خبرهای داغ:
استاندار فارس گفت: نصیحت و تذکر امام جمعه، امری ضروری و جدی است، بنابراین هر تذکری که سبب ایجاد همبستگی می‌شود، پس از من دریغ نشود.
کد خبر: ۹۰۱۸۱۰۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، اسماعیل تبادار صبح امروز در جلسه شورای اداری استان فارس که به منظور معرفی نماینده جدید نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه جدید شیراز حجت‌الاسلام لطف الله دژکام برگزار شد، اظهار داشت: نصیحت و تذکر امام جمعه، امری ضروری و جدی است، بنابراین هر تذکری که سبب ایجاد همبستگی می‌شود از من دریغ نشود و صحبت های امام جمعه به گونه‌ای باشد که سبب ایجاد کمتری اختلافی نگردد.

وی آیت‌الله ایمانی را عالم بزرگوار و اندیشمند فاخر دانست که مناصب وی را از خشوع و تواضع دور نکرد و دغدغه اصلی‌شان پیگیری مشکلات مردم بود و تصریح کرد: در طول دوران مدیریتی خود از نصایح ایشان بهره بردم.

تبادار با اشاره به امامان جمعه استان فارس در گذشته، تصریح کرد: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت و امامزادگان به عنوات یک مرجمع مبارزان دینی در انقلاب بوده است و همچنین در جنگ تحمیلی ۱۶ هزار شهید تقدیم کرده است.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: فارس با ۱۶۰‌مرکز علمی زمینه را برای پروزش عالمان فراهم کرده است و در زمینه علوم طب شهره جهانی دارد. در حوزه پیوند اعضا و چشم پزشکی زبانزد است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و دانشی متذکر شد: این ظرفیت‌ها با همراهی آحاد مردم و مسئولان توانایی بالفعل شدن دارد و مسئوللن باید امکانات را در زمینه‌های مختلف تامین کند.

تبادار با بیان اینکه دولت با وجود تنگنا پروژه‌های و طرح‌های بزرگی را در دستور کارد دارد، عنوان‌کرد: با توجه با نقش ائمه جمعه در جامعه همبستگی برای عمران و آبادانی و رفع حوائج مردم ایجاد می‌کند. جمهوری اسلامی با ایجاد امکانات در ۷۶ شهر شیعه نماز جمعه برگزار می‌شود و تمام م و غمم را برای گستره فریضه نماز جمعه در استان فراهم می‌کنم.

استاندار فارس با بیان اینکه هر فردی دارای خطا است، یادآور شد: نصیحت و تذکر امام جمعه، امری ضروری و جدی است، بنابراین هر تذکری که سبب ایجاد همبستگی می‌شود از من دریغ نشود و صحبت های امام جمعه به گونه‌ای باشد که سبب ایجاد کمتری اختلافی نگردد.

وی با تاکید بر اینکه نصایح علما را به جان می‌خرم، درخواست کرد: همه علما، به ویژه نماینده ولی فقیه در استان را پدر روحانی استان می‌دانیم و پدر روحانی استان بر اساس سلایق هم آحاد جامعه عمل کنند.

تبادار با اشاره به حوادث اخیر کازرون، بیان کرد: اصل نظام جمهوری بعد از ولایت فقیه، مردم بوده که نیازمند توجه مسئولان است، این موضوع ۲ سال قبل در دستور کار قرار گرفت که بعد از اولین تجمع‌ها، مورد بررسی قرار گرفت و صدای مردم کازرون را شنیدیم.

استاندار فارس با اشاره به درخواست مردم، گفت: در سفر شهرستانی کازرون و حضور چند هزار نفری مردم، اعلام شد که هیچ عملی تا اصلاحیه طرح انجام نخواهد گرفت. چند روز قبل تجمعی غیرقانونی انجام شد که از نظر کارشناسان هیچ معنایی نداشت.

وی با بیان اینکه هیچ اتفاقی نیافتاده و هیچ طرحی اجرا نشده، اظهار کرد: اصلاحات درخواستی مردم در دستور کار قرار گرفته است. با این افراد که با معاندان همراه شدند نباید مدارا کرد. و ما هر روشی برای حفظ نظام را در دستور قرار می‌دهیم.

تبادار با اشاره به فعالیت‌هایی که در مورد پرونده کازرون انجام شده، خاطرنشان کرد: تمام استان و پیشرفت‌ها و بالندگی جای جای این استان پهناور برای من در اولویت است.

استاندار فارس بیان کرد: استان فارس دچار چالش‌های جدی مانند بحران آب و آسیب‌های اجتماعی است که امید است با همراهی و همکاری علما و ائمه جمعه از پس این مشکلات برآییم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها