خبرهای داغ:
امام جمعه درح با بیان اینکه بهره نبردن ها از عدم معرفت و بصیرت انسان است گفت: تلاش کنیم که با معرفت و آگاهی وارد برماه رمضان شویم تا از نسیم رحمت الهی، فیوضات و برکات این ماه بیشترین بهره را ببریم.
کد خبر: ۹۰۱۸۵۶۸
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

حجت الاسلام والمسلمین راستگو امام جمعه شهر درح در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهاراشت: در ماه ضیافت الهی خداوند به صورت ویژه بندگانش را مورد لطف و رحمت خودش قرار می دهد.

وی عنوان کرد: همانطورکه انسان برای هر مهمانی مهمی خودش را از قبل آماده می کند هر چه انسان آماده تر، با معرفت تر و مشتاق تر وارد بر ماه مبارک رمضان شود مطمئناً فیض بیشتری از این ماه نصیبش می شود.

امام جمعه درح با تأکید بر کسب معرفت و شناخت این ماه و لحظات آن خاطرنشان کرد:  پیامبر(ص) فرمودند " اگر انسانها می دانستند که رمضان چه فضیلتی دارد آرزو داشتند کل سال همچون این ماه باشد".

قرآن کریم و سیره اهل بیت راه های کسب معرفت

وی با بیان اینکه بهره نبردن ها از عدم معرفت و بصیرت انسان است اضافه کرد: تلاش کنیم که با معرفت و آگاهی وارد برماه رمضان شویم تا از نسیم رحمت الهی، فیوضات و برکات این ماه بیشترین بهره را ببریم.

حجت الاسلام راستگو راه کسب معرفت را مطالعه و تحقیق در آیات قرآن و سیره اهل بیت دانست و اظهارکرد: یکی از راه های کسب معرفت  قرآن کریم و فرمایشات ائمه اطهار در خصوص ماه رمضان است.

 وی آیات و روایات را هشدارهای بیدار کننده برای انسان برشمرد و افزود: ماه رمضان ماه نزول قرآن است. شب قدر را در خودش دارد که از هزار ماه بهتر است یعنی از عمر 85ساله انسان بیشتر ارزش دارد.

امام جمعه درح با اشاره چند روایت در مورد ماه رمضان ادامه داد: نفس کشیدن در این ماه تسبیح خداوند و خواندن هر آیه مانند ختم قرآن در غیر این ماه است. در ماه رمضان شیطان در قل و زنجیر قرار می گیرد و درب های رحمت الهی به روی بندگان باز است.

وی با بیان اینکه کسی که با آمادگی ذهنی و شناخت وارد بر این ماه شود با کسی که با غفلت وارد بر این ماه شود فرق دارد اظهارداشت: هر چه در مسیر شناخت معارف ماه رمضان گام برداریم خداوند هم به ما کمک می کند که به مراحل بعدی دست پیدا می کنیم.

حجت الاسلام راستگو با بیان اینکه ماه رمضان فقط ماه روزه نیست افزود: یکی از شاخصه های مهم ماه رمضان امسالک از خوردن و آشامیدن است.

وی ادامه داد: یکی از بهترین لذت های بشر خوردن و آشامیدن است و خداوند می خواهد در ماه رمضان آن را گوشزد کند که بندگان من لذتی فراتر از خوردن و آشامیدن برای شما قرار دادم و آن لذت بندگی و رضای خداوند است.

انسان با معرفت به لذت بندگی خدا می رسد  

امام جمعه درح با بیان اینکه وقتی انسان معرفت و شناخت پیدا کند به لذت بندگی خدا می رسد  گفت: لایه لایه باید پرده ها کنار رود، چشم انسان باز شود و حقایق ماه شریف را ببیند که خداوند در این ماه توبه بندگانش را قبول می کند و مؤمنین می توانند تقدیر خودشان را با دست خودشان رقم بزنند.

وی با اشاره به اثرات فردی و اجتماعی که ماه رمضان بر انسان می گذارد گفت: در این ماه تنها ایامی است که اخلاق ها حسنه می شود و آمار ناهنجاری ها و سرقت ها پایین می آید.

کسب اعتماد به نفس و خودباوری معجزه رمضان برای انسان

حجت الاسلام راستگو یادآور شد: ماه رمضان انسان در اجتماع برای خود معجزه ایجاد می کند و خودباوری و اعتماد به نفس که همواره انسان به آن نیاز دارد و دنبال آن است در این ماه کسب می شود.

وی از برکات ماه رمضان برطرف کردن نیاز روز بشر دانست و افزود: انسان در ماه مبارک رمضان با اطاعت از فرمان الهی و امساک از خوردن، آشامیدن و لذت های دیگر که روزه را باطل می کند به خودباوری عمیق می رسد و قدرت نهفته درونی خودش را کشف می کند.

امام جمعه درح با بیان اینکه ماه رمضان تمرینی برای جهاد با نفس است گفت: سرمنشأ همه مشکلات و خطاهای بشر هوای نفس است. در این ماه هوای نفس اسیر خواسته های الهی می شود و قدرتی به انسان می دهد که غالب بر هوای نفس خود باشد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان تمرینی برای صبر است خاطرنشان کرد: چند نوع صبر داریم که با فضیلت ترین اقسام آن صبر بر معصیت است. ماه رمضان قوت و قدرتی به انسان می دهد که بتواند در مقابل معصیت ها و چیزهایی که انسان را به سمت منجلاب گناه می کشد صبوری و قدرت مقاومت داشته باشد.

  اسراف نشأت گرفته از غفلت انسان است

راستگو با بیان اینکه برکات این ماه در زمینه های مختلف است یادآور شد: رمضان مجموعه کامل سبک زندگی انسانی به معنی واقعی کلمه را به انسان هدیه می دهد و شرط آن کسب معرفت است. در این ماه انسان الهی می شود و در سفره اش قطعا اسراف نیست.

وی ادامه داد: بنده ای که اطاعت فرمان خدا می کند می داند اسراف از گناهان کبیره است و نیز در کنار آن حس سخاوتی به انسان دست می دهد که بخشش های مالی زیاد و کینه ها و کدورت ها کم می شود.

امام جمعه درح با بیان اینکه چه خوب است که در مهمانی ها فقرا را اطعام می کنند افزود: در این ماه اسراف ها به مراتب کمتر می شود و انسانی که می خواهد کامل شود باید معرفت عمیق کسب کند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دریایی از معرفت و نجات بشریت در گرو این امر مهم است گفت: هیچ چیز دیگر نه قوه قهریه و نه مجموعه دیگر نمی تواند بشر را از ناهنجاری های اجتماعی نجات دهد.

حجت الاسلام راستگو امر به معروف و نهی از منکر تنها نسخه ای است که قرآن کریم برای ما پیچیده است تأکید کرد: بندگان همدیگر را به خیر و خوبی امر و از بدی ها نهی می کنند و به فرمایش رهبر انقلاب واجب فراموش شده است که اگر به آن توجه شود بسیاری از گره ها در جامعه باز می شود.

وی روزه داران را به انجام این تکلیف الهی توصیه کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر کار زیربنایی و مادر است که اگر درست اجرا شود بسیاری از مشکلات خود به خود حل می شود.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها