایر ارز، اعتبارات، صندوق، خدمات ویژه و... حضور یافته و برای حل مسائل مختلف از جمله رفع موانع ارزی دستور پیگیری داد.

شعبه بانک کارگشایی در شهر سنندج، اداره امور شعب استان کردستان و نیز مجموعه ورزشی آموزشی بانک ملّی ایران نیز در این سفر مورد بازدید مدیرعامل قرار گرفت.

برات کریمی عضو هیات مدیره و حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور بانک ملّی ایران نیز در این سفر با حضور در تعدادی از شعب بانک ملّی ایران در سنندج، با کارکنان دیدار و گفت و گو و مسائل آنها را بررسی کردند.

سیامک عباسی مدیر امور شعب استان کردستان بانک ملّی ایران نیز در این دیدارها، گزارشی از عملکرد بانک ارائه و پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت موجود ارائه کرد.

 


اعلام آمادگی مدیرعامل بانک ملّی ایران برای مشارکت در طرح های توسعه ای استان کردستان

مدیرعامل بانک ملّی ایران گفت: این بانک آمادگی دارد در طرح های توسعه ای استان های مرزی و محروم به ویژه کردستان مشارکت کند.

 دکتر محمدرضا حسین زاده که به استان کردستان سفر کرده بود در دیدار با بهمن مرادنیا استاندار کردستان و نیز مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که بانک ملّی ایران برآمده از مردم و در خدمت توسعه کشور است، افزود: منابع داخلی بانک در خدمت توسعه همه کشور و در راس آنها مناطق کمتر توسعه یافته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این بانک ملّی ایران می تواند از منابع صندوق توسعه ملی و نیز منابع خارجی در قالب فاینانس برای توسعه استان کردستان بهره بگیرد.

به گفته حسین زاده، بانک ملّی ایران حداکثر توان خود برای اجرای اهداف دولت در کشور را به کار می گیرد.

در این دیدار استاندار کردستان و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز ضمن تقدیر از خدمات بانک ملّی ایران، برخی پیشنهادهای همکاری را با مدیرعامل بانک ملّی ایران مطرح کردند.

 


مدیرعامل تاکید کرد: کارکنان نجیب و پرتوان در سایه 90 سال قدمت، بانک ملی ایران را به اوج رسانده اند

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: این ساختمان های متعدد و تجهیزات پیشرفته نیستند که به بانک عظمت و شکوه و بزرگی داده اند، بلکه کارکنان نجیب، پرتوان و فعال در سایه 90 سال قدمت، بانک را به اوج رسانده اند.

 دکتر محمد رضا حسین زاده در جمع کارکنان اداره امور شعب استان کردستان بانک ملی ایران با بیان این که امروز وضعیت بانک به نسبت سال های گذشته بسیار مطلوب تر است، گفت: بانک ملی ایران از یک بانک سنتی به یک بانک مدرن و پیشرو تبدیل شده، به طوری که می توان به جرات گفت این بانک در همه شاخص ها در کل نظام بانکی سرآمد است.

وی با تاکید بر این که شرایط امروز بانک نتیجه همدلی و اثربخشی همه کارکنان است، به شرایط ویژه اداره امور شعب استان کردستان اشاره کرد و گفت: در شرایطی که نسبت مطالبات معوق به مانده تسهیلات پرداختی کل نظام بانکی حدود 12 درصد است، این عدد در بانک ملی ایران 7.3 درصد برآورد شده، اما در شعب استان کردستان این رقم 1.8 درصد است.

به گفته حسین زاده، این شاخص بسیار مطلوب نتیجه عملکرد بسیار موثر و کارآمد کارکنان بانک در این منطقه و نیز تعصب مردم استان به بازگرداندن منابعی است که به صورت تسهیلات دریافت کرده اند.

 

تشریح وضعیت مطلوب بانک در حوزه بین الملل

 

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه به شرایط مطلوب بانک ملی ایران در حوزه بین الملل اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته همه شعب خارجی بانک به سوددهی رسیدند که این برای ما بسیار خوشایند بود.

وی همچنین به ایجاد رابطه کارگزاری با صدها بانک کوچک و متوسط خارجی توسط بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: شرایط به گونه ای است که بانک مرکزی یک کشور اروپایی، از بانک ملی ایران تقاضا کرده شعبه کنونی خود را به یک بانک مستقل تبدیل کند.

 

پیشروی در حوزه بانکداری الکترونیک

 

حسین زاده همچنین حرکت بانک ملی ایران از نظام بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال را اقدامی بسیار قابل توجه خواند و گفت: سوپر محصولاتی مانند بام و بله که اکنون در بانک ملی ایران پیاده سازی شده و هر روز هزاران خدمت به مشتریان ارائه می کنند، همپایه بسیاری از بانک های بزرگ و معتبر دنیاست.

وی همچنین اعلام کرد که تعداد کاربران سامانه بانکداری الکترونیک ملی ایران موسوم به بام در مرز سه میلیون نفر قرار گرفته است

او افزود: بانک ملی ایران برای نخستین بار در نظام بانکی کشور خدمتی به نام رمز یک بار مصرف را برای کاربران کارت های بانکی راه اندازی کرده که آنها را برای همیشه از به یاد داشتن و یا نگرانی از لو رفتن رمز کارت بی نیاز می کند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که این بانک در مجموع خدمات بانکداری الکترونیک در نظام بانکی حرف اول را می زند، اظهار کرد: بدون شک محصولات تازه بانک در این زمینه مانند کارت سکه، دستگاه های CRS، کش لس ها و کیوسک ها، انقلاب بزرگی در نظام بانکی است.

 

کمک به آبادانی کردستان

 

حسین زاده همچنین با تاکید بر این که همه منابع بانک ملی ایران باید در خدمت آبادانی و توسعه کشور قرار بگیرد، گفت: من در دیدار با استاندار و مقامات استانی هم بر این موضوع تاکید کردم و بر آن ایمان دارم.

وی با بیان این که همه منابع استان باید در داخل استان به سرمایه ای برای توسعه منطقه ای تبدیل شود، ادامه داد: امیدواریم شعب بانک ملی ایران در مرزهای نزدیک به استان کردستان نیز توسعه یابد تا به تسهیل تجارت منطقه کمک کند.

 

توصیه به همکاران

 

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه با بیان این که بانک مانند هر بنگاه اقتصادی دیگر مبتنی بر درآمد و هزینه فعالیت می کند، گفت: بانک ملی ایران نیز باید به سمت افزایش درآمدها و کاهش هزینه های غیر ضرور حرکت کند.

وی افزود: صدور ضمانتنامه، اعتبارات اسنادی، فروش کارت هدیه، افتتاح حساب های جاری ویژه و نیز خرید دین، از مواردی است که می تواند برای بانک به خوبی درآمدزا باشد.

او ادامه داد: همه ما باید خدمات کارمزدی را مورد توجه قرار دهیم و از سوی دیگر جذب منابع ارزان قیمت را فراموش نکنیم.

 

افزایش رفاه کارکنان و بازنشستگان

 

حسین زاده همچنین توجه ویژه به رفاه کارکنان و بازنشستگان را از اولویت های هیات مدیره بانک خواند و گفت: هیچ جلسه ای در داخل بانک یا در مجموعه نظام بانکی نیست که در آن به موضوع رفاه کارکنان و بازنشستگان پرداخته نشود.

او ادامه داد: بدون شک باید وضعیت گذران زندگی همکاران از آنچه هست بهتر شود.

 

تاکید بر افزایش درآمدهای بانک

 

در ادامه این مراسم، برات کریمی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که این بانک از بودجه دولتی استفاده نمی کند، گفت: سازمان ما به صورت درآمد هزینه ای اداره می شود و به همین دلیل باید بر افزایش درآمدهای مشروع و قانونی بانک تاکید داشته باشیم.

وی با تقدیر از خدمات کارکنان اداره امور شعب کردستان تاکید کرد که این منطقه عملکرد مطلوبی در مجموعه بانک ملی ایران داشته است.

وی ادامه داد:شرایط بانک ملی ایران در نظام بانکی ویژه است و تکالیف خاصی برای آن از سوی دولت تعیین شده ، اما با وجود این شرایط اقدامات آن در مجموعه بانکهای کشور زبانزد است.

 


عضو هیات مدیره بانک ملی ایران: ارزیابی عملکرد واحدها باید روزانه باشد

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر اهمیت ارزیابی عملکرد در بانک عنوان کرد: ارزیابی عملکردها واحدها باید از ماهانه به هفتگی و روزانه تبدیل شوند.

 مسعود خاتونی در همایش برنامه ریزی و تشریح اهداف عملیاتی واحدهای صف بانک که با حضور حسن شهرآشوب مدیر امور طرح و برنامه بانک، بهرام واقفی رییس اداره کل تحقیقات و برنامه ریزی بانک و رابطان برنامه ریزی ادارات امور شعب و شعب مستقل برگزار شد، با بیان اینکه امروز کشور و بانک در شرایطی واقع است که باید با تمام توان برای تعالی آن وقت بگذاریم، افزود: سبد بانک ها در کشور مشترک است و درواقع همه بانک ها با هم همکار هستند. چرا باید بانک ها مشتری را از یکدیگر گرفته و فضای کسب و کار جدید ایجاد نکنیم؟

وی با بیان اینکه بانک یک موسسه اقتصادی است که سودآوری اولویت نخست آن است، تصریح کرد: باید همواره مدیریت هزینه، درآمد و کارمزدها در دستور کار باشد و موانع سودآوری مرتفع شوند.

خاتونی تاکید کرد: برای ارتقای وضعیت موسسات مالی به ویژه بانک باید منابع انسانی توانمند جذب شوند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه نحوه کار بانک ها قطعا در دو سال آینده با شرایط امروز متفاوت خواهد بود و بازیگران جدیدی وارد عرصه می شوند، بیان کرد: این بازیگران جدید با کمترین سرمایه، بیشترین دستاورد را خواهند داشت.

حسن شهرآشوب مدیر امور طرح و برنامه بانک نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه در عصر حاضر استفاده از فناوری در همه امور اوج گرفته است، اظهار کرد: سازمان ها باید خود را با استفاده از دانش روز برای مدیریت تغییرات شتابان و دگرگونی های ژرف آماده کنند بنابراین در چنین شرایطی خلاقیت یک اصل اساسی برای بقای سازمان است و باید برای آن برنامه ریزی مدون صورت گیرد.

همچنین بهرام واقفی رییس اداره کل تحقیقات و برنامه ریزی بانک هم با تشریح مهم ترین اهداف بانک از جمله رشد متوازن سپرده ها، مدیریت هزینه های پیش بینی شده و... گفت: محورهای اصلی اهداف بر پایه مطالعات برنامه های استراتژیک است و از این رو باید به دقت اجرایی شوند.

 


عبور مجله بانک ملی ایران از پله 250

 دویست و پنجاهمین شماره ماهنامه آموزشی خبری بانک ملی ایران منتشر شد.

 این شماره مجله که در 86 صفحه منتشر شده، مروری ویژه بر تاریخچه انتشار مجله در بانک داشته و اهمیت این اقدام را از زاویه های مختلف بررسی کرده است.

یادداشت هایی از مدیرعامل و مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، گفت و گو با معاون اداره کل حسابداری و بودجه بانک، گزارشی از فعالیت های کارکنان اداره کل روابط عمومی و مطالب خواندنی دیگری در این شماره مجله گنجانده شده است.

این مجله در همه واحدهای صف و ستاد بانک در سراسر کشور توزیع می شود. امکان دریافت مجله از طریق سایت بانک نیز با مراجعه به آدرس www.bmi.ir  قسمت اخبار و نشریات بانک فراهم است.

مجله بانک ملی ایران قدمتی 84 ساله دارد و تلاش شده تا در شماره های اخیر با اعمال تغییرات اساسی در فرم و محتوا، علاقه مندان به نشریات کاغذی را بیش از پیش راضی نگه دارد.


برگزاری اردوی راهیان نور توسط حوزه مقاومت بسیج بانک ملی ایران

اردوی پنج روزه بسیجیان بانک در سطح ادارات و شعب در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور برگزار شد.

 بازدید از یادمان های دفاع مقدس در خرمشهر، آبادان، شلمچه، فکه، طلاییه، هویزه، سوسنگرد، دهلاویه، دزفول، شوش، پادگان دو کوهه، زیارت بقاع متبرکه و ... از جمله برنامه های این اردو بود که  با همکاری اداره امور شعب استان خوزستان انجام شد.

در این سفر سرهنگ اسماعیل زاده، به بیان خاطراتی از عملیات های انجام شده در مناطق جنوب کشور را پرداخت.

 


شعبه پالایشگاه تهران بانک ملی ایران در محل جدید افتتاح شد

طی همکاری مشترک بین بانک ملی ایران و شرکت پالایش نفت تهران، شعبه پالایشگاه تهران این بانک در محل جدید به بهره برداری رسید.

 افشین کاظمی رئیس اداره امور شعب جنوب تهران بانک در مراسم افتتاح شعبه، ضمن قدردانی از حمایت های مجموعه پالایشگاه تهران گفت: اقداماتی از این دست و ایجاد فضای مناسب  به منظور ارائه خدمات مطلوب می تواند گامی بلند در راستای گسترش همکاری های مالی بین دو نهاد تاثیر گذار کشور باشد.

هنگی مدیر عامل شرکت پالایش نفت تهران نیز در ادامه سرعت انجام کار در بازسازی و انتقال شعبه به محل جدید و هماهنگی بین بخش های مختلف بانک را بی نظیر خواند و گفت: بانک ملی ایران، بانکی با اصالت و مدرن بوده که با ارائه سبدی از محصولات نوین و متنوع منجر به رضایت کارکنان پالایشگاه نفت تهران شده است.

شعبه پالایشگاه تهران بانک ملی ایران در سال 1352 با درجه 4 افتتاح شده است و پس از سال ها فعالیت،از ابتدای سال 1393 به عنوان اولین شعبه ممتاز اداره امور شعب جنوب تهران بانک به کار خود ادامه می دهد.


افتتاح 26 هزار فقره حساب تسهیلات ویژه مسکن بانک ملی ایران

تعداد حساب های طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران از مرز 26 هزار فقره گذشت.

طرح ویژه مسکن که به منظور ارائه تسهیلات خرید و ساخت مسکن در نیمه دی ماه سال گذشته توسط بانک ملی ایران آغاز شد، اکنون با استقبال گسترده ای از سوی متقاضیان مواجه شده است.

متقاضیان تسهیلات می توانند با افتتاح سپرده ویژه مسکن در همه واحدهای بانک ملی ایران و طی مراحل قانونی، از این تسهیلات استفاده کنند.

در روش دیگر که به تازگی و پس از عرضه اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی ایران در فرابورس میسر شده، متقاضیان می توانند این اوراق را از طریق فرابورس خریداری کرده و تسهیلات را دریافت کنند.

شروع معاملات اوراق تسهیلات ویژه مسکن بانک ملی ایران در فرابورس، تاثیر محسوسی بر قیمت اوراق مشابه آن داشته و پیش بینی می شود با افزایش عرضه این اوراق، قیمت ها باز هم تعدیل شود.

پیش از این فعالان بازار مسکن در اظهارنظرهای متعددی ضمن تقدیر از بانک ملی ایران برای ورود به این عرصه و شکستن انحصار بازار تسهیلات مسکن، این اقدام را گامی موثر برای کمک به خانه دار شدن بخش قابل توجهی از متقاضیان دانسته بودند.

نرخ سود تسهیلات ویژه مسکن بانک ملی ایران 17.5 درصد است و به سپرده ها نیز سود سالانه 10 درصد تعلق می گیرد.

هر یک برگ اوراق گواهی مسکن معادل پنج میلیون ریال تسهیلات است که مشتری می تواند پس از دوره های مشخص، اوراق خود را به صورت تسهیلات از بانک دریافت کرده و یا اصل اوراق را با نرخ روز در فرابورس معامله کند.

سقف تسهیلات انفرادی در تهران به ازای هر نفر 600 میلیون ریال به همراه 100 میلیون ریال تسهیلات جعاله است و زوجین می توانند تا سقف یک میلیارد و 200 میلیون ریال از این تسهیلات استفاده کنند.

سقف تسهیلات مسکن بانک ملی ایران در مراکز استان و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت برای زوجین 800 میلیون ریال و در سایر مناطق شهری 600 میلیون ریال است. همچنین سقف میزان تسهیلات جعاله در این مناطق همچنان 100 میلیون ریال است.

دوره بازپرداخت این تسهیلات حداکثر 12 سال و دوره بازپرداخت تسهیلات جعاله حداکثر سه سال است. اوراق گواهی حق تقدم مسکن بانک ملی ایران از تاریخ صدور به مدت دو سال اعتبار دارند و حداکثر یک ماه پس از پایان مهلت انقضای اوراق، امکان دریافت تسهیلات مسکن از طریق شعب بانک میسر است.


مصون ماندن از نوسانات بازار ارز با سپرده ارزی بانک ملی ایران

با افتتاح سپرده ارزی بانک ملی ایران می توانید علاوه بر برخورداری از سود سپرده، از نوسانات بازار ارز نیز مصون بمانید.

 سپرده ارزی خدمتی است که مشتریان بانک می توانند با افتتاح آن علاوه بر مصون ماندن از نوسانات بازار ارز و انتخاب روشی ایمن برای حفظ ارزش دارایی و پول خود، از حداکثر سود سپرده گذاری به صورت ارزی و امکان برداشت وجه پیش از سر رسید برخوردار باشند.

اکنون 378 شعبه ارزی بانک ملی ایران آماده پذیرش وجوه ارزی مشتریان برای سپرده گذاری در چارچوب قوانین و مقررات ارزی کشور است و مشتریان و دارندگان ارزهای مختلف مانند دلار، یورو و درهم می‌توانند به شعب ارزی بانک در سراسر کشور مراجعه و وجوه ارزی خود را به صورت اسکناس نزد بانک سپرده‌گذاری کنند.

همچنین دارندگان این سپرده می توانند هر زمان که بخواهند اصل و سود سپرده خود را به همان اسکناس تودیعی دریافت کنند.

سپرده گذاری ارزی بانک ملی ایران یک سرمایه گذاری مطمئن برای مشتریان است که در مقاطع زمانی یک ماهه، دو ماهه ، سه ماهه، شش ماهه، نه ماهه و یکساله به ارزهای مختلف افتتاح می شود و سپرده های مزبور پس از انقضای تاریخ سررسید با درخواست صاحب سپرده قابل تمدید خواهند بود.

حداقل مبلغ برای سپرده مدت دار ارزی معادل یک هزار دلار بوده و شرایط عمومی برای این حساب ها همانند افتتاح حساب ریالی است.

مشتریان می توانند جهت کسب اطلاع بیشتر به شعب ارزی این بانک مراجعه نمایند.


موزه بانک ملی ایران در اصفهان به فضای مجازی آمد

امکان بازدید مجازی از موزه بانک ملی ایران در اصفهان فراهم شده است.

این موزه که در سالن مستقلی در شعبه مرکزی اصفهان دایر شده، مجموعه ای از اشیای گران بها و قیمتی را در خود جا داده است.

