آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته تاکید داشت: روح مقاومت در فتح خرمشهر باید در مذاکرات با دشمن و در برابر اسرائیل غاصب تجلی پیدا کند.
کد خبر: ۹۰۱۸۲۷۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد، آیت الله علیرضا اعرافی در در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته میبد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، بر لزوم بهره‌گیری از فرصت‌های بی‌نظیر معنوی این ماه برای نزدیکی به خداوند و دور شدن از خواسته‌های نفسانی تأکید کرد و افزود: همه اقشار به‌خصوص جوانان ما باید برای بهره گیری از لحظه‌های بی‌نظیر و ناب بندگی در این ماه الهی برنامه‌ریزی کنند و انس خود را با قرآن کریم بیشتر کنند.

وی با اشاره به روز ملی جمعیت اظهار داشت: یکی از مشکلات مهمی که تعداد زیادی از کشور‌های دنیا با آن روبرو هستند کاهش جمعیت و افزایش جمعیت سالخورده در جامعه بوده که منشا پیدایش مشکلات گوناگون اجتماعی و اقتصادی برای آن‌ها می‌باشد.

امام جمعه میبد با تاکید بر این موضوع که در کشور مانیز کاهش جمعیت در یک دهه اخیر ملموس شده اظهار داشت: در کشور ما سرعت کاهش جمعیت علاوه بر مشکلات مشترکی که در کشور‌های مشابه وجود دارد یک خطر بزرگ محسوب شده، زیرا ایران اسلامی یک الگو و محور در جهان بوده و نماد انقلاب اسلامی است اگر کاهش رشد جمعیت در ایران اسلامی تداوم داشته باشد دیگر دشمنان نیاز ندارند با حربه‌های مختلف زورگویی و اقدام کنند بلکه همین کاهش جمعیت کشور را از پای در می‌آورد پس اصل کاهش جمعیت در کشور خطر بزرگی برای اسلام، مکتب اهل بیت و انقلاب اسلامی است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه میانگین رشد جمعیت در کشور باید از ۱/۴ به ۲/۵ درصد برسد تصریح داشت: مساله جمعیت مساله اساسی، اجتماعی، اسلامی و انقلابی است که باید به نحو مناسب رعایت شود.

امام جمعه میبد در مورد روز جهانی موزه و میراث فرهنگی ابراز داشت: صیانت از آثار فرهنگی و تاریخی در میبد باید مورد توجه قرار گرفته و این مساله باید از بافت فرسوده تفکیک شده و مسئولانیز باید با توجه بیشتر به بافت فرسوده شهری جوری عمل کنند که مردم در سختی و تنگنا نباشند. در شهرستان مجموعه‌ای از موزه‌ها طراحی شده که امیدواریم با پیگیری متولیان امر از این موزه‌ها بعنوان پایگاه‌های فرهنگی درست و مناسب در جامعه اسفاده شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به روز بهره وری و بهینه سازی مصرف اذعان داشت: متاسفانه جامعه ما در مصرف و هزینه بویژه در انرژی دچار اصراف بزرگ اجتماعی است. موضوع آب و انرژی بحث فردی نبوده و بعنوان یک مقوله کلان اجتماعی می‌باشد. اصل پرهیز در اصراف بویژه در مسایل کلان کشور یک اصل مهم است.

وی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه به روز مقاومت و سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: متأسفانه تیم مذاکره‌کننده علی‌رغم هشدار‌های رهبر انقلاب در موردتوجه بیشتر به نکات و بند‌های برجام برخی نکات رعایت نشد و ما امروز شاهد پیش‌بینی‌های رهبر در مورد این حوادث هستیم البته ما به این امر واقف بودیم که آمریکایی‌ها هیچ‌وقت به عهد‌های خود پایبند نبودند.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: گرچه باوجود گستاخی ترامپ آمریکا از برجام خارج‌شده است، اما باید این دقت کنیم که ادامه این مسیر ما را به یک تجربه و شکست دیگر نکشاند.

وی همچنین بابیان اینکه امروز اروپایی‌ها در وسط میدان هستند وهم چنین آنان پیمان‌های راهبردی باهم دارند و تیم مذاکره‌کننده باید به چند نکته راهبردی دقت کند، تأکید کرد: امریکا و اروپا به‌سادگی از راهبرد مشترک خود دست‌بردار نیستند و امروز مسائل موشکی و تسلیحاتی ایران را نشانه گرفته‌اند که تیم مذاکره‌کننده و باید محکم و دقیق در برابر آن‌ها بایستد و عهدی که قابل‌اعتماد باشد بگیرید.

امام‌جمعه میبد همچنین هوشمندی و قاطعیت لازم را از دیگر مؤلفه‌های تیم مذاکره‌کننده در برابر اروپایی‌ها برشمرد و افزود: نباید در مقابل اروپایی‌ها نقطه‌ضعف نشان داد چراکه مع الاسف برخی مسئولان در معرکه جنگ بزرگ اقتصادی از خود نقاط ضعف نشان دادند و همه‌چیز را به مذاکرات ربط دادند که ارائه نقطه‌ضعف در معرکه مذاکره کار ناروایی است و همچنین با بستن یک پیمان نباید ذوق‌زده شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان با توجه به اینکه به روح مقاومت باید هم در مذاکرات در برابر دشمن وهم امت اسلام در برابر اسرائیل تجلی پیدا کند، اظهار داشت: اعلام رسمی قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل حادثه تلخی بود که یک توهین آشکار به اسلام بود و همچنین سکوت دولت‌های اسلامی در برابر این حادثه تحقیر آنان بود و این خیانتی به امت اسلامی بود که البته انشا الله امسال به فضل الهی در روز قدس و در انتفاضه چهارم مردم مسلمان و روزه‌دار سیلی محکمی به مستکبران خواهند زد.
ارسال نظرات