مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان تهران دعا را گفتگوی بی نهایت کوچک در برابر بی نهایت بزرگ تعریف کرد و با اظهار اینکه این احساس کوچکی و حقارت در اجابت دعا بسیار مؤثر است، گفت: دعا سلاح انبیاء و کلید نجات و رستگاری است و چیزی با فضیلت‌تر از این وجود ندارد که بنده از خدا طلب حاجت کند.
کد خبر: ۹۰۱۸۱۷۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹

حجت الاسلام والمسلمین مختار نظری، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان تهران ظهر امروز در مراسم افتتاح برنامه‌های ماه مبارک رمضان با ابراز اینکه چهار دسته دعا پذیرفته شده، است، ماه رمضان را ماه دعا خواند و گفت: دعای مظلوم بر ضرر ظالم، دعا در حج عمره، دعای اولیا در حق فرزندان و دعای قبل از افطار برگشت ندارد.
وی با بیان اینکه انسان موجودی است که در زندگی نیاز به همراه و رفیق دارد، افزود: در فرهنگ دینی ما، بهترین رفیق خداوند است چرا که دسترسی به آن آسان و در هر زمان و مکان در دسترس است، اما رفیق‌های دنیوی محدودیت دارند.
این مقام مسئول ادامه داد: رفیق دنیوی شاید به برخی از حرفهایمان گوش ندهد، اما خدا با اشتیاق و با دقت حرف همه بندگانش را گوش می‌دهد، رفقا در دنیا اگر لغزشی از ما ببیند فاصله می‌گیرد، اما خدا ستارالعیوب است و با یک توبه عیب پوشی می‌کند و گناه ما را محو می‌کند، رفیق دنیای مادی ممکن است با دیدن بدی از دوستش آن را به دیگران منتقل کند، اما خداوند در هیچ صورتی عیوب بندگانش را به دیگران منتقل نمی‌کند.
وی دعا را گفتگوی بی نهایت کوچک در برابر بی نهایت بزرگ تعریف کرد و با اظهار اینکه این احساس کوچکی و حقارت در اجابت دعا بسیار مؤثر است، تصریح کرد: دعا سلاح انبیاء و کلید نجات و رستگاری است و چیزی با فضیلت‌تر از این وجود ندارد که بنده از خدا طلب حاجت کند.
استاد اخلاق با اذعان اینکه دعا از نوک نیزه نافذ‌تر است، استجابت دعا به صورت گروهی بهتر دانست و گفت: از بهترین دعا‌ها عاقبت به خیری است.
وی با نقل روایتی از علامه طباطبایی که گفت: «تاکنون برای خود دعایی نکرده ام»، خواستار دعا کردن در حق دیگران شد و ابراز کرد: اگر برای کسی دعا کنی زودتر مستجاب می‌شود چرا که فرشتگان می‌گویند بگذارید اول این دعا را در حق خودش برآورده کنیم، تلاش شود تا در حق کسانی که دل ما نسبت به آن‌ها پاک نیست و از آن‌ها کینه داریم و همچنین در حق درگذشتگان مخصوصاً پدر و مادر دعا کنیم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا(ع) با عنوان اینکه در سخت‌ترین شرایط زندگی هم نباید ناامید شد، با روایت حدیثی از امام رضا(ع) مطرح کرد: گناه نا امیدی از درگاه خداوند بدتر از کشتن ۶۰ نفراز فرزندان اهل بیت(ع) است، بسیاری از دعا‌ها که مستجاب نمی‌شود در آخرت به صورت ثواب به سمت آدمی می‌آید و اجر و پاداش اخروی دارند.
حجت الاسلام نظری دلیل عدم استجابت برخی دعا‌ها را از روی حکمت دانست و بیان کرد: نباید از درگاه خدای متعال نا امید شد، خدا مصلحت بندگان را بهتر از همه می‌داند اگرچه ما نفع و ضرر خود را نمی‌دانیم و گاهی خدا را شاکر می‌شویم که فلان دعا برآورده نشد چرا که بعداً متوجه می‌شویم آن حاجت نقمت بود و نعمت نبود.

ارسال نظرات