کیف ها، دستگاه های مورد استفاده در بانکداری، انواع پول و سکه های رایج و یادبود، ابزارهای روشنایی و خنک کردن، ترازوهای مورد استفاده در بانک کارگشایی، صندوق نگهداری اسناد و ... در این موزه به معرض نمایش گذاشته شده است.

این موزه در سال 1394 راه اندازی شده و اکنون از طریق فضای مجازی نیز از طریق سایت بانک ملی ایران به آدرس www.bmi.irدر دسترس است.

بازدید حضوری از موزه بانک ملی ایران در اصفهان در ساعت های اداری به صورت عمومی و در ساعات غیر اداری با هماهنگی قبلی امکان پذیر است.

بانک ملی ایران حامی میراث فرهنگی است و در همین راستا سال گذشته موزه این بانک در محل قدیم ساختمان صندوق پس انداز ملی ایران با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد. این موزه طی یک سال گذشته مورد بازدید بسیاری از مقامات بلندپایه کشور، علاقه مندان به موزه گردی، کارشناسان و خبرگان این حوزه قرار گرفته است.


مرسدس بنز جشنواره «جوایز پذیرندگان سداد» اهدا شد

جایزه ویژه مرسدس بنز جشنواره «جوایز پذیرندگان سداد» طی مراسمی به پذیرنده متصل به حساب بانک ملی ایران اهدا شد.

امروز مراسم اهدای جایزه ویژه جشنواره «جوایز پذیرندگان سداد» با حضور مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک، اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشور بانک، محمد مهدی صادق مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد و جمعی از مسئولان بانک برگزار و خودروی مرسدس بنز سری E جشنواره به محمدرضا عطایی از روستای کیفته گیوسین شهرستان سمیرم اصفهان اهدا شد.

در این جشنواره که از اول شهریور ماه تا 29 اسفند ماه سال گذشته با هدف تشویق پذیرندگان به تهیه و استفاده بیشتر از کارتخوان های متصل به حساب های بانک ملی ایران برگزار شد، علاوه بر جایزه ویژه مرسدس بنز، هر هفته به قید قرعه به سه نفر از دارندگان پایانه های فروش و پذیرندگان متصل به حساب های بانک ملی ایران جایزه 100 میلیون ریالی تعلق گرفت.

اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشور بانک ملی ایران در این مراسم با بیان اینکه پیام نخست این بانک خیر رسانی و امانت داری برای هموطنان عزیز است، اظهار کرد: بانک ملی ایران به عنوان خادم اول نظام بانکی کشور همواره در صحنه حاضر است و کسانی که با خدمات این بانک در ارتباط باشند، قطعا از منافع آن نیز بهره مند خواهند شد.

همچنین محمد مهدی صادق مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد نیز با تاکید بر اینکه جشنواره «جوایز پذیرندگان سداد» با هدف ترویج فرهنگ پرداخت الکترونیک برگزار شده است، گفت: این جشنواره اثرات مثبت بسیاری داشت و ما شاهد رشد 25 درصدی تعداد تراکنش ها، افزایش 13 درصدی متوسط تراکنش هر پایانه و رشد پنج درصدی سرانه مبالغ پایانه های فروش بودیم.

وی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره افزایش یک درصدی سهم پذیرنده های سداد در بازار را نیز به همراه داشت که این رشد در سال های اخیر بی سابقه بوده و آن را مدیون حمایت های بانک ملی ایران و همراهی پذیرندگان و مشتریان هستیم.

 


تسهیلات ویژه بانک ملی ایران برای فعالان تجاری با کشور ترکیه

فعالان تجاری ایران و ترکیه می توانند با تسهیلات ویژه گشایش اعتبار اسنادی (LC) بانک ملی ایران که از طریق قرارداد پیمان پولی  سوآپ ارزی میان بانک مرکزی دو کشور فراهم شده است، تجارت خود را بیش از پیش رونق بخشند.

واردکنندگان ایرانی با استفاده از این قرارداد می توانند از تسهیلات اعتبار اسنادی مدت دار استفاده کرده و وجه کالای وارداتی را به صورت نسیه پرداخت کنند. این در حالی است که فروشندگان کشور ترکیه وجه کالای خود را به صورت نقد دریافت می کنند.

همچنین بهای کالای صادرکنندگان ایرانی نیز به صورت نقد پرداخت می شود و برای خریدار ترک نیز فرصت تامین وجه به صورت مدت دار فراهم است.

بر این اساس به صادرکنندگان ایرانی توصیه می شود برای گسترش فعالیت های خود در کشور ترکیه، خریداران خود را برای گشایش اعتبار اسنادی با این روش به «زراعت بانکاسی» بزرگترین بانک دولتی ترکیه راهنمایی کنند.

دایره تسهیلات ارزی اداره کل خارجه بانک ملی ایران با شماره تماس های 23583401 و 23583393 آماده پاسخگویی به سوالات مربوطه تجار و فعالان اقتصادی است.


مشارکت بانک ملی ایران در احداث 89 باب مدرسه

بانک ملی ایران در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود، مشارکت پر رنگی در امور اجتماعی و عام المنفعه در سال گذشته داشته است.

انجام امور عام المنفعه و رفع محدودیت های استان ها یکی از مهم ترین اقدامات عملیاتی این بانک بوده به طوری که در سال گذشته مبلغ 53 میلیارد و 900 میلیون ریال به 37 پروژه در حوزه مسئولیت های اجتماعی اختصاص یافته است.

بانک ملی ایران در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود به حیطه های متعددی ورود کرده است و پروژه های سال گذشته حسب مصوبات هیات مدیره بانک از محل بودجه امور فرهنگی و آموزشی جهت ساخت و احداث مدرسه، مساعدت مالی جهت تعمیر و بازسازی مدرسه، خرید وسایل کمک آموزشی، ساخت خوابگاه دانشجویی، تعمیر و مرمت مسجد، خرید و اهدای آمبولانس، ساخت و تکمیل بخش ویژه بیمارستان و پانسیون پزشکان، کمک و مساعدت مالی به بهزیستی و ساخت و مراکز فرهنگی بوده است.

کمک به زلزله زدگان منطقه کرمانشاه نیز بخشی دیگر از اقدامات بانک در این حوزه بوده است که به دو بخش کمک مستقیم نقدی و غیرنقدی و نیز کمک در حوزه امور بانکی تقسیم می شود.

از سویی در تصمیم مشترک شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی، هزینه چاپ و انتشار تقویم و سررسید های سال 97 بانک ملی ایران نیز به بازسازی خسارات ناشی از زلزله کرمانشاه تخصیص یافت.

همچنین از آنجایی که مدرسه سازی و ایجاد فرصت‌ تحصیلی برای حمایت از رشد و تقویت بنیان علمی کودکان مناطق محروم کشور یکی از مهمترین رسالت ها و آرمان های اجتماعی بانک ملی ایران است، طی هشت سال اخیر 89 باب مدرسه با صرف هزینه و تخصیص منابع حدود دویست میلیارد ریال از محل بودجه امور فرهنگی و آموزشی بانک در مناطق و روستاهای محروم کشور احداث شده و یا در حال احداث است.


رمز ملی کارت را فریاد بزنید!

 بارها پیش آمده که لو رفتن رمز یک کارت بانکی، همه دارایی صاحب کارت را در معرض خطر قرار داده، اما یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی های رمزنگاری با نام «رمز یک بار مصرف» این مشکل را حل کرده است.

 برای همه دارندگان کارت های بانکی پیش آمده که در مکانی عمومی مجبور شده اند رمز کارت خود را با صدای بلند اعلام کنند. این اقدام می تواند بسیار خطرآفرین باشد، چون امکان سرقت کارت و سوء استفاده از آن را افزایش می دهد.

