خبرهای داغ:
مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین اذعان کرد: برای تحقق وعده‌های الهی در این ماه ما نیز باید شرایط میزبان را پذیرفته و تلاش کنیم تا مهمانان خوبی برای خداوند بوده و از این مهمانی بزرگ بهره حداکثری را ببریم.
کد خبر: ۹۰۱۸۹۰۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و در خصوص فضائل این ماه اظهار کرد: ماه مبارک رمضان از برکات ویژه‌ای برخوردار بوده و متمایز از سایر ماه‌ها می‌باشد.
وی با اشاره به روایات و مقایسه ماه‌ها با اعضای بدن انسان تصریح کرد: همانطور که در روایات و قرآن نیز اشاره شده است، ماه مبارک رمضان همچون قلب آدمی از جایگاه والایی برخوردار بوده و موقعیت و حساسیت بیشتری را دارا است.
این مسئول تشریح کرد: در بحث نزول کتب آسمانی نیز ماه رمضان از جایگاه والایی برخوردار بوده چرا که قرآن کریم که مهم‌ترین کتاب آسمانی در عالم تکوین می‌باشد در شب‌های قدر این ماه نازل شده است.
مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران قزوین با اشاره به خطبه پایانی ماه شعبان پیامبر اکرم(ص) مطرح کرد: رمضان ماه میهمانی خداوند متعال است و وظیفه ما در مقابل این میزبان بزرگ و بخشنده بسیار حساس و سنگین است.
وی افزود: در ماه مبارک رمضان همه ما میزبان خداوندی هستیم که گستره میهمانی‌اش تمام عالم را فرا گرفته است و می‌خواهد همه میهمانان خود را به درجه والای خلیفه‌اللهی بر روی زمین برساند.
این مسئول در ادامه به بیان وظایف ما در این ماه پرداخت و تبیین کرد: مراقبت از زبان مهم‌ترین مسئله و وظیفه ما در این ماه است و انسان باید همیشه حرف حق را به زبان بیاورد و از دروغ، تهمت و غیبت بپرهیزد.
مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران قزوین مراقبت از چشم و دل را از دیگر وظایف ما در این ماه عنوان کرد و گفت: ما باید مراقب باشیم که که جز حق را نبینیم و تنها محبوب خدا را محبوب بدانیم و باید تلاش کنیم تا رذائلی چون کینه، حسد، بخل و خودبزرگ‌بینی را از خود دور کنیم.
کاظم‌لو خاطرنشان کرد: ما باید در این ماه طوری زندگی کنیم که در روزهای پایانی به خداوند نزدیکتر شده و وعده بخشودگی تمامی گناهان مومنین در این ماه برای ما نیز محقق شده باشد.
وی در خاتمه متذکر شد: برای تحقق وعده‌های الهی در این ماه ما نیز باید شرایط میزبان را پذیرفته و تلاش کنیم تا مهمانان خوبی برای خداوند بوده و از این مهمانی بهره حداکثری را ببریم.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها