بسیج سازندگی شهرستان بجستان سال گذشته و همزمان با سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در بجستان، زمینه اشتغال ۷۰ نفر را در این شهر بوجود آورد.
کد خبر: ۹۰۱۸۹۱۶
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
سرهنگ علیرضا جنیدی؛ فرمانده سپاه بجستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی به اقدامات بسیج سازندگی این شهرستان پرداخت و اظهار کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و در سال ۹۶ و در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال وام اعطا شد.

وی به مشارکت و همکاری نزدیک سپاه، کمیته امداد و آستان قدس رضوی پرداخت و عنوان کرد: سپاه بجستان با همکاری آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی در سال ۹۶ و برای تحقق شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) و ایجاد زمینه برای اشتغال بیش از ۵ میلیارد ریال تسهیلات بین جوانان نیازمند به وام جهت اشتغال زایی این شهرستان توزیع شد.

جنیدی به ادامه وام‌های اعطایی توسط سپاه بجستان پرداخت و اذعان کرد: سال گذشته (۱۳۹۶)، ۱۹ نفر برای دریافت وام (۱۸ درصد) و به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال به بانک معرفی شدند که تعداد زیادی از معرفی شدگان بعد ارائه مدارک لازم و ضمانت‌های موفق به دریافت این تسهیلات شدند از مزیت این وام میتوان از اقساط ۶۰ ماهه، مبلغ وام بالای ۵۰۰ میلیون ریال و تنفس ۶ ماه تا یک سال نام برد.

فرمانده سپاه بجستان ایجاد ۷۰ شغل را درسال گذشته توسط بسیج سازندگی بجستان را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: در سال گذشته (سال ۹۶) به ۵۳ بجستانی وام اعطا شدکه این وام‌ها زمینه اشتغال ۷۰ نفر را فراهم کرد از این ۷۰ شغل بوجود آمده ۵۵ شغل مستقیم و ۱۵ شغل بصورت غیر مستقیم بود.

وی ادامه داد: تسهیلات بسیج سازندگی در ۱۶ عرصه مختلف ارائه داده شده است که این عرصه‌ها عبارتند از؛ دام سنگین، پرورش شتر مرغ، پرورش مرغ بومی، پرورش زنبور عسل، پرورش آبزیان، پرورش قارچ، گلخانه گیاهان دارویی، گلخانه کاشت آلوئه ورا، گاخانه سبزی، صنایع دستی، قالی بافی، پرورش بوقلمون، صنایع تبدیلی (فرآورده‌های انار از قبیل: رب انار، روغن هسته انار و…) و تولید کود ورمی کمپوست.

جنیدی از اردو‌های جهادی به عنوان یک حرکت تحسین برانگیز در راستای محرومیت زدایی از آن یاد کرد و به فعالیت‌های گروه‌های جهادی شهرستان بجستان پرداخت و اظهار کرد: ۱۸ گروه جهادی در شهرستان بجستان فعالیت دارند. سال ۱۳۹۶ (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) تعداد ۳۰۰ روز نفر اردو در سطح شهرستان خدمت رسانی کرده اند. خدمت رسانی گروه‌های جهادی در اکثر زمینه‌ها (عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تبلیغی، علمی و آموزشی، تربیت بدنی، اقتصاد مقاومتی و کار افرینی) بود.

فرمانده سپاه بجستان ادامه داد: در سال ۹۷ مشخص کردن دهستان هدف که در طول ۳ سال کار‌های اردو‌های جهادی و اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم و ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه، که زیر نظر طرح اعتلای بسیج میباشد باید انجام شود و گرو‌های جهادی باید سطح بندی شود و بومی سازی شود و هر پایگاه یک گروه جهادی داشته باشد.

عضو شورای تامین بجستان محرومیت زدای را از واجبات دانست و تصریح کرد: در سال گذشته توانستیم ۳۵۰ میلیون ریال جذب اعتبار از بخش محرومیت زدایی بسیج سازندگی استان داشته باشیم و در پروژه کارگاه خود اشتغالی جنب مصلی نماز جمعه و توزیع کیف و لوازم تحریر اهدایی از قسمت محرومیت زدایی استان قدس بین مستضعفین و نیازمندان در سطح شهرستان و روستا‌ها هزینه کنیم.

جنیدی ادامه داد: جذب اعتبار دو میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال از آستان قدس رضوی جهت بازسازی و مرمت ۸ قنات از شهرستان که تا کنون مبلغ ۶۱۰ میلیون ریال آن تخصیص داده شده است و بقیه مبالغ تا پایان قرارداد‌ها یعنی ۳۰/۰۴/۱۳۹۷ پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل در حوزه دامپزشکی (دام و طیور) در سطح شهرستان و روستاها، اعزام ۴ تیم پزشکی به روستا‌های محروم شهرستان، اعزام متخصصین کشاورزی به روستا‌های شهرستان، جمع اوری کمک‌های نقدی به مبلغ ۷۵ میلیون و ۲۳۰ هزار ریال و کمک‌های غیر نقدی برای مردم زلزله زدگان کرمانشاه از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی شهرستان بجستان بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها