امام جمعه ایلام گفت: خیانت آل سعود و برخی از سران کشورهای مرتجع عربی سبب اصلی انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف است.
کد خبر: ۹۰۱۸۱۹۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: خیانت آل سعود و برخی از سران کشورهای مرتجع عربی سبب اصلی انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: خباثت‌های رژیم جعلی اسرائیل در غزه و کشتار وحشیانه ده‌ها تن از مردم مظلوم فلسطین با حمایت‌های آمریکا و سکوت مجامع بین‌المللی و خیانت سران کشورهای مرتجع عرب به ویژه رژیم کودک کش آل سعود صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: سکوت خجالت‌آور و ذلت‌بار حاکمان عربی مساله تازه‌ای نیست، پادشاه و حاکمان عرب در طول 70 سال اشغالگری رژیم صهیونیستی جز خیانت و سازشکاری و از پشت خنجر زدن به مبارزان فلسطینی چیز دیگری در کارنامه سیاه خود ندارند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: روابط پنهان و عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی و سکوت در برابر این همه جنایت به آرمان فلسطین سبب رسوایی و لعن و نفرین امت اسلامی نسبت به آل سعود و آل خلیفه به عنوان یک ننگ تاریخی در سرنوشت آنها ثبت خواهد شد.

تصمیم برجام ربطی به رهبری ندارد و تمام مذاکرات مربوط به مسؤولان دولتی است 

خطیب جمعه ایلام گفت: تصمیم برجام ربطی به رهبری ندارد و تمام مذاکرات و فقدان موفقیت برجام مربوط به سیاست‌های مسؤولان اجرایی دولتی و تیم مذاکره کننده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از همان ابتدای مذاکرات فرمودند که به آمریکا اعتماد نکنید، برخی چهره‌های سیاسی به ویژه اصلاح‌طلبان حامی برجام با فرافکنی و اظهارات خلاف واقع می‌خواهند برجام را به رهبری ربط دهند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: درحالی که حتی کارشناسان بی‌بی‌سی فارسی نیز اعتراف کردند که پیش‌بینی رهبر ایران درباره عدم اعتماد به آمریکا درست بود که فرمودند نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

آمریکا و متحدانش برجام را وسیله برندازی نظام می‌دانند

لطفی تصریح کرد: رژیم آمریکا و متحدان اروپایی به برجام به عنوان یک وسیله و زمینه‌ساز براندازی نظام نگاه می‌کنند. وزیر خارجه رژیم خبیث انگلیس برجام را دستبند روی دستان ایران عنوان می‌کند اما در میان مسؤولان محترم ما چنین برداشت و نگاهی به برجام که دستاورد آن را باید تقریبا هیچ دانست وجود ندارد .

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: توطئه آمریکایی‌ها را باید با آتش زدن برجام و خروج از آن خنثی کرد ، ماندن در برجام به معنای انجام تعهدات یکطرفه بوده و در حالی که هیچ تعهدی از طرف مقابل  به شکل عملی دیده نشده است.

وی ادامه داد: با خروج آمریکایی‌ها از برجام مرکز تصمیم‌گیری درباره تحریم‌ها آمریکا بوده نه اروپا و زمانی که آمریکا از برجام خارج شد و هیچ یک از تعهداتش را عملی نکرد قطعا از برجام چیزی باقی نمانده که آن را ادامه داد.

فقدان شفافیت سه کشور اروپایی برای ادامه برجام علت اصلی بی اعتمادی به آنان است

امام جمعه ایلام اضافه کرد: فقدان شفافیت سه کشور اروپایی برای ادامه برجام و عدم تضمین در لغو تحریم‌ها علت اصلی بی اعتمادی مردم به اروپایی‌ها است.

وی ادامه داد: بی تعهدی و ناتوانی و فقدان اراده کشورهای اروپایی فقط مربوط به دوران مذاکرات هسته‌ای و 15 سال قبل نیست بلکه بدعهدی و خیانت‌های کشورهای اروپایی در حق ملت ایران در طول تاریخ روابط با ایران تاریخ غم انگیز و ناگواری دارد.

لطفی تصریح کرد: مگر خوی استعماری آنان تغییر پیدا کرده و یا اینکه در برابر آمریکایی‌ها استقلال در تصمیم‌گیری دارند و علاوه بر این آیا موضع خصمانه این سه کشور در برابر ملت انقلابی ایران تغییر کرده است. در واقع پاسخ به این پرسش‌ها منفی است.

نگرانی مردم نسبت به افزایش قیمت‌ کالاهای اساسی 

خطیب جمعه ایلام از نگرانی مردم نسبت به افزایش قیمت‌ کالاهای اساسی خبر داد و گفت: افزایش قیمت مواد غذایی و بالا بودن اجاره بهای مسکن و فقدان پاسخگویی مسؤولان ذی‌ربط نگران کننده است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت کالاهای اساسی و مصرفی مردم در آستانه ماه مبارک رمضان و بعد از گرانی ارز در طول یک ماه گذشته سبب نگرانی مردم از جمله اقشار کم درآمد شده است.

حامیان برجام از مردم عذرخواهی کنند

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: حامیان و زمینه‌سازان برجام و برخی خواص و چهره‌های سیاسی به جای عذرخواهی از نظام و مردم اصرار دارند بسابرجام را به رهبری نسبت دهند.

وی ادامه داد: اینها می‌گویند وزیر امور خارجه تنها مجری اوامر رهبری در برجام بوده و جایگاه تصمیم‌گیرنده و یا سیاستگذاری نداشته است.

لطفی تصریح کرد: چهره‌های شاخص جناح اصلاح‌طلبان ادعا می‌کنند ادامه مذاکره با اروپایی‌ها از خروج  آمریکا از برجام نیز تصمیم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اینگونه اظهارات و شکست و ناکارآمدی در برجام را به رهبری نسبت دادن جفای به رهبر معظم انقلاب است، اگر چه اصلاح‌طلبان در فتنه‌های گذشته 76 و 88 با عدم تمکین به قانون بزرگترین ظلم را به نظام و رهبری روا داشتند و همواره درصددند رهبری نظام را متهم کنند.

خطیب جمعه ایلام گفت: موضع‌گیری‌های انقلابی رئیس مجلس خبرگان رهبری پس از خروج آمریکا از برجام بجا و به حق و از روی دلسوزی بود و سبب خرسندی دلسوران انقلاب شد.

وی ادامه داد: مدعیان اصلاح‌طلب و بزک‌کنندگان برجام و توجیه‌کنندگان خسارت‌های بزرگ به کشور به جای اینکه عربده‌های خود را بر سر دشمن کینه‌توز و فریبکار بکشند هجمه‌های خود را علیه یکی از چهره‌های درخشان و یاران صدیق امام و رهبری می‌کشند.

خطیب جمعه ایلام با اشاره به هفته بسیج عشایر گفت: این مناسبت را به عشایر شجاع و مرزدار تبریک عرض می‌کنم. عشایر عزیز نقش بی‌بدیلی در دفاع مقدس و جنگ حمیلی داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با اشاره به رحلت آیت‌الله طباطبایی افزود: این مصیبت را به عموم مردم به ویژه خانواده آن فقید از جمله همشیره زاده ایشان حجت‌السلام سید مجتبی سعیدی گلپایگانی نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری تسلیت می‌گویم

ارسال نظرات