آیت‌الله مدرسی گفت: اگر واقعا مسئولان محترم استان به این رسیدند که یک فرد کارآمد است و شایستگی دارد و در چارچوب قانون هم می‌تواند کار را انجام دهد او را به عنوان مسئول انتخاب کنند.
کد خبر: ۹۰۱۸۶۷۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر گفت: یاد و خاطره همه رزمندگان‌مان را در دوران طلایی دفاع مقدس گرامی می‌دارم و امیدواریم خدای متعال درجات شهدای‌مان را به ویژه شهدای بزرگواری را که در آن فتح بسیار عظیم و با ارزش جان خودشان را مخلصانه در مسیر اسلام فدا کردند، متعالی بگرداند و ما را از شفاعت آنان بهره‌مند و پرفیض بفرماید.

آیت‌الله سید کاظم مدرسی با توصیه‌ای به مسئولین استان افزود: مسئولان استان‌مان باید توجه داشته باشند که در عزل و نصب‌ها ملاک را شایسته‌سالاری در نظر بگیرند. گاهی در جریان عزل و نصب‌هایی قرار می‌گیریم که شایسه‌سالاری حتی به اعتراف مسئولان در آنجا لحاظ نشده است.

وی تأکید کرد: بدیهی است که ما نباید در عزل و نصب‌ها تحت فشار‌ها قرار بگیریم و به درخواست‌های این و آن خارج از استان توجه کنیم. اگر واقعا مسئولان محترم استان به این رسیدند که یک فرد کارآمد است و شایستگی دارد و در چارچوب قانون هم می‌تواند کار را انجام دهد او را به عنوان مسئول انتخاب کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد:، اما اگر قرار باشد ما چشم‌مان و گوشمان در اختیار دیگرانی باشد که رفاقت‌هایشان بر ضوابط غلبه دارد و در خارج از استان یا در تهران و یا در برخی از وزارت‌خانه‌ها به خاطر جریانات سیاسی خاصی چهره‌هایی را معرفی بکنند که این‌ها شایستگی ندارند، این ظلم در حق مردم خواهد بود و یکی از ظلم‌های نابخشودنی ظلم در حق عبادی است که دیگر غیرقابل جبران باشد و ظلم عمومی غیرقابل بخشش است، چون ما نمی‌توانیم همه را یک به یک پیدا کنیم و از آن‌ها معذرت‌خواهی و طلب بخشش کنیم.

مدرسی تصریح کرد: بنابراین بی‌توجهی به شایستگی‌های افراد در عزل و نصب‌ها ظلم در حق مردم و ظلم در حق نظام و ظلم در حق عدالت است. اگر فردی قابلیت و توانایی ندارد و از استعداد و شایستگی خاص مدیریتی و مسئولیتی برخوردار نیست نباید توجهی به فشار‌های بیرون از استان در این زمینه بشود.

وی با تأکید بر این اینکه باید قاطعیت مدیریتی در بخش‌های مختلف نظام اعمال شود، یادآور شد: اگر تحت فشار دیگران یک مسئولی را که شایستگی لازم را ندارد منصوب کنیم و پست و امکاناتی را در اختیارش قرار بدهیم، باید پاسخگوی بیت‌المال مردم و وقت مردم و خود مردم و همچنین پاسخگوی نظام و اسلام و انقلاب باشم و این نکته مهم و اساسی است که باید به آن توجه شود.

این استاده حوزه با اشاره به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت گفت: در سال‌های اخیر تمایل زنان به تحصیل و اشتغال باعث افزایش حضور بانوان در بازار کار شده، فی حد نفسه اشکالی ندارد، اما وقتی نتایج آن را می‌بینیم که از جمله نتایج آن بی‌میلی نسبت به فرزندآوری و بی میلی نسبت به ازدواج است، درمی‌یابیم که این راه راه درستی نیست.

مدرسی خاطرنشان کرد: تحصیلات و اشتغال مناسب برای بانوان حق آن‌هاست و کسی هم با آن مخالفتی ندارد، اما در کنار بهانه تحصیل و اشتغال باید مواطب شعار‌های فمینیستی هم باشیم. آن کسانی که پشت صحنه می‌نشینند و با شعار‌های فمینیستی وارد صحنه می‌شوند و به اسم دفاع از نیمی از جامعه، جامعه را در مسیر اضمحلال و مخاطره قرار می‌دهند، لازم است که سیاست‌گذاران نظام و مسئولان محترم اجرایی و غیراجرایی نظام به این مسائل هم توجه داشته باشند.

وی با توصیه به جوانان برای اهتمام در فرزندآوری و توصیه به بزرگتر‌ها جهت تشویق فرزندان و اطرافیان جوان خود به فرزندآوری و یاری اقتصادی آن‌ها در این عرصه اظهار داشت: این آموزه صرفا برای جوانان نیست بلکه برای کسانی هم که سنی از آن‌ها گذشته است، این آموزه وجود دارد که بروند و فرزندان خود را به این مسئله تشویق کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه مرحوم مجلسی در جلد ۱۰۴ بحارالانوار ده‌ها روایت در مدح و فضیلت فرزندآوری ذکر کرده است، عنوان کرد: پیامبر اعظم (ص) در روایتی می‌فرمایند: خانه‌ای که زمانی بگذرد و کودکی در آن نباشد برای آن برکتی وجود ندارد. یعنی پیوسته محیط‌های خانوادگی ما یا از طریق فرزندان ما باید دارای برکت بشود یا از طریق نوادگان و نوه‌های ما.

مدرسی گفت: در روایت دیگری می‌فرماید: فرزند برای پدر به منزله گلی خوشبوه است که خدای متعال به او قسمت کرده است. همچنین در روایتی آمده است: فرزند موجب آمرزش والدین می‌شود؛ لذا فرزندآوری از دیدگاه اسلام چنین جایگاهی دارد.

وی با بیان اینکه روایت دیگری وجود دارد که بر اساس این روایت فرزندان در روز قیامت حق شفاعت دارند و والدین خود را شفاعت می‌کنند، اظهار داشت: فرزندان اگر زنده بمانند برای ما طلب مغفرت می‌کنند و پرونده عمل صالح ما را باز نگه می‌دارند و اگر قبل از ما در صغر سن از دنیا رفته باشند حق شفاعت دارند؛ لذا چرا باید از این نعمت جامعه را محروم کنیم؟!

این استاد حوزه با اشاره به روایتی افزود: فرزندان موجب اقتدار والدین هستند. آن خانواده‌ای که جمعیت بیشتری داشته باشند از نظر قدرت هم در اجتماع بالاتر هستند. فرزندان موجب رشد شخصیت والدین هستند. آن خانواده‌ای که فرزند بیشتری دارد احساس شخصیت بیشتری می‌کند.

مدرسی با بیان اینکه سعادت و شادکامی و استحکام خوانده‌هایی که فرزندان متعددی دارند بیشتر است، ادامه داد: امام سجاد (ع) در روایتی می‌فرماید: از سعادت مردم این است که فرزندانی داشته باشد که به او در این دنیا کمک کند.

وی با بیان اینکه امروز رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید بر موضوع افزایش جمعیت تاکید دارند، گفت: ضرورت عقل، ایجاب می‌کند که در این راستا حرکت کنیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جنایت‌های امریکا و اسرائیل نسبت به مردم فلسطین در روز‌های اخیر اظهار داشت: این جنایت نشان داد که این‌ها به هیج اصلی از اصول انسانی پایبند نیستند و جز خودمحوری و خودبرتربینی چیز دیگری برایشان مهم نیست.

مدرسی افزود: این جنایات برای ما روشن کرد که مجامع و سازمان‌های بین‌المللی هیچ ارزش و قدرتی در قبال جنایت‌هایی از این دست ندارند. این نهاد‌ها قدرت‌شان را فقط به رخ کشور‌های کوچک‌تر می‌کشند و حتی برای محدود کردن حرکت قانونی کشور‌های کوچک‌تر هم گام برمی‌دارند.

وی تصریح کرد: این جنایت‌ها در روز‌های گذشته و حرکت پلید آمریکایی‌ها برای انتقال سفارت اسرائیل به بیت‌المقدس -که همیشه پایتخت فلسطین است-، روشن کرد که صلح و سازش در منطق امریکایی‌ها همین است که شما تسلیم باشید، اما ما هرچه خواستیم خون بریزیم و جنایت کنیم.

مدرسی تأکید کرد: تسلیم شدن کشور‌های عربی را هم دیدیم در این چند دهه اخیر که این‌ها رفتند برای تسلیم شدن در مقابل غرب و در مقابل جنایت‌های امریکا و رژیم اشغالگر قدس کاملا بر ما روشن کرد که هرچه چقدر این‌ها عقب‌نشینی بیشتری داشته باشند استکبار پیشروی بیشتری خواهد داشت.

وی در پایان خطاب به حامیان برجام اظهار داشت: عزیزان دست‌اندرکار و پیگیری‌‎کننده برجام دیدید آمریکایی‌ها بعنوان بزرگتر قوم خبیث استکباری با شما چه کردند؟! حال مراقب باشید چرا که اذنابشان هم مثل آن‌ها هستند. امروز اذناب آمریکایی‌ها در قالب برخی از کشور‌های اروپایی همان راهی را دارند طی می‌کنند که شیطان بزرگ آن راه را برای ما ترسیم کرد. مراقب باشید با این‌ها رفت وآمد و بده و بستان نداشته باشید. ملت راضی به این جریان نیست؛ عزت‌فروشی ملت ممنوع است. قدرت‌فروشی این ملت ممنوع است. از دست دادن سرمایه‌های این کشور کار درستی نیست. برگردید به همان راهی که باید از ابتدا طی می‌شد.
ارسال نظرات