مراسم افتتاحیه برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بروجن برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۸۱۰۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین افتتاحیه برنامه های ماه مبارک رمضان در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بروجن به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در این ناحیه برگزار شد.

دراین مراسم مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بروجن باتبریک و گرامیداشت حلول ماه مبارک رمضان گفت : طبق حدیث شریفی از پیامبر اکرم (ص) شما در این ماه به مهمانی خدا دعوت شده‌اید، یکی از آداب مهمانی رفتن پاک و پاکیزه رفتن به مهمانی است، لذا می‌بایست خودمان را برای این مهمانى باشکوه آماده سازیم.

حجت الاسلام علی دهقانی گفت:مردم در ماه مبارک رمضان میهمان خدایند «هو شهر دعیتم فیه الی ضیافة الله » میهمان باید کاری کند که صاحب خانه می کند. روزه دار، میهمان خدایی است که «یطعم و لا یطعم»  اطعام می کند ولی خود اطعام نمی شود، پس او هم می تواند «یطعم و لا یطعم » باشد . اگر خدای سبحان می بخشد و نمی گیرد، انسان هم بایستی در این ماه خویی پیدا کند که ببخشد و نگیرد، چون هیچ دستی بهتر از دست بخشنده نیست .

وی با اشاره به آداب روزه گرفتن افزود: خوددارى و امساک از خوردن و آشامیدن آداب اولیه روزه داری است، در این ماه می‌بایست چشم و دل و همه‌ی جوارح را از  غیبت، تهمت و هر  گناهی پاک نگه داشت تا در محضر و مهمانی خدا پاک و عاری آلودگی وارد شویم.

ارسال نظرات