سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در قالب تفاهم‌نامه مشترک بین صدا و سیمای مرکز استان اردبیل، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل میراث فرهنگی استان تولید خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۱۸۴۴۴
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

سریال شاه اسماعیل صفوی در اردبیل کلید می‌خورد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نادر فلاحی صبح امروز در جلسه هماهنگی ساخت سریال شاه اسماعیل صفوی در اردبیل اظهار داشت: این سریال در قالب تفاهم‌نامه مشترک بین صدا و سیمای مرکز استان اردبیل، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل میراث فرهنگی استان تولید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ساخت این سریال با مدیریت استانداری پیگیری می‌شود، تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن روز اردبیل ساخت این سریال در دست پیگیری است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه بتوانیم به زودی اقدامات عملی را شاهد باشیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: شاه اسماعیل صفوی از چهره‌های برجسته تاریخی و فرهنگی استان اردبیل بوده و تاثیرگذاری خدمات وی در زمان حکومت صفوی و پس از آن قابل توجه است.

فلاحی با بیان اینکه شاه اسماعیل صفوی توانست در دوران سلطنت خود فرمانروایی واحد در سرحدات کشور حاکم سازد، گفت: از سویی اعلام شیعه به عنوان مذهب رسمی کشور از اقدامات شایان توجه نواده شیخ صفی‌الدین اردبیلی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: معرفی شخصیتی همچون شاه اسماعیل صفوی رسالت دستگاه‌های فرهنگی است و امید می رود در خصوص ساخت سریال این شخصیت فرهیخته فرهنگی تصمیماتی در کمترین زمان اتخاذ شود.

ارسال نظرات