خبرهای داغ:
امام جمعه بندرترکمن گفت: برخی هنرمندنماهای داخلی زمانی که داعش در فرانسه عملیات انتحاری انجام داده بود و تنی چند از مردم این کشور کشته شدند پیام همدردی ارسال کردند و اشک تمساح ریختند اما سوال اینجاست که آیا مردم فلسطین مسلمان و انسان نبودند که این حرکت را برای آنها انجام ندادند.
کد خبر: ۹۰۱۸۱۹۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت‎الاسلام محمد صالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های نمازجمعه این هفته شهرستان ترکمن، ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد:  زمانی که صدام به ایران حمله کرد خرمشهر 35 روز با چنگ و دندان حفظ شد ولی متاسفانه 587 روز در اسارت بود و در عملیات بیت المقدس سال 1361 در سوم خرداد ماه از دست رژیم بعث آزاد شد.

وی تصریح کرد: صدام طرح 20 ساله دفاعی برای خرمشهر تدوین کرده بود و با وجود این تدابیر توسط رزمندگان اسلام ما آزاد شد و رزمندگان ما پس از آزادسازی حماسی این شهر در آنجا نماز جماعت برگزار کردند.

امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: در روزهای گذشته در روز نکبت و در روز انتقال سفارت آمریکا به بیت‎المقدس شاهد آن بودیم که در فلسطین تعداد زیادی شهید و دو هزار نفر مجروح شدند و بیمارستان غزه جا برای مجروحان نداشت و با وجود این  سکوت مجامع بین الملل به ویژه کشورهای اسلامی و سکوت هنرمندنماهای داخلی را شاهد بودیم.

منصوری یادآور شد: برخی هنرمندنماهای داخلی در زمانی که داعش در فرانسه عملیات انتحاری انجام داده بود و تنی چند از مردم این کشور کشته شدند پیام همدردی ارسال کردند و اشک تمساح ریختند اما سوال اینجاست که آیا مردم فلسطین مسلمان و انسان نبودند که این حرکت را انجام ندادند.

وی گفت: امروز انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به قدس خلاف شورای امنیت است و جا دارد مسلمانان با هم متحد شود مقام معظم رهبری در دیدارهایی که داشتند عنوان کردند که فلسطین از دست دشمن رها می‎شود و بیت المقدس پایتخت فلسطین است و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

امام جمعه بندرترکمن افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه قرآنی به این مهم اشاره کردند که در جامعه به تدبر و قرآن توجه شود و اگر کشور می‎خواهد توسعه یابد باید به سمت قرآن برویم و همچنان از قرآن عقب هستیم و باید قرآن را هادی و مرجع قرار دهیم امروز بلاهای دنیا و نکبت دنیا به خاطر دوری از قرآن کریم است.

منصوری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که دشمنان به واسطه دوری مجامع اسلامی از قرآن بین عجم و عرب و حکام دور از عقل کشورهای اسلامی فاصله می‎اندازند چرا که این کشورها از قرآن دور هستند و اگر با قرآن انس داشته باشیم بر دشمن پیروز می‎شوند.

وی به عهد شکنی شرکت توتال اشاره کرد و افزود: زمانی که مسوولان به دنبال آن بودند که با شرکت توتال در سال 1396 مجد قراداد ببندند در خطبه‎های نماز جمعه عنوان کرده بودیم که در سه یا چهار سال قبل با این شرکت قرارداد بسته بودیم  و در هنگام تحریم این شرکت کلی خسارت به شرکت پارس جنوبی وارد کرد و امروز نیز این قرارداد بستن‎ها صحیح نیست و اما در پروژه 11 پارس جنوبی قرارداد با این شرکت بستند و امروز شاهد آن هستیم که این شرکت بیان می‎کند که اگر معافیت تحریمی آمریکا شامل حال ما نشود و تحریم شویم، نمی توانیم این پروژه را ادامه دهیم.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه با قرارداد با شرکت توتال دوبار از یک سوراخ گزیده شدیم، ادامه داد: مسوولان ما با این بی‎توجهی‎ها اینگونه به بیت المال زیان می‎زنند و در روزهای گذشته نیز آقای زنگنه وزیر نفت عنوان کرده بود که اگر شرکت توتال ادامه ندهد کار را به شرکت چینی واگذار می کنیم و اگر قبول نکرد خودمان این پروژه را ادامه می‎دهیم و سوال اینجا است که اگر می‌توانیم با اتکا به نیروهای داخلی این پروژه را ادامه دهیم چرا باید به چینی‎ها واگذار کنیم.

منصوری افزود: در سال 1395 از پارس جنوبی و بوشهر بازدید داشتیم و واقعا شرکت‎های که زیر نظر مهندسین ایرانی بود از صفر تا 100  توسط کارگران و مهندسی داخلی با هزینه کمتر و بازدهی بیشتر انجام می‎شد حال چرا مسوولان ما به این مهم بی‎توجه هستند و وقتی مهندسان ما می‎توانند این کار را انجام دهند چرا به سمت دشمن می‎رویم./فارس

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها