حجت الاسلام قرائتی:

در عبادات خود نباید از خداوند مایوس شویم

مفسر قرآن با اشاره به اینکه در هیچ عبادتی نباید از خداوند مایوس شویم، عنوان کرد: ناامیدی و مایوس شدن، کار شیطان است که به انسان القاء می‎کند.
کد خبر: ۹۰۱۸۴۵۰
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ویژه برنامه درس‎هایی از قرآن حرم مطهر رضوی که شب گذشته در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: گاهی اوقات با یک گناه آبروی چندین ساله افراد را از بین می‎بریم، این گناه کوچک گاهی مسخره کردن است و گاهی تهمت زدن، لذا باید مراقب لحظه به لحظه زندگی خویش باشیم که دچار گناه نشویم.

وی افزود: خدای متعال در موضوع توحید، صیانت از قرآن و اعلام وصیِ خویش با تاکید به پیامبر (ص) توصیه می‎کند، تا بدین وسیله اهمیت آن را برای عموم مسلمان‎ها به نمایش بگذارد.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: در طول زندگی باید کار‌های خویش را فقط برای خدا انجام دهیم، خیلی از مومنان در ایام ماه مبارک رمضان به همسایه، اقوام و همکاران افطاری می‎دهند، اما باید این افطاری خود را فقط به خاطر خدا انجام دهند، نه برای ریاء، تکبر، خودشیفتگی و.

وی با اشاره به اینکه در هیچ عبادتی نباید از خداوند مایوس شویم، عنوان کرد: ناامیدی و مایوس شدن کار شیطان است که به انسان القاء می‎کند، خدای متعال همیشه خریدار بنده خویش است، لذا نباید از رحمت درگاه عظیم خالق هستی ناامید باشیم.

خطیب حرم مطهر رضوی عنوان کرد: بی‎احترامی به والدین یکی از گناهان کبیره است، جوانان باید مراقب باشند وقتی تحصیلات‎شان بالا رفت، یا درآمد مالی‎شان خوب شد دچار تکبر نشوند و به ایشان بی‎احترامی نکنند.

وی عنوان کرد: فهمِ دین خیلی مهم است، متاسفانه برخی علم دین را دارند، اما فهم صحیح و عملی از علم ندارند، شاید هزار حدیث از حفظ دارند، اما به یکی از آن‌ها عمل نمی‎‎کنند.

حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: مومن واقعی در شرایط مختلف زندگی رنگ عوض نمی‎کند، در هیاهوی مدیریت، انتخابات، پولداری و فقر و بیچارگی، فقط در صراط مستقیم حرکت می‎کنند، این گونه افراد دارای خلوص حقیقی هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها