خبرهای داغ:
مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی گفت: متأسفانه برخی هنوز چشمشان به آن طرف مرزها، آمریکا، استعمار و کشورهای اروپایی است. دیدیم آنچه از برجام حاصل شد که برخی امتیازات را از دست دادیم و به هیچ نتیجه ای نرسیدیم.
کد خبر: ۹۰۱۸۹۴۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

سرهنگ محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره با اینکه رهبر انقلاب کارگران را ثروت بزرگ ایران نامیدند اظهارداشت: دیدگاهی که در جامعه نسبت به کارگران وجود دارد و رابطه کارگر و کارفرما در برخی موارد رضایت بخش نیست و باید این نگاه ها عوض شود.

وی عنوان کرد: کارگران سرمایه عظیم  صنعتی ایران به شمار می آیند چرا که اگر کارگر متعهد، دلسوز و کاربلد برای واحد تولیدی نداشته باشیم محصول خوبی حاصل نمی شود.

مسئول بسیج کارگری استان با بیان اینکه کارگران سرمایه های مدیران در واحدهای تولیدی به شمار می آیند افزود: موفقیت کارخانه و واحدهای تولیدی را مدیون زحمات و تلاش های کارگران متعهد و با اخلاص هستیم که مشتاق از جان و دل مایه می گذارند و باید قدر این قشر را در جامعه بدانیم.

آمریکا در رأس تقابل اقتصادی با ما است

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اتاق جنگ اقتصادی با نظام اسلامی را وزارت خزانه داری آمریکا دانستند خاطرنشان کرد: با اختلاف نظر بعضی ها در داخل مواجه هستیم که اعتقادی بر اقتصادمقاومتی، تکیه بر منابع، سرمایه و تکنولوژی بومی ندارند و سرمایه ملی که جوانان با اخلاص، مومن و متعهد هستند را باور نکرده اند.

محمدی تصریح کرد: متأسفانه برخی هنوز چشمشان به آن طرف مرزها، آمریکا، استعمار و کشورهای اروپایی است. دیدیم آنچه از برجام حاصل شد که برخی امتیازات را از دست دادیم و به هیچ نتیجه ای نرسیدیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز جنگ اقتصادی است و در رأس تقابل این جنگ آمریکاست گفت: از هر ترفند و توطئه ای استفاده می کنند و تحریم های فلج کننده ای را به گرده اقتصاد ما بار کردند که متأسفانه ما دچار مشکل شدیم.

به کشورهای آن طرف مرز خوش بین نباشیم

محمدی ادامه داد: بازی هایی که در بازار اقتصاد در می آورند ازجمله عدم ثبات در بازار دلار و همچنین توسط شرکت های بیمه ای و معتبر دنیا تحریم شدیم.

مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی متذکر شد: به کشورهای آن طرف مرز خوش بین نباشیم که آنها دلسوز ما نیستند و اگر بخواهند محصولی را به ما می دهند اما تکنولوژی نمی دهند و ما را وابسته نگاه می دارند.

وی اظهارداشت: در این جنگ اقتصادی تکیه بر توان داخلی و عزم واراده برای مصرف کالاهای داخلی تنها راه مقابله است.

اقتصاد، صنعت و کالای ایرانی را باور کنیم

محمدی تأکید کرد: تا زمانی که محصول مشابه داخلی را از خارج وارد کنیم و به باور اقتصادمقاومتی و اعتماد به جوانان متعهد، مومن و بااخلاص نرسیم و از کالای داخلی حمایت نشود از بن بست نجات پیدا نمی کنیم.

وی بیان داشت: باید اقتصاد، صنعت و کالای ایرانی را باور کنیم و به روزی برسیم که مردم و مسئولین به صحنه بیایند تا محصول داخلی خریداری شود چرخ کارخانه ها می چرخد و مشکل معیشت و ناامنی شغلی برای کارگران نخواهیم داشتیم و اقتصاد ما شکوفا می شود.

مسئول بسیج کارگری استان افزود: شاخص ترین مشکل کارگران حقوق و دستمزد پایین است که امسال خوشبختانه درصدی بالا رفت و نیز امنیت شغلی در مقابل کارفرمایان از دغدغه های کارگران است.

وی ادامه داد: در قانون کار خلاء های وجود دارد و در برخی موارد از سوی کارفرمایان سوء استفاده هایی در جهت تضییع حقوق کارگران انجام می شود که رفع این مشکل انتظار کارگران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

منافع پشت پرده واردات بی رویه کالا برای برخی در داخل

محمدی با بیان اینکه در صورت عدم مصرف کالای ایرانی، خیلی از کارگران بیکار می شوند گفت: واردات بی رویه اجناسی که درداخل باکیفیت خوبی تولید می شود برای برخی ها در پشت پرده منافعی دارد و کالاهای بی کیفیت چینی جایگزین کالاهای داخلی و باعث تعطیلی کارخانه های ما می شود و ضربه بزرگی به اقتصاد کشور وارد می کند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که فرهنگ غیرت و تعصب در ایران همچون کشورهای دیگر برای مصرف کالای داخلی بوجود بیاید و تصمیم بگیریم کالای ایران استفاده کنیم چرخ صنعت به گردش می افتد و کارگران بیکار نمی شوند.

تولیدکننده و کارگر ایرانی رضایت مردم را جلب کنند

وی با بیان اینکه کارگر و تولیدکننده ایرانی باید با تعهد و اخلاص انجام وظیفه کند و کالای باکیفیت تحویل مردم دهند گفت: این دیدگاه که کالای ایرانی بخریم در خدمات و کیفیت دچار مشکل می شویم و هزینه های بعدی را به ما تحمیل خواهد کرد وجود دارد و وظیفه کارگر و تولید کننده است که محصولی خوب و در شأن جامعه ایرانی تحویل مردم دهند و رضایت مردم را جلب کنند.

تولید، شاخصه برتری هر کشور و ثروت آفرین است

مسئول بسیج کارگری استان با تأکید براینکه دستگاه های دولتی صنعت را حمایت کنند اظهارداشت: تولید شاخصه برتری هر کشور و ثروت آفرین است و با رونق تولید مشکلات جامعه کمتر می شود .

وی با بیان اینکه برای احصاء مشکلات بازدید میدانی از واحدهای تولیدی سطح استان را آغاز کردیم خاطرنشان کرد: 80درصد واحدهای تولیدی مشکلات مدیریتی دارند که در داخل استان قابل حل است و پیشنهادات و راهکارها را به مسئولین ارائه کردیم.

محمدی افزود: برخی از مدیران در حضور نماینده ولی فقیه در استان مشکلات را مطرح کردند و با انعکاس مشکلات این واحدها به دستگاه های دولتی مربوطه و طرح آنها در کمیسیون کارگری شورای تأمین استان مطالبه گری می کنیم و در صورت نیاز تسهیلاتی برای واحدهای تولید اخذ می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها