امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: رمز رهایی فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی را اتحاد و مقاومت است و امروز امت اسلامی به‌خوبی دریافته که راه مقابله با رژیم صهیونیستی اتحاد، ایستادگی و مقاومت است.
کد خبر: ۹۰۱۸۲۰۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز در  خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بهترین عمل در ماه مبارک رمضان واجتناب از گناه و کسب تقوا است.

وی بابیان اینکه در ماه مبارک رمضان وظیفه‌داریم روزه‌بگیریم و فلسفه روزه ریاضت و کسب تقوا است افزود: هدف از کسب تقوا درک شب قدر است و هدف از شب قدر وصل شدن به انسان کامل و قطب عالم بشریت حضرت صاحب‌الزمان (عج) است و ما باید در این ماه با امام زمان خویش ارتباط برقرار کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای بهره‌مندی از تعالیم علمی و معنوی قرآن دانست و گفت: این ماه بهترین فرصت برای تدبر، تلاوت و تفسیر قرآن کریم است و اگر بخواهیم ماه مبارک رمضان را در یک جمله خلاصه کنیم بایستی گفت این ماه، ماه ارتباط باخدا و ولی خدا است.

وی به برخی مناسبت‌های پیشرو اشاره و بیان کرد: هفتم ماه مبارک رمضان سالروز وفات حضرت ابوطالب عموی پیامبر اکرم (ص) است، ایشان تا زمانی که جان در بدن داشتند همراه و حامی پیامبر بودند.

امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه همراهی با ولایت مهم‌ترین درسی است که می‌توان از زندگی حضرت ابوطالب گرفت، یادآور شد: ما نیز بایستی همواره حامی و پشتیبان رهبر فرزانه خود بوده و دستورات وی را اجرایی نماییم.

وی به حادثه سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: آزادی خرمشهر را مصادف با تشکیل هسته‌های مقاومت در ایران و سایر کشورهای اسلامی است و امروز نتیجه تشکیل هسته‌های مقاومت را می‌بینیم که ایران اسلامی محور مقاومت است و این مقاومت درسی است که از سوم خرداد گرفتیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: ثمره پیروزی در فتح خرمشهر تشکیل گروه‌های مقاومتی است که امروز همانند سد پولادین در برابر استکبار و متجاوزین ایستاده است.

وی انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به سرزمین قدس را امری دردناک برای مسلمانان خواند و افزود: انتقال سفارت آمریکا تحقیر مسلمانان و دهن‌کجی به جهان اسلام بوده، چراکه قدس پاره تن اسلام و سرزمین تفکیک‌ناپذیر از بلاد اسلامی است.

امام‌جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: آمریکا این اقدام را در هفتادمین سالروز اشغال رژیم صهیونیستی انجام داد، البته این اقدام با اعتراض و کشته و زخمی شدن فلسطینی‌ها منجر شد به‌نحوی‌که بیش از 2 هزار و 77 نفر مجروح و 70 نفر نیز قربانی شدند.

آیت‌الله میرعمادی با ابراز اینکه آمریکا با انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس شریف قصد ماجراجویی، بی‌ثبات کردن منطقه و ایجاد فتنه‌اندوزی دارد، افزود: آمریکا با این اقدام تلاش دارد رژیم صهیونیستی در امنیت بوده و به رسمیت شناخته شود که بایستی گفت کور خوانده.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت:امروز آل سعود سازش با صهیونیست‌ها را ترجیح داده، ای خاک‌برسر شما که تن به چنین ذلتی داده‌اید و بدانید همچون رژیم صهیونیستی با این همراهی برای همیشه تاریخ محو و نابود خواهید شد.

امام‌جمعه خرم‌آباد رمز رهایی فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی را اتحاد و مقاومت دانست و یادآور شد: امروز امت اسلامی به‌خوبی دریافته که راه مقابله با رژیم صهیونیستی اتحاد، ایستادگی و مقاومت است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به پرده‌برداری مقام معظم رهبری از نامه‌نگاری رئیس‌جمهور آمریکا به برخی سران کشورهای حوزه خلیج‌فارس اشاره و تصریح کرد: ترامپ در این نامه به برخی سران کشورهای عربی عنوان داشته که اگر می‌خواهید موجودیت شما حفظ شود بایستی بهای سنگین آن را بپردازید.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه در این نامه‌نگاری سعی شده ایران هراسی بزرگ‌نمایی شود، گفت: اولین هدف رئیس‌جمهور آمریکا از این نامه‌نگاری این بوده که به کشورهای نادان خلیج‌فارس بفهماند که بایستی همچنان سرمایه خود را در اختیار آمریکا قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان هدف آمریکا از نامه‌نگاری به برخی سران کشورهای عربی را غارت سرمایه مسلمانان در خلیج‌فارس عنوان کرد و افزود: دومین هدف آمریکا از این کار تقویت و تحکیم جایگاه خود در منطقه بوده است.

امام‌جمعه خرم‌آباد بیان داشت: هدف دیگر آمریکا از این اقدام تبدیل کردن ایران به تهدید اصلی برای منطقه است، آمریکا سعی دارد با این نامه‌نگاری رژیم صهیونیستی  دیگر تهدیدی برای منطقه محسوب نشود و در عوض ایران یک کشور تهدیدکننده تلقی شود.

وی اظهار داشت: آمریکا به دنبال این است که به‌جای اینکه کشورهای خلیج‌فارس دشمن خود را که همانا استکبار و رژیم صهیونیستی بوده بشناسند، ایران را به‌عنوان دشمن و عامل خطر معرفی کند و حاشیه امنی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد نمایند.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه آمریکا به دلیل اینکه نتوانست به اهداف خود در برجام دست بزند از آن خارج شد، افزود: امروز آمریکا در برابر ایران احساس ذلت می‌کند و هرروز تعدادی از افراد را در تحریم قرار می‌دهد.

امام‌جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: آمریکا باید بداند اگر تمام مردم ایران را تحریم کند این ملت یکپارچه بر آرمان‌های انقلاب اسلامی و ادامه راه شهیدان ثابت‌قدم خواهند ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات