امام جمعه اردکان با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در انتخابات اخیر لبنان و عراق گفت: امروز آمریکا و اسرائیل در اوج ضعف و اضمحلال قرار دارند.
کد خبر: ۹۰۱۸۲۰۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه و سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و به بیان فضیلت، آثار و برکات ماه میهمانی خدا پرداخت و بر استفاده از این فرصت بی نظیر برای دعا، استغفار، تلاوت قرآن، حضور در مساجد و شرکت در نمازهای جماعت تأکید کرد.
وی گفت: بعضیها بواسطه داشتن مریضی یا عذر شرعی از روزه گیری معذور هستند و نمی توانند روزه بگیرند آنها باید دو کار انجام بدهند اول اینکه این عزیزان فرصت ماه رمضان را به بهانه اینکه نمی توانند روزه بگیرند از دست ندهند. این از حربه های شیطان است. فضیلت ماه رمضان که فقط به روزه نیست به نزول قرآن و به عنایت توجه الهی است. این را بهانه قرار ندهند که عبادت نکنند و مسجد نروند و قرآن نخوانند. نباید از معنویات این ماه و فرصت بی نظیر آن خود را محروم کنند.
امام جمعه اردکان افزود: نکته دوم اینکه باید حرمت این ماه حفظ شود. کسانی هستند که عذر دارند و روزه نمی گیرنداما حق ندارند روزه خواری را علنی کنند. برای روزه خواری علنی هیچ عذر شرعی قبول نیست. مردم هم هرجا روزه خواری علنی دیدند حساسیت نشان بدهند. در بعضی از کشورهای مسلمان و اسلامی کسی که روزه خواری علنی کند چند ماه او را زندان می کنند، جریمه نقدی و شلاق دارد.در کشور ما هم یک حد و مسأله شرعی داریم که 25 ضربه شلاق برای کسی است که جلو مردم روزه خواری علنی داشته باشد.اینها مسائل شرعی و دینی است و باید به گونه ای عمل کنیم که در برابر پیشوایان دینی شرمنده نباشیم.
وی در ادامه با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گفت: در روز نکبت روز خونینی رقم خورد و 70 نفر فلسطینی کشته شدند و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند در حالی که سران آمریکا و اسرائیل برای انتقال سفارت در حال جشن و پایکوبی بودند ارتش رژیم صهیونیسیتی مردم غزه و فلسطین را زیر رگبار و گاز قرار داد. بعضی از کودکان و نوجوانان در این میان اینها بودند و آنها به خاک و خون کشید. در این جنایات روی تمام سازمانهای بین المللی و حقوق بشری مانند سازمان ملل، مجمع عمومی و شورای امنیت سیاه شد اما در عوض روی ملت های بسیار زیادی سفید شد. آزادیخواهان فرانسه، انگلیس، ایتالیا، ترکیه، کشورهای شرق آسیا مثل هند و پاکستان به خیابان آمدند و اعتراض کردند و تصاویر کودکان به خاک و خون کشیده شده فلسطین را نشان دادند و از فلسطین حمایت کردند.
حجت الاسلام شاکر اظهار داشت: درد آنجاست که بعضی از کشورهای مسلمان که نام اسلام را یدک می کشند و خود را پیرو قرآن می دانند نه تنها اعتراض نکردند بلکه به جای کمک به مظلوم طرف ظالم را گرفتند. هم حمایت مالی و حمایت تبلیغاتی کردند و هم برای کشته شدن فلسطینی ها ابراز خوشحالی کردند. بجای اینکه دستور قرآن را عمل کنند که با کفار با شدت برخورد کنند با مؤمنین به شدت برخورد کردند و به کفار رحم کردند.
وی افزود: مقام معظم رهبری دیروز در جمع قاریان تأکید کردند؛ آن چیزی که باعث شده است بعضی از ملت های مسلمان در برابر ظلم و ستم آمریکا و اسرائیل سکوت کنند درد دوری از قرآنو معارف ناب اسلام است. ایشان تأکید کردند که بیت المقدس به دامن اسلام برخواهد گشت. اسرائیل نابود شدنی است این سنت حتمی الهی است. آمریکا و اذناب آمریکا هم نمی توانند در برابر سنت الهی مقاومت کنند وقدس آزاد خواهد شد.
خطیب جمعه اردکان گفت: خشم آمریکا از ملت ایران و کشورهای منطقه برای این است که در منطقه خاورمیانه جبههمقاومت قدرت یافته است. امروز آمریکا فریاد می زند که هر چه مشکل در خاور میانه وجود دارد از ایران است. ترامپ در سخنرانی رسمی خود اعلام کرده است که هرچه مشکل در خاورمیانه وجود دارد از ایران است. آمریکا این همه از کشورهای عربی هزینه گرفت برای اینکه خاورمیانه را در دست بگیرد.
وی در بخش پایانی خطبه ها اظهار داشت: در دو هفتهگذشته هم در لبنان هم در عراق انتخابات برگزار شد و در هر دو انتخابات جبهه مقاومت پیروز شد. آمریکا هم در عرصه دموکراسی رأی خود را از دست داد و هم در کشور سوریه و عراق داعش را حاکم کرد تا بتواند بر این کشورها تسلط پیدا کند اما الان می بینید که داعش از بین رفت و آمریکا و اسرائیل نتوانستند نقشه های خود را در خاور میانه پیدا کنند و امروز در اوج ضعف و اضمحلال به سر می برند.گاهی خبری منتشر می شود که اسرائیل پایگاهی را در سوریه زده و چند ایرانی را شهید کرده است اینها فقط تبلیغات رسانه ایو دروغ است. در این ربع قرن چه اتفاقی افتاده است جنگ اعراب در تاریخ فراموش شدنی نیست که 6 کشور عرب در برابر ارتش اسرائیل متحد شدند اما شکست خوردنداما امروز این اسرائیل در برابر یک حزب الله لبنان مانده است. اگر این مسیر ادامه داشته باشد کمتر از ربع قرن دیگر اسرائیل از بین خواهد رفت و ما آن روز را خواهیم دید که در قدس نماز جماعت برپا خواهیم کرد.
گرامیداشت سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آن پرداخت.
ارسال نظرات