در خریدهای اینترنتی این خطر بسیار بیشتر است، چرا که سایت های بسیار زیادی مشغول سرقت اطلاعات بانکی افراد در خریدهای اینترنتی غیرواقعی موسوم به «فیشینگ» هستند. در این روش، خریدار با خیال اینکه مشغول خرید اینترنتی است، همه اطلاعات از جمله رمز دوم خود را در سایت وارد می کند و دست سارق را در سوء استفاده از موجودی کارت باز می گذارد.

رمز کارت، مهمترین مشخصه کارت است، به طوری که نمی توان بدون وجود آن از موجودی حساب برداشت کرد، در نتیجه به صورت سنتی به دارندگان کارت های بانکی توصیه می شود رمز اول و دوم را در دوره های زمانی متناوب تغییر دهند.

این روش اگر چه کارآمد است، اما تغییر مکرر رمز از طریق خودپردازها برای دارندگان کارت های بانکی زمان بر و گاه خسته کننده است.

بانک ملّی ایران برای حل این مشکل، روشی نوین و پیشرفته و در عین حال ساده را راه اندازی کرده است. در این روش که از طریق یک اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی های هوشمند پیاده سازی می شود، دارنده ملی کارت می تواند یک رمز یک بار مصرف دریافت کند. این رمز که توسط «اپلیکیشن 60» تولید می شود، تنها 60 ثانیه اعتبار دارد و پس از آن مصرفی نخواهد داشت، بنابراین خطر لو رفتن رمز، هرگز دارنده کارت را تهدید نخواهد کرد.

ﺧﻮدﭘﺮدازﻫﺎی ﻣﺸﮑﻮک و نصب شده در ﻧﻘﺎط ﻧﺎ اﻣﻦ، پایانه های فروش (POS) ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در ﻓﺮوﺷﮕﺎه های ﮐﻢ اﻋﺘﺒﺎر، ﭘﺎﯾﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﻓﺮوش سیار ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در ﮐﺴﺐ و ﮐﺎرﻫﺎی ﻓﺎﻗﺪ ﻣﮑﺎن ﻣﺸﺨﺺ (دﺳﺖ فروش های ﺑﯿﻦ راﻫﯽ)، ﺧﺮﯾﺪﻫﺎی اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ در ﺳﺎیت های ﻧﺎﺷﻨﺎس و ... با استفاده از رمز یک بار مصرف، دیگر مکان های ناامنی برای خرید نیستند.

بانک ملّی ایران در دوره کنونی، افزایش سطح امنیت حساب های مشتریان خود را در اولویت قرار داده، به طوری که انواع تراکنش های بانکی در سامانه «بام» و پیام رسان «بله» با استفاده از بستر اینترنت به صورت کاملا امن انجام می شود. همچنین رمز یک بار مصرف می تواند امنیت تراکنش های بانکی را در همه بسترها با دقت بسیار بالایی تضمین کند.

 


پرداخت بیش از 2200 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان توسط بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در سال گذشته 2 هزار و 204 میلیارد و 152 میلیون ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان پرداخت کرده است.

شرکت های فعال در حوزه پزشکی، تولید کنندگان محصولات شیمیایی و صنعتی، فعالان حوزه برق، آسانسور و نساجی، شرکت های فعال در حوزه ایده پردازی، تولیدکنندگان ابزار آلات، لاستیک سازی، داروسازان و تولیدکنندگان عطر و طعم از جمله دریافت کنندگان این تسهیلات بوده اند.

بنا بر اعلام بانک مرکزی، مجموع تسهیلات پرداختی شبکه بانکی به شرکت های دانش بنیان در سال گذشته معادل 37548.6 میلیارد ریال بوده است. از این میزان تسهیلات، سهم بانک های دولتی 7166.1 میلیارد ریال محاسبه شده است.

بر این اساس می توان گفت بیش از 30 درصد تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک های دولتی به شرکت های دانش بنیان متعلق به بانک ملی ایران بوده است.

 

 

 

ارسال نظرات