خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین:
بابایی گفت: در سال جاری تعهد استان ایجاد ۱۸هزار شغل جدید است که توسط دستگاههای اجرایی محقق خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۱۸۶۱۰
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در ششمین جلسه کارگروه اشتغال که با حضور حمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حبیبی معاون اقتصادی استانداری قزوین و مدیران دستگاه های اجرایی در استانداری برگزار شد، گفت: تعهدات اشتغال استان در سال جاری نیز ۱۸هزار و ۱۲نفر است که مقرر شده جهاد کشاورزی تعداد ۴هزار شغل، میراث فرهنگی ۹۰۰شغل، صندوق کارآفرین امید ۴۹۰مورد، شرکت گاز ۳۰نفر، شرکت برق ۱۵۰نفر شغل ایجاد کند.
بابایی اظهار داشت: میزان مشارکت اقتصادی کشور ۳۹.۷درصد و در استان قزوین ۳۹.۸درصد است و نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۱درصد و در استان ۱۰.۸درصد ثبت شده است.
وی اضافه کرد: همچنین سازمان صنعت ۸۰۷۰شغل، ارشاد اسلامی ۴۰شغل، بهزیستی ۲۰۰مورد، آب روستایی ۲۸نفر، آب منطقه ای ۲۴مورد، فنآوری اطلاعات ۱۷۰نفر و دارایی ۱۰شغل ایجاد می کند.
بابایی گفت: در بخش اشتغال روستایی تاکنون ۲۷میلیارد تومان تسهیلات به ۳۴۲طرح پرداخت شده و زمینه اشتغال ۱۱۶۹شغل در مناطق محروم ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: در اشتغال فراگیر هم بالغ بر ۹۶میلیارد و ۶۹۰میلیون تومان تسهیلات اختصاص یافته که تاکنون ۱۴میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان به ۲۹طرح پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: در این بخش توانسته ایم برای ۳۱۸نفر شغل ایجاد کنیم.
بابایی تصریح کرد: در استان قزوین به دلیل ظرفیت بسیار خوبی که در بخش کشاورزی داریم توسعه گلخانه ها در دستور قرار گرفته و شش واحد گلخانه ای با ظرفیت بالا وجود دارد که صاحبان آنها متقاضی ۱۲میلیارد تومان تسهیلات هستند اما اعتبارات استانی جوابگو نیست.
وی گفت: سقف تسهیلات پیش بینی شده فقط ۱۵۰میلیون تومان است که نمی تواند منجر به کار اجرایی شود و ما تقاضای افزایش سقف وام به ۲۵۰میلیون تومان برای هر گلخانه کرده ایم که امیدواریم موافقت شود.
در ادامه حسین تیموری مدیر صندوق کارآفرین امید استان گفت: اعتبارات تخصیص یافته به صندوق ۱۵میلیارد و ۶۱۰میلیون تومان بود که ۲۵فقره به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان به بانک معرفی شده است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها