به مناسبت روزجهانی موزه

گشایش نمایشگاه "شکوه هنر" در شاهرود

نمایشگاهی "شکوه هنر" به مناسبت نکوداشت روز موزه و هفته میراث فرهنگی در موزه شاهرود گشایش یافت.
کد خبر: ۹۰۱۸۴۶۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود در آیین گشایش این نمایشگاه در موزه شاهرود که با استقبال مشتاقان به هنر ایرانی اسلامی برگزار شد، هدف از برگزاری آن را آشنایی مردم به ویژه نسل جوان با پیشینه هنر سفالگری در استان سمنان و شهرستان شاهرود دانست و افزود: این نمایشگاه از آن جهت که دوره‌ای از تاریخ سفالگری کشور را به نمایش می‌گذارد، می‌تواند از جنبه زیباشناختی نیز مورد توجه استادان و دانشجویان هنر‌های تجسمی قرار گیرد.
حمیدرضا حسنی گفت: در نمایشگاه شکوه هنر، تکوک‌های سفالینه دوره‌های مختلف تاریخی، از ۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد در موزه شاهرود برای بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته می‌شوند.
وی تصریح کرد: به مناسبت هفته میراث فرهنگی، نمایشگاه آوند آذین شامل مجموعه آینه، قاب و قلمدان با نقش‌های مینیاتور دوره قاجار در موزه عرفان شرق بسطام و نمایشگاه تصاویر مربوط به دوره قاجار در محل ایوان الجایتو مجموعه تاریخی بسطام برپا می‌شود.
همچنین اجرای نقالی بهاره جهان دوست، هنرمند برجسته کشور و اجرای موسیقی مقامی با حضور محمود احراری از خراسان رضوی از جمله دیگر بخش‌های برنامه گشایش این نمایشگاه بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار