رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید و نوسان نرخ نهاده های دامی، زنگ خطر نابودی صنعت گوشت و شیر کشور به صدا درآمده است.
کد خبر: ۹۰۱۸۶۶۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران با انتقاد از نوسان نرخ نهاده های دامی در بازار اظهار کرد:کمبود نظارت دستگاه های مسئول بر اقدامات تجار و اختصاص نیافتن ارز مبادله ای  به واردات نهاده های دامی از علل اصلی گرانی به شمار می رود.

به گفته وی با اختصاص ارز 3800 تومانی به واردات، نرخ هر کیلو کنجاله سویا و ذرت  نباید به ترتیب از 2 هزار و 150 تومان و هزار تومان بالاتر برود در حالیکه هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ 2 هزار و 600 و ذرت هزار و 180 تومان عرضه می شود.

مقدسی ادامه داد:مقرر شده است شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار نهاده های دامی ،ذرت دانه ای و کنجاله سویا را با نرخی کمتر از نرخ بازار در اختیار دامداران قرار دهد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به ضرورت افزایش نرخ خرید شیر خام بیان کرد:با توجه به افزایش هزینه های تولید، زنگ خطر نابودی صنعت گوشت و شیر کشور به صدا درآمده است  به همین خاطر از ستاد تنظیم بازار تقاضا داریم که هر چه سریع تر موضوع افزایش قیمت شیر خام و لبنیات را بررسی کند.

وی با بیان اینکه سازمان حمایت، قیمت خرید هر کیلو شیر خام درب دامداری  با ارز مبادله ای نهاده ها را هزار و 550 تومان اعلام کرده است، گفت: بنابراین اگر اجازه افزایش قیمت به دامداران داده نشود، ظرف چند ماه آینده شاهد واردات شیر،ماست و پنیر خواهیم بود.

ارسال نظرات