روزه سپر مومن از آتش دوزخ است/ تکبر و حسادت لشگریان شیطان در درون هستند

حجت‌الاسلام غلام‌حسین ذاکری‌خطیر در جلسه تفسیر قرآن با اشاره به اینکه ماه رمضان جایی است که انسان می‌تواند به جایگاهی دست‌یابد، اظهار‌کرد: بر طبق آموزه‌های دینی، روزه سِپَر‌آتش است و ما را از آتش دوزخ دور نگه می‌دارد.
کد خبر: ۹۰۱۸۸۳۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام غلام‌حسین ذاکری‌خطیر  در جلسه تفسیر قرآن با اشاره به اینکه ماه رمضان جایی است که انسان می‌تواند به جایگاهی دست‌یابد، اظهار‌کرد: بر طبق آموزه‌های دینی، روزه سِپَر‌آتش است و ما را از آتش دوزخ دور نگه می‌دارد.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع)، اسلام را بر پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت ذکر کردند، افزود: اهمیت، شرایط، فواید، فلسفه و احکام روزه از مواردی است که توجه به آن برای روزه‌داری لازم است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با اشاره به اینکه شیطان درون بیش از شیطان بیرون ما را اذیت می کند، خاطر‌نشان کرد: خودخواهی، تکبر، حسادت‌ها، کینه‌ها و عقده‌ها به عنوان لشکر شیطان درون عمل می‌کنند و طهارت درون نیاز به سال‌ها زمان دارد.

این مسؤول با اشاره به اینکه وقتی خدا را ذکر کنیم، شیطان از ما دور‌می‌شود، اظهار‌ کرد: با روزه، دید شیطان تاریک می‌شود و هر کار خیری مانند سلام و تربیت مناسب فرزند هم صدقه است و هر انسانی یک عاشورا دارد که درونش سپاه امام‌حسین(ع) و طرف‌دیگر هم لشگر یزید است.

ذاکری‌خطیر با بیان اینکه برای خدا یکدیگر را دوست داشته‌باشیم و استغفار کنیم و با طلب مغفرت الهی، خدا عذابی نازل نمی‌کند، افزود: برای هر‌چیزی زکاتی است و زکات بدن، روزه است برای فرد پیر، مریض، مسافر، زن‌باردار، روزه وجود‌ندارد و برای فرد سالم روزه قرار‌داده‌شد.

وی در پایان گفت: ماه رمضان امنیت فردی و اجتماعی تقویت می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها