رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور در این جلسه از کسب رتبه نخست طرح آرامش بهاری در استان خبر داد و افزود:: اوقاف مازندران نیز در کشور رتبه برتر را کسب کرد.
کد خبر: ۹۰۱۸۸۲۶
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، داوود فلاح در جلسه شورای اداری این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، از راه‌اندازی دو سینما دیجیتال در شهرهای نور و ایزدشهر خبر داد و اظهار کرد: سینمای ایزدشهر در سالن بانک شهرر این شهر مورد ارزیابی کمیسیون ماده پنج قرار گرفت و اعضایی کمیسیون مشترکا نظر مساعد خود را اعلام کردند و سینما دیجیتال شهر نور نیز قبلا در این کمیسیون مطرح و مصوب شده بود که در حال حاضر یکی از موسسات به عنوان پیمانکار قصد راه‌اندازی را داردد  که بعد از تجهیز سالن فعال می‌شود.

 وی افزود: 320 برنامه فرهنگی و هنری در هشت ماهه اخیر تاکنون اجرا شد که جوشش فرهنگی و هنری خوبی را در شهرستان شاهد بودیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور خاطرنشان کرد: در ابتدای کار در پی توزیع برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان بودیم تا برنامه‌ها تنها در مرکز شهر متمرکز نشود، در همین راستا با توزیع برنامه‌ها در سطح شهرستان برنامه‌های شاخص چون جشن روز مازندران در چمستان، عزاداری و نمازظهرعاشورا در نور و شام غریبان در چمستان همراه با پخش تلویزیونی، همایش پیر غلامان حسینی درر رویان همراه با تجلیل از بانوان ملا باجی و حرکت نمادین اسرای کربلا در ظهر اربعین از روستای کاسگر محله اجرا کردیم.

این مسؤول اهدای هزار و 500 جلد کتاب در بین مساجد، مدارس، اصناف، زندان و ترمینال‌های مسافربری، اجرای تاترخیابانی برگزاری جلسه کمیته فرهنگی طرح ساماندهی دریا با رویکرد جدید فرهنگی در ساحل را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: جشن رمضان در 30 مسجد شهرستان اجرا می‌کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور نیز در این جلسه در گزارشی اظهار کرد: 13 هزار دانش‌آموز و 110 مرکز و موسسه آموزشی زیر پوشش این مدیریت هستند که 30 درصد آن غیردولتی است.

علیرضا اسدیان افزود: ایجاد یک الگوی رفتاری مناسب همراه با سلامت اداری در دستور کار آموزش و پرورش نور است و به عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی 870 نفر شاغل و بیش از هزار بازنشسته زیر مجموعه دارد.

وی مقطع ابتدایی را اساسی‌ترین مقطع آموزش دانست و بیان کرد: همه توان و همت آموزش و پرورش در این مقطع به کار گرفتیم و باا آموزش والدین و فعال شدن پژوهش‌سراها به آن توجه ویژه شده است.

این مسؤول از فعالیت انجمن‌های ورزشی در رشته‌های مختلف ورزشی، انجمن نانو، انجمن نجوم و ... خبر داد و افزود: گرایش آموزشش  و پرورش به سوی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور با اشاره به دو مرحله پیشرفت تحصیلی از کسب رتبه نخست در مازندران در سه پایه خبر داد وو گفت: در تبدیل به احسن کردن فضاهای در اختیار آموزش و پرورشش نور نیاز به کاهش توقع دیگر بخش‌ها و دستگاه‌ها از جمله شهرداری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور در این جلسه از کسب رتبه نخست طرح آرامش بهاری در استان خبر داد و افزود::  اوقاف مازندران نیز در کشور رتبه برتر را کسب کرد.

حجت‌الاسلام عیسی توپاحیدری در ادامه به ضرورت معرفت به زمان و مکان و موقعیتی که در آن قرار داریم اشاره و اظهار کرد: معرفت ماه رمضان و بهره‌مندی از فیوضات آن که ساعات آن با ساعات همه ایام متفاوت است اهمیت دو چندان دارد زیرا وارد ماهی می‌شوید که میزبان شما خداوند است و امتیازاتی که عطا می‌کند مانند مدال کرامت، عزت و شرافت است.

 وی با بیان اینکه نفس روزه‌دار تسبیح است با روایتی از حجت الاسلام  قرائتی، گفت: خالص‌ترین عبادت خواب در ماه رمضان است  وهرر  دعایی را که بکنید مورد استجابت قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها