خبرهای داغ:
عضو خبرگان رهبری:

نماز‌های جماعت عربستان در خدمت طاغوت است

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نماز‌های جماعتی که در کشور‌های مدعی اسلام همچون عربستان اقامه می‌شود، در خدمت طاغوت است.
کد خبر: ۹۰۱۸۶۵۱
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
نماز‌های جماعت عربستان در خدمت طاغوت است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم ظهر امروز در آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به عامل جهنمی شدن اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل جهنمی شدن افراد، ولایت طاغوت است، مردم براساس آیات قرآن دو دسته هستند، گروهی تحت ولایت خدا قرار دارند و به صورت مستمر از تاریکی به سمت نور حرکت می‌کنند، اما گروهی دیگر تحت طاغوت هستند و آن‌ها به صورت جاودانه در جهنم قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: براساس روایات طاغوت هر کسی است که برای زندگی بشر نسخه‌ای در نقطه مقابل انبیا و اولیای الهی ارائه کند، هر کسی که در مسیر طاغوت باشد، در نهایت به جهنم می‌رود. رهبر معظم انقلاب فرمودند: کسانی که سیاست‌های آمریکا را در منطقه اجرا می‌کنند، متمسک به طاغوت هستند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: گاهی عبادت انسان هم می‌تواند در خدمت طاغوت باشد، نماز‌های جماعتی که در کشور‌های مدعی اسلام همچون عربستان اقامه می‌شود، در خدمت طاغوت است.

حاج ابوالقاسم با اشاره به داستان زندگی حضرت ابراهیم اظهار کرد: خداوند به این پیامبر الهی دستور داد که چهار پرنده را ذبح کند و در قله‌های مختلف قرار بدهد، سپس حضرت ابراهیم این پرندگان را صدا زد و آن‌ها به شکل اولیه تبدیل شدند، این کار برای نشان دادن چگونگی زنده شدن موجودات در روز قیامت بود.

وی ادامه داد: انسان باید برای ارتقاء ایمان خود تلاش کند تا به مرز یقین برسد، براساس روایات ایمان ۱۰ درجه دارد و تنها امام علی (ع) فرمود که اگر پرده‌ها کنار بروند، ایمان من بیشتر نمی‌شود، برای این امام معصوم، غیب و شهود یکسان بود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: انسان برای آن چه که در دلش می‌گذرد، مورد محاسبه قرار خواهد گرفت، خطورات قلبی انسان گاهی بدون اختیار است که برای آن‌ها مواخذه نمی‌شود، اما افکار انسان که منشا عمل می‌شود، مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

حاج ابوالقاسم با اشاره به اهمیت نیات انسان اظهار کرد: امام علی (ع) در روایتی فرمود: خداوند انسان را براساس نیتش مورد محاسبه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: تصور کوتاهی عذاب الهی عامل بزرگی در انحراف انسان است، گناهکاران تصور می‌کردند که جهنم نمی‌روند یا اگر جهنم بروند هم زمان کوتاهی خواهند ماند، این دروغی که به خداوند نسبت دادند موجب انحراف آن‌ها شد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: انسان نباید عقوبت خداوند را کم و کوچک بشمارد، برخی از گناهکاران مشمول شفاعت ائمه معصومین (ع) نمی‌شوند، مگر این که ۳۰۰ هزار سال در عذاب خداوند باشند، اعمال نیک و بد انسان در روز قیامت مجسم می‌شود.

حاج ابوالقاسم با اشاره به ویژگی‌های روز قیامت اظهار کرد: انسان در آن روز تمام اعمال خود را حاضر می‌بیند و آرزو می‌کند که کاش اعمال بدش از او دور باشد، هر کاری که انسان در دنیا انجام بدهد، در روز قیامت در کنار او قرار خواهد گرفت.
ارسال نظرات