خبرهای داغ:
سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه:
سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تا‌کنون هفت هزار زائر از این استان به مشهد مقدس اعزام شده‌ است، گفت: سه هزار زائر دیگر نیز تا پایان سال اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۱۸۳۰۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حسن موحد  اظهار داشت: در عصر انقلاب مقام معظم رهبری براساس منشور جهادی از ذخیره معنوی و صندوقچه عظیم که در طول تاریخ رمز‌گشایی نشده بود، رمز‌گشایی کردند که آن ظرفیت عظیم عشق و ارادت به امام رضا(ع) بود.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه ادامه داد: با این منشور جهادی تغییری در رویکرد آستان قدس رضوی بوجود آمد و یکی از این حرکت‌ها، تشکیل نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها بود.

وی گفت: تشکیل نمایندگی آستان قدس رضوی در منشور نخست موجب نشر فرهنگ رضوی، آشنایی با امام رضا(ع) و امام رضا شناسی شد و جذب، شناسایی و آموزش خادمیاران با تفکر خادمانه برای خدمت به محرومان در منشور دوم توصیف می‌شود.

موحد با اشاره به اینکه منشور جهادی مقام معظم رهبری انقلابی را بر پا کرد، اظهار داشت: بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)متعلق به همه  ایرانیان و جهان است و همه افراد با مذاهب و نژاد‌های مختلف می‌توانند با زبان خویش با امام رضا(ع) صحبت کنند.

وی گفت: در کنار تشکیل خیمه امام رضا(ع) هسته جذب و گزینش خادمیاران استان نیز راه‌اندازی شد و هفت گروه از خادمیاران برادر و از آن یک گروه از خواهران نیز ملبس به لباس خادمیاری امام رضا(ع) شدند.

موحد با بیان اینکه استفاده از این ظرفیت عظبم باعث هم افزایی بین ایرانیان شد، تصریح کرد: در دهه کرامت با رمز یا علی ابن موسی الرضا 220 برنامه و اجتماعات 10 و 15 هزار نفری نیز برگزار شده است و برای اولین بار کاروان زیر سایه خورشید به شهرستان ها و روستاهای مرزی استان سفر کرده‌اند.

این مسؤول تصریح کرد: 700 نفر از خواهران و برادران در گروه‌های جهادی ثبت‌نام کرده‌اند که شامل هشت کارگروه با زیر مجموعه مختلف است.

وی با شاره به خدمات ارائه شده به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، افزود: کاقلام مورد نیاز آسیب‌دیدگان را در مرحله نخست با 237 دستگاه خودرو و در مرحله دوم با 315 دستگاه خودرو روستا به روستا بین زلزله‌زدگان توزیع کردند.

موحد گفت: همچنین 4 هزار و 500 نفر در بحث فنی مهندسی در مناطق زلزله‌زده خدمت‌رسانی کرده و با بیش از 5 هزار نفر روز توافقنامه به امضا رسید و ستاد امداد امام رضا(ع) تنها خیمه‌ای بود که همچنان بر پا ماند.

این مسوول عنوان کرد: 300 تن نیز دوره‌های آموزش خادمیاری را گذرانده و هفت گروه هم ملبس به لباس خادمیاری شدند و خادمیاران رضوی در هفته پایانی سال گذشته از 8 هزار نفر محروم در استان سرکشی کردند.

موحد افزود: ما از مبلغان انتظار داریم که در بحث ترویج فرهنگ رضوی و موجی که به راه افتاده قرارگاه امام رضایی‌ها را یاری کنند تا این منشور جهادی رهبری، جهادی مانده و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) شود.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تا‌کنون 7 هزار زائر به مشهد مقدس اعزام شده‌اند، گفت: 3 هزار زائر دیگر نیز تا پایان سال اعزام می‌شوند.

وی تاکید کرد: لازم است که مبلغان در کاروان‌های زیارتی حضور داشته و در بحث آداب زیارت و امام رضا شناسی به ما کمک کنند.

 

ارسال نظرات