خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: هیچ‌گاه نباید اجازه دهیم یاد شهدا در جامعه کمرنگ و به فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۹۰۱۸۵۷۸
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، آیت الله  سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیداری که در دفتر ایشان با حضور همرزمان و همکاران شهید مدافع حرم"محمد طحان"، جانشین سپاه قائم عج استان سمنان سرهنگ شوقانی، فرماندهی تیپ ۱۲ سمنان سرهنگ برسلانی، حجت الاسلام راسخی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان و پدر و مادر و همسر و پدر زن شهید طحان برگزار شد؛ اظهار داشت: شهادت عطیه ای است الهی و اتفاقی نیست؛ نیازمند مقدماتی است.

وی افزود: نقش پدر و مادر شهید در پرورش فرزند قطعاً مؤثر است؛ لقمه ای که تهیه می کنند؛ به این فرزندی که شهید شده است؛ لقمه ای حلال است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: خود شهید هم رفتار و کردار و عباداتش در شهادتش نقش دارد بسیاری از خانواده های شهدا از نماز اول وقت فرزند شهیدشان می گویند و این نتیجه اثرگذاری این مهم است.

آیت الله شاهچراغی بیان کرد: یکی از مقاماتی که انسان در زندگی دنیایی به آن دست می یابد؛ مقام شهادت است؛ حال شهید چه شهید مدافع حرم باشد؛ و شهدایی که ما در جنگ تحمیلی داشتیم؛ اینها بندگان خوب خداوند هستند؛ این مدال افتخار را خداوند به هر کسی نمی دهد؛ بنابراین باید این مقدمات باشد تا انسان به مقام شهادت دست یابد.

وی افزود: راجع به شهید طحان باید بگویم که همه خانواده های شهدا مقاوم، صابر و شاکر هستند و  خانواده این شهید نیز اینگونه هستند و از خانواده های خوب شهدای مدافع حرم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مادر شهید محمد طحان بدون شک در پرورش این شهید زحماتی کشیده است که فرزندش به چنین مقامی دست یافته است و اینکه این مادر خاطرات فرزندش را در قالب یک کتاب جمع آوری کرده است؛ کاری بی نظیر و نمونه است.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه ماه رمضان؛ ماه خداست؛ از کسانی که خدایی شدند؛ شهیدان هستند، افزود: در قبال زحماتی که شهید کشیده و پدر و مادرش مردم و همه ما وظیفه ای دارند؛ و آن این است که نباید بگذاریم نام شهدا فراموش شود؛ حال با کتاب است؛ با مزار شهدا و یا جلسات و یادواره شهدا؛ نامگذاری کوچه ای به نام شهدا تا نام شهدا فراموش نشود.

وی تصریح کرد: شهدای ما دشمن دارند و دشمنان آنها کافران و منافقان هستند که نمی خواهند نام شهید در یادها بماند و این دشمنی با شهید و شهادت ؛ دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: کلام خدا درباره شهید و خانواده شهید بسیار مهم است آنجا که فرموده است "من به جای شهید هستم"؛ یعنی خانواده شهید احساس نکند یک نفر از خانه شان کم شده است؛ چرا که به جایش خدا آمده است؛ حالا شهیدی که خدا به جایش آمده مردم و همه ما وظیفه مان این است که خانواده شهید را خوشحال کنند؛ چرا که باعث خوشحالی خداوند می شود و ناراحتی شان مایه ناراحتی خداوند متعال می شود و این کلامی از جانب خداوند است.

آیت الله شاهچراغی گفت: همه شهدا برای ما عزیز هستند؛ ما وظیفه داریم نام شهید را زنده نگه داریم.

وی در پایان اظهار کرد: هر کسی نمی تواند مادر و پدر شهید باشد؛ هر کسی نمی تواند فرزند و همسر شهید باشد و همه اینها عطیه و هدیه ای از جانب خداوند متعال است.

بر اساس این گزارش در این دیدار از کتاب "مادر که باشی..." دست نوشته های مادر شهید مدافع حرم "محمد طحان" رونمایی شد.

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها