خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوسف خبر داد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوسف گفت: تعداد 8 صندوق قرض الحسنه مردم دار و مردم یار در سطح شهرستان خوسف تشکیل شده است که شامل 6 صندوق قرض الحسنه روستایی و 2 صندوق در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) و مسجد باقر العلوم(ع) است.
کد خبر: ۹۰۱۸۴۸۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

سرهنگ دوم پاسدار محمد رضا آوازی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوسف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: با تشکیل صندوق های قرض الحسنه عملاً مردم تصمیم گیری، برنامه ریزی و اجرای برنامه های پیشرفت روستا و محله خود را  بر عهده  خواهند گرفت.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)گفت: رهبر انقلاب اسلامی فرموده اند اگر این صندوق های قرض الحسنه نباشند، بدانید به هیچ وجه شما و ما قادر به انجام  نیاز های مردم  نیستیم. این نهاد (قرض الحسنه)که اسلامی است و نهاد مفیدی است برای مردم بماند.

آوازی گفت: هدف از راه اندازی صندوق های قرض الحسنه مردم دار و مردم یار حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی، معیشتی و اشتغالزایی در محیط روستا می باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوسف عنوان کرد: دستاوردهای این صندوق ها عبارت است از ایجاد نهاد اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی پایدار و کارآمد، کمک به گسترش عدالت اجتماعی و رفع محرومیت، ایجاد زمینه مشارکت و مسئولیت پذیری مردم در پیشرفت روستاها و محلات، تقویت پیوندهای فکری و عاطفی در جامعه در راستای ارزشهای انقلاب اسلامی، تبدیل شدن مسجد به کانون ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و تشکیل تعاونی های  پیشرفته فراگیر برای ایجاد اشتغال پایدار.

وی افزود: تعداد 8 صندوق قرض الحسنه  مردم دار و مردم یار در سطح شهرستان خوسف تشکیل شده است که شامل 6 صندوق قرض الحسنه  روستایی در روستاهای اکبرآباد، تقی آباد، سلم آباد، معصوم آباد، تقاب و 2 صندوق در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) و مسجد باقر العلوم(ع) می باشد.

آوازی در پایان گفت: هر صندوق از تعدادی گروه 10 و 20 نفری تشکیل و هیئت اُمنا تعیین شده اند و مردم عهده دار امور هستند و در راستای اهداف صندوق و در حل مشکلات مردم قدم برخواهند داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها