خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سالانه ۱۰ درصد بر مساحت کانون‌ها افزوده می‌شود گفت: ما هر قدر که برای کاشتن نهال تلاش و سرعت داشته باشیم اما شاید برای به ثمر رساندن این پروژه یک قرن نیز طول بکشد تا بتوان تمام کانون‌های ریزگرد را نهال کاری کرد.
کد خبر: ۹۰۱۸۹۵۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

آیت‌الله محسن حیدری در گفت‌و گو با خبرنگار بسیج در اهواز درباره مطرح کردن و پیگیری انتقال آب خوزستان توسط اعضای مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ما موضوع را به تمام مسئولان و از همه بالاتر به مقام معظم رهبری رساندیم که ریزگردها معلول پروژه انتقال آب است.

وی افزود: با انتقال آب از خوزستان به استان‌های دیگر زمین‌های کشاورزی