خبرهای داغ:
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: ۹۷ درصد از شهروندان قمی در گروه سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال با سواد هستند.
کد خبر: ۹۰۱۸۴۰۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
باسوادی ۹۷ درصد از شهروندان قمی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به نرخ بی سوادی در استان قم اظهار کرد: براساس آخرین سرشماری در استان، ۳۳ هزار نفر در گروه سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال در قم بی سواد هستند و با سواد کردن این افراد در اولویت کار نهضت سوادآموزی قرار دارد.

وی ادامه داد: ۹۷ درصد از شهروندان قمی در گروه سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال با سواد هستند و از صدا و سیما، رسانه‌های محلی و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی انتظار داریم که به یاری نهضت سواد آموزی بیایند تا بقیه شهروندان قمی بی سواد هم با سواد شوند و بتوانیم که نرخ با سوادی در استان را به نرخ مطلوبی برسانیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: مهم‌ترین الگویی که در زمینه سوادآموزی در کشور داریم، فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در اهمیت سوادآموزی فرمودند که از جمله حوائج اولیه برای هر ملتی در ردیف بهداشت و مسکن، آموزش برای همگان است.
ارسال نظرات