خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه حضرت بقیه الله (عج) شیراز:
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه حضرت بقیه الله (عج) شیراز گفت: ماه رمضان را خداوند متعال دستور امساک نموده و در عید فطر باری تعالی روزه را حرام می‌نماید و این جزئی از برنامه‌های دین اسلام برای اوقات بندگان است.
کد خبر: ۹۰۱۸۴۶۴
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، حجت الاسلام سید امرالله محمدی در افتتاحیه کلاس های ماه مبارک رمضان که در هنرستان شهیدان در سه راه دالرحمه شیراز برگزار شد: ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن حلول ماه مبارک رمضان وآرزوی  قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان بیان داشت: ماه مبارک رمضان ماه رحمت،برکت،و غفران به درگاه خداوند متعال می باشد.

حجت الاسلام محمدی تصریح داشت: دین مبین اسلام برای تمام اوقات بندگان دارای برنامه می باشد و در ماه مبارک رمضان دستور دین امساک نمودن است و ماه رمضان را خداوند متعال دستور امساک نموده و در عید فطر باری تعالی روزه را حرام می نماید و این جزئی از برنامه های دین اسلام  برای اوقات بندگان است.

وی افزود: خداوند در آیات قرآن کریم می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید برشما نوشیم که روزه داری کنید نه فقط شما بلکه ماقبل شما نیز روزه داری می کردنند و این روزه برای تقوا پیشه کردن می باشد که شاید متقی شویم.

  مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه حضرت بقیه الله(عج)شیراز به اهمیت و توجه در ماه مبارک از دیدگاه ائمه اطهار پرداخت و افزود حضرت فاطمه زهرا(س)می فرماید:روزه گرفتن نخوردن و نه آشامیدن نمی باشد بلکه تمام اعضاء و جوارح انسان روزه دارباید روزه باشد.

وی تشریح داشت:در ماه مبارک رمضان هنر نخوردن و نه آشامیدن نمی باشد بلکه هنر یک انسان روزه دار به درگاه الهی این است که خودداری کند از همه چیز که در اختیار اعضاء و جوارح او می باشد جلوگیری نماید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در انتهای سخنان خود به اهمیت اطعام  و شب زنده داری در ماه مبارک رمضان پرداخت و بیان داشت: برکت،رحمت و مغفرت  در ماه رمضان می باشد و بندگان الهی باید توجه خاص جهت بهره برداری داشته باشند.

ضمنا در این مراسم برنامه های ماه مبارک رمضان جهت تعمیق معنویت هرچه بهتر نیروهای رسمی و وظیفه به این صورت که روزهای زوج تفسیر آیات قرآن کریم در خصوص مومنان در قرآن کریم و روزهای فرد شرح دعای مکارم الاخلاق توسط حجت الاسلام والمسلمین نیری مسئول نمایندگی ولیفقیه در دانشگاه شیراز و کلاس سربازان وظیفه آموزش روخوانی قرآن کریم و بیان مسائل احکام توسط مربیان ناحیه حضرت بقیه الله(عج)تشریح شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها