ترجمه مجموعه کتاب های «جودی دمدمی و دوستان» نوشته مگان مک دونالد توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.
کد خبر: ۹۰۱۸۳۶۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجموعه «جودی دمدمی و دوستان» نوشته مگان مک دونالد به تازگی با ترجمه محبوبه نجف خانی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب ها در قالب مجموعه «کتاب های فندق» که کتاب های کودک نشر افق را در بر می گیرد، چاپ شده اند. تصویرگری کتاب های این مجموعه توسط اِروین مادرید انجام شده است و موضوع کتاب ها، بیشتر به دوستان جودی دمدمی مربوط می شود.

مگان مک دونالد نویسنده ادبیات کودک و نوجوان و خالق شخصیت داستانی جودی دمدمی است که پس از این شخصیت، برادرش استینک را هم وارد جهان داستان ها کرد. مک دونالد اولین نوشته خود را در سن ۱۰ سالگی در روزنامه مدرسه اش منتشر کرد. از آن زمان تا امروز، بیش از ۵۰ کتاب برای بچه‌ها نوشته که اتفاقات مربوط به بیشتر آن‌ها را از خاطرات کودکی خودش وام گرفته است. این نویسنده دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته کتابداری از دانشگاه پترزبورگ است. مک دونالد پیش از نویسندگی، در موزه، کتابخانه و کتابفروشی کار کرده است. او مدتی هم نگهبان پارک بوده است.

نشر افق در ادامه انتشار ترجمه کتاب های جودی دمدمی و استینک، به تازگی مجموعه ۵ جلدی «جودی دمدمی و دوستان» را به چاپ رسانده است. کتاب اول، «راکی زَنگ در آقای شعبده باز شگفت انگیز» نام دارد و در آن قرار است راکی در حیاط خانه شان شعبده بازی کند و از جودی خواسته تا دستیارش باشد. اما جودی با کارهایش نمایش راکی را خراب می کند و راکی هم دلخور می شود. حالا بحث سر این است که حق با جودی است یا راکی؟

«فکرخوان شگفت انگیز»، «بهترین نمایش شگفت انگیز دنیا در حیاط» و «غیب کردن پول» عناوین فصل های این کتاب هستند.

این کتاب با ۶۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۳ هزار نسخه و قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

دومین کتاب مجموعه مذکور، «اِیمی نِیمی در خبرهای داغ» نام دارد که در آن، ایمی نیمی یکی از دختربچه هایی که دوست جودی است، دنبال شکار یک خبر داغ است، اما توی شهر گردن قورباغه ماجراهای زیادی اتفاق نمی افتد. حالا او می خواهد با همکاری جودی دمدمی به شکار بزرگترین هیولای آبی برود...

داستان پیش رو، ۳ فصل دارد که به ترتیب عبارت اند از «شاه تات آدامس می جوید؟»، «تَبو» و «نیم تای بالای صفحه اول روزنامه».

این کتاب هم با ۷۲ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۳ هزار نسخه و قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان به چاپ رسیده است.

«فرانک پِرل در مسابقه جنجالی شیرینی پزی» عنوان کتاب سوم است. فرانک پرل یکی از دوستان جودی، دلخور است که تا به حال در هیچ مسابقه ای برنده نشده است. حالا برایش سوال شده که آیا می تواند در مسابقه تردستی با یویو برنده شود؟ آیا می تواند در مسابقه بزرگ وافل کلاس سومی ها نشان روبان آبی را بگیرد؟ اما از کجا معلوم که به آرزویش برسد؟

عناوین ۳ فصلی هم که این داستان دارد، به این ترتیب است: «مسابقه تردستی با یویو»، «مسابقه طوطی کلوچه» و «مسابقه جنجالی وافِل».

این کتاب با ۶۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۳ هزار نسخه و قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

کتاب چهارم «استینک دمدمی در سوپر تُندر» نام دارد و همان طور که مشخص است، درباره برادر جودی است. «ستاره دنبال دار شرلوک هولمز»، «سوپرتندر» و «آلبرت آینستینک» عناوین ۳ فصل این داستان هستند.

در داستان این کتاب، استینک لحظه شماری می کند تا ستاره دنباله دار شرمن هُلم را ببیند. اما در اخبار می شنود که یک شهاب سنگ در روسیه فرود آمده است. حالا از کجا معلوم که شهر دریاچه گردن قورباغه در خطر نابودی نباشد؟ سوپرتندر اسمی است که استینک در این کتاب دارد.

این کتاب هم با ۶۴ صفحه، شمارگان ۳ هزار نسخه و قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان به چاپ رسیده است.

آخرین کتاب چاپ شده از این مجموعه هم «جودی دمدمی در دردسر حیوان های خانگی»است که در آن دکترجودی تا یک حیوان خانگی مریض را می بیند، سریع متوجه می شود. حالا آرواره ها حیوان خانگی جودی، خیلی بد مریض شده است. جودی می خواهد زود دست به کار شده و درمانش کند. اما اول از همه باید موشی معجزه گر کمکش کند تا بفهمند مشکل آرواره ها چیست...

۳ فصل این کتاب هم به ترتیب عبارت اند از: «آرواره ها عاشق می شود»، «موشی اسرارآمیز» و «قورقوری و خون آشام».

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

جودی گفت: «این گیاه حشره خوار غذایش را این طوری به دام می اندازد. حشره بوی شهد گل را حس می کند، روی لبه گل می نشیند و ویژژ، یک راست می افتد توی لوله.»

استینک گفت: «چه باحال!»

جودی گفت: «می دانستی بعضی از گیاهان شیپوری حشره خوار مدفوع حیوان می خورند؟ آن ها مدفوع موش های درختی را خیلی دوست دارند.»

استینک گفت: «هاها، خندیدم. تو این را از خودت درآوردی.»

جودی گفت: «نخیرم! پیتر تومِیتو توی فروشگاه گیاهان حشره خوار دماغه ترس این را به من گفت.»

جودی روی صندلی نشست و به پشت تکیه داد و با رضایت به گلدانش نگاه کرد. آرواره ها دیگر بی حال و پلاسیده و پژمرده نبود. حسابی سر حال آمده بود.

بالاخره آرواره ها یک همدم پیدا کرده بود. آرواره ها یکی از برگ هایش را دور پتونیا، گل شیپوری حشره خوار، پیچید.

جودی گفت: «نگاه کن، استینک. آرواره ها عاشق شده!»

استینک گفت: «عشق سرِ بزنگاه!»

جودی گفت: «عشق سرِ بزن گاز!»

این کتاب با ۶۴ صفحه، شمارگان ۳ هزار نسخه و قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها