با راه اندازی ایستگاه تحقیقاتی بذر گیاهان مرتعی در قروه
سرپرست اداره مراتع و امور بیابان منابع طبیعی کردستان گفت: با راه اندازی ایستگاه تحقیقاتی بذر گیاهان مرتعی، ظرفیت تولید این نوع بذر در استان به ۷۰ تُن رسید.
کد خبر: ۹۰۱۸۳۹۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بختیار مرادی با بیان این خبر، اظهار داشت: این ایستگاه تحقیقاتی بذر گیاهان مرتعی در شهرستان قروه راه اندازی شده و ظرفیت تولید سالانه ۷۰ تُن بذر گیاهان مرتعی را دارد.

وی اضافه کرد: این ایستگاه در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار راه اندازی شده و در آن بذر گیاهان بومی و محلی مانند ماشک، یونجه، چاودار و اسپرس تولید و تکثیر می‌شود.

مرادی یادآور شد: بذرکاری و انجام عملیات کپه کاری در مراتع ضمن افزایش تولید میزان علوفه می‌تواند میزان جذب آب باران را در مراتع بیشتر کرده و از فرسایش خاک جلوگیری کند.

وی گفت: در صورت استفاده از تمام ظرفیت‌های این مرکز، کردستان می‌تواند بذر مرتعی استان‌های همجوار را نیز تامین کند.

سرپرست اداره مراتع و امور بیابان منابع طبیعی کردستان افزود: با توجه به مرغوبیت خاک و شرایط آب و هوایی مراتع این استان یکی از غنی‌ترین مراتع کشور بوده و در مجموع یک هزار و ۸۳۰ گونه گیاهی در آن رشد می‌کند.

مرادی تاکید کرد: ۲۰ درصد از مراتع استان کردستان جزو مراتع درجه یک (متراکم) است که در این مراتع سالانه بیش از ۴۵۰ کیلوگرم علوفه خشک تولید می‌شود ۸۰ درصد مابقی نیز مراتع درجه ۲ (نیمه متراکم) تشکیل می‌دهد.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتار استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد و میزان جنگل‌های این استان ۳۷۴ هزار هکتار است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات