خبرهای داغ:
رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد
رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: امسال ۱۸۰ برنامه ترتیل خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۱۸۱۶۰
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
برگزاری ۱۸۰ برنامه ترتیل خوانی قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید محمد صالح نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به اجرای مراسم‌های ترتیل خوانی قرآن در بقاع متبرکه استان قم اظهار کرد: امسال در طول ماه مبارک رمضان مراسم ترتیل خوانی قرآن در ۶ بقعه متبرکه شاخص استان از جمله مزار امامزاده سید علی، مزار امامزاده علی بن جعفر و مزار امامزاده جعفر شهید برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال ۱۸۰ برنامه ترتیل خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان قم برگزار خواهد شد، شاخص‌ترین برنامه ترتیل خوانی در مزار امامزاده علی بن جعفر است که از یک ساعت پیش از اذان مغرب آغاز می‌شود.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: با توجه به اینکه منابع مالی برای برنامه‌های قرآنی محدود است، به دنبال ایجاد موقوفات قرآنی در استان هستیم و ایجاد چنین موقوفاتی را ترویج می‌کنیم تا منابع مالی برای برنامه‌های قرآنی مردمی شود و از وابستگی به منابع دولتی دربیاید.

صالح نژاد پرداختن به موقوفات قرآنی را ضروری دانست و تصریح کرد: تاکنون خیرینی اقدام به ایجاد موقوفات برای کار‌های قرآنی کردند، اما باید فعالیت‌های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد و برای ایجاد موقوفات قرآنی فرهنگ سازی شود.

وی ادامه داد: در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم بیشترین همکاری را با نهاد‌های قرآنی داریم و این اداره کل در زمینه رفع موازی کاری در کار‌های قرآنی پیشگام بوده است.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: سال گذشته آزمون قرآنی این اداره کل و آزمون قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با یکدیگر ادغام شد و این اقدام به دو برابر شدن تعداد شرکت کنندگان در آزمون قرآنی اداره اوقاف نسبت به سال پیش از آن انجامید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها