خبرهای داغ:
نشست خبری و مطبوعاتی حامیان فلسطین در قزوین با حضور خبرنگاران و میهمانان برجسته برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۱۸۵۷۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

خبرگزاری بسیج قزوین: جی مایکل اسپرینگ من، رییس سابق اداره ویزای آمریکا در دولت ریگان و بوش پدر و مولف کتاب ویزا برای القاعده به همراه خانم آلی سون ویر ،خبرنگار و دارای موسسه اجرایی ”ایف آمریکن نو" که در خصوص دارایی های آمریکا در اسراییل تحقیق می کند میهمان دیگر نشست مطبوعاتی، جولیتا کی یزا، رییس سابق کمیسیون بین الملل اتحادیه اروپا و سردبیر تلویزیون اینترنتی پاندورا تی وی ،روزنامه نگار ، مولف و فعال ضد صهیونیستی و مولف 28 کتاب از جمله پوتین هراسی می باشند و به دعوت شبکه جوانان استان قدس این نشست در سالن کنفرانس سپاه ناحیه قزوین برگزار گردید خبر گزاری بسیج نشست مطبوعاتی را به صورت میزگرد به مخاطبان ارایه خواهد داد.
جولیتا کیزا معتقد است که برای تضعیف اسراییل و شکست دادن آن ابتدا بیداری ملت ها نیاز است تا بتوانند ازآپارتاید این رژیم در خاورمیانه جلوگیری نمایندو محو اسراییل به صورت نظامی دور از انتظار بوده اگر چنین اتفاقی بیفتد قطعا پایان زندگی بشر بر روی زمین خواهد بود،
خانم آلیسون ویر هم معتقد است محو اسراییل حتما نباید جنبه نظامی گری داشته باشد همانطور که در آفریقای جنوبی کسی باور نمی کرد که این رژیم آپارتاید متلاشی و نابود شود، برای این کار ابتدا شاهراه های کمک اقتصادی ،سیاسی و نظامی به اسراییل مسدود شود تا در حالت ضعف قرار گیرد در آن صورت می توان حرف از شکست اسراییل زد.
جی مایکل اسپرینگ من هم معتقد است بیدارشدن ملت آمریکا و شکستن انحصار رسانه ای صهیونیست در دنیا می تواند زمینه های مخالفت با اسراییل را توسعه دهد و دولتمردان را مجاب نماید که از جیب ملت آمریکا برای اسراییل و توسعه خشونت در منطقه خاورمیانه هزینه نکند.

اسراییل همانند آپارتاید محو خواهد شد/اگر ایران بر مواضعش اصرار کند اروپا را نیز از دست خواهد داد
وضعیت اطلاع رسانی در غرب و آمریکا چگونه است؟
آلی سون ویر: غرب و آمریکا با تاکتیک های مختلف خبر را به مردم می رسانند و آنچه را به نفع خودشان باشد با هیجان خاصی منتشر و چنانچه به نفع صهیونیسم نباشد اصل خبر را با راه اندازی حواشی بسیار به فرموشی می برند،اما به تازگی جنبش هایی در آمریکا راه اندازی شده است که با در دست داشتن بنر ها،مقالات و دست نوشته ها،سخنرانی ها مردم را نسبت به خروج ثروت از کشورشان به نفع یهود اگاه می سازندکه زمینه ساز حرکات و جنبش های بسیاری در آینده خواهد شد.بنده پس از بازگشت از ایران در کالیفرنیا و بروکلی سخنرانی خواهم داشت و در صفحه فیس بوک خود نیز 200 هزار بازدید کننده دارم و کارهایی هم از طریق یو تیوب انجام می گیرد، اسراییل ریشه تمام مشکلات آمریکا بوده که بخشی از این نا امنی ها را به خاورمیانه کشانده تا سود سرمایه داران با جنگ و خشونت تامین شود.
آیا وضعیت شهادت محمد الدوره را به یاد دارید؟ چرا رسانه ها در غرب سکوت کردند؟
آلی سون ویر: بله! خبر منتشر شد اما طوری رسانه ها حامی اسراییل حاشیه سازی کردند که اصل خبر مورد توجه قرار نگرفت، در شبکه الجزیره دیدم اما در امریکا اخبار مربوط به صهیونیست ها منتشر نمی شود، یک پسر 12 ساله توسط اسراییلی ها کشته شد و من سعی کردم اخبار را برای سی ان ان بفرستم تا منتشر شود که خانمی با من تماس گرفت و گفت بنده همان خبرنگاری هستم که خبر محمد الدوره را منتشر کردم اما در سی ان ان اجازه نمی دهند و من سعی خودم را خواهم کرد. سانسور خبر در غرب بیداد می کند و نیاز مردم برآورده نمی شود زیرا اذهان توسط رسانه های حامی صهیونیسم تسخیر شده است. اما تعداد مردم آگاه هر روز بیشتر می شود در آلاسکا یک بنرهایی نصب شده و گروهی تشکیل شده که آلاسکا برای فلسطین نامگذاری شده است.
در خصوص سانسور خبر واضح بفرمایید؟
خیلی جالب نیست! اخبار خود سانسور می شوند تا به دست خبرگزاری ها برسد، دراتی تامسون یک خبرنگار معروف بود که بعد از اینکه راجع به فلسطین چیزی نوشت، شهرتش را از دست داد و برای تبلیغ به نفع فلسطین تحت فشار قرار گرفت و به طور کلی حذف شد. تسلط بر رسانه ها و اخبار برای منافع اسراییل در غرب بیداد می کند و امریکا در حقیقت مستعمره صهیونیست شده است. همانند خبر نگار معروف آمریکایی که صاحب نفوذ فراوان بوده اما کسی نمی داند که ایشان یهودی می باشد. به عنوان مثال تعداد کشته های اسراییلی در رسانه های آمریکا 13 برابر حد معمول گزارش می شود در همین راستا تعداد شهدای فلسطینی 13 بیرابر کمتر به اطلاع مردم می رسد و مردم آمریکا خیال می کنند که اسراییل مورد حملات بی سابقه توسط ایران،و فلسطینیان قرار گرفته است.
اخبار در آمریکا به چه صورت بیان می شود؟
آلیسون ویرا: اخبار به دو صورت به اطلاع مردم می رسد، اول اخباری که هرگز منتشر نمی شود و دوم اخباری که دروغ چاشنی آن بوده و مردم را فریب می دهند. باید به گوش مردم آمریکا برسد که روزانه 10میلیون دلار پول از جیب مالیات دهندگان آمریکایی به اسراییل سرازیر می شود و آنها با این پول سهام در آمریکا خریداری کرده و به مراکز ثروت و قدرت نفوذ می کنند.
آیا موافق محو اسراییل هستید ؟
البته تا این مواضع گرفته می شود نظر ها به سمت نظامی گری می رود! کسی باور نمی کرد در آفریقای جنوبی آپارتاید از بین برود، اسراییل هم تا زمانی که کمک های بی حد غرب و آمریکا برایش فراهم است بعید می دانم نابود شود ما باید یک جبهه واحد برای بیداری ملت ها و مردم آمریکا تشکیل دهیم تا بدانند چه اتفاقی می افتد و شاهراه های کمک اقتصادی،سیاسی و نظامی به این رزیم قطع شود آن گاه به راحتی رو به اضمحلال می رود و می توان گفت همانند آپارتاید آفریقای جنوبی نابود خواهد شد.

اسراییل همانند آپارتاید محو خواهد شد/اگر ایران بر مواضعش اصرار کند اروپا را نیز از دست خواهد داد
آقای مایکل نظر شما راجع به بیداری مردم آمریکا چیست؟
مایکل: آمریکا اولین کشوری است که مردم آن نمی دانند چه اتفاقاتیدر اطراف و همسایه آنها می افتد، و آنچه را که دوست دارند بشنوند در آمریکا شنیده می شود اگر به نفع آنها نباشد هرگز شنیده نخواهد شد، تفکر و ذهنیت آنها در مسایل خبری بسیار تاریبک است و برای جوانان آمریکا می گویند که حماس یک تونل هایی را زده برای نفوذ به اسراییل و قتل و کشتار اسراییل و شهروندانش و دختری که به سرباز اسراییلی سیلی زد بسیار سرو صدا کرد و برخی از دولت مردان امریکا گفتند برای تنبیه این دختر 12 ساله باید در زندان به وی تجاوز شود تا عبرت سایرین گردد.
نفوذ اسراییل در عربستان را چگونه ارزیابی می کنید؟
مایکل: بن سلمان در عربستان برای ضربه زدن به ایران با اسراییل همکاری می کند،ناتنیاهو با بن سلمان با هم متحد هستند و در جنایات اسراییل سهیم هستند.شما باید به این موضوع تکیه کنید که اسراییل هم به یک توافق منع و گسترش سلاح های هسته ای تن دهد نه اینکه هیچ تعهدی در برابر دنیا نداشته باشد، اتفاقاتی که در عربستان می افتد چیز جدیدی نیست.
چند بار به دلیل فعالیت های ضد صهیونیستی به مرگ تهدید شدید؟
مایکل: توسط دولت آمریکا تهدید نشده ام اما تو حوزه آرام در کالیفرنیا و برکلی که در مناظره شرکت داشتم دو اسراییلی نظامی بودند و به بنده تلفن زدند و گفتند اگر بخواهید ادامه دهید کشته می شوید من در سفارت آمریکا در عربستان کار می کردم و به دلیل مخالفت با دادن ویزا با مجاهدین بلافاصله از کار اخراج شدم چندین بار از طریق اینترنت تهدید شدم.

اسراییل همانند آپارتاید محو خواهد شد/اگر ایران بر مواضعش اصرار کند اروپا را نیز از دست خواهد داد
آقای کی یزا شما در خصوص شعار محو اسراییل و پیش بینی رهبر انقلاب خبر دارید نظر شخصی و تحلیل خود را بیان کنید؟
کی یزا: شعار مرگ بر آمریکا و اسراییل را باور دارم اما این بازی خطرناکی هست که اسراییل باید از بین برود این نظریه می تواند منجر به جنگ جهانی سوم شود و تاکید می کنم که این جنگ پایان تمدن بشریت بروی زمین خواهد بود،اگر ایران بخواهد بدین سمت برود حملات سنگینی را دریافت کرده و هزینه هایی را باید بپردازد اما می توان اسراییل را ضعیف کرد و شکست داد قبل از این نظریه هم صلاح الدین به قدس رسید و افراد زیادی را کشتند اما در نهایت اسراییل پس از چند قرن جایگزین شد. اگر ایران بر این امر پافشاری کند مهمانانی همانند روسیه و چین را نیز از دست خواهد داد.
نظر شما در خصوص برجام و همکاری با اروپا چیست؟
فکر می کنم عاقلانه ترین کار بود، اما ایتالیا با الین که جز برجام نیست سعی خواهد کرد در برجام بماند و بعید می دانم بتواند مقاومت کند زیرا مراودات تجاری اروپا با آمریکا بسیار گسترده بود و چین هم معادلات 600 میلیارد دلاری خویش را فدای ایران نخواهد کرد.اگر ایران از مواضعش پایین نیاید در 3 دقیقه مذاکرات به هم می خورد و آمریکا درست است که اقتصادش بدهکار بوده و در حال افول است اما بدانید که چون پول و سلاح دارد هیچ کس نمی تواند از آمریکا طلبش را بگیرد.
آن چه از مباحث فوق به دست مخاطبان می رسد نگاه بسته و سانسور خبری ابرقدرت ها برای حفظ اسراییل به وضوح روشن است و ترس از صهیونیسم جهانی در بدنه تمام دولت مردان غرب خود را نشان می دهد در قسمت بعدی سخنان مطرح شده جالبی از نظر مخاطبان خواهد گذشت.
ادامه دارد...
1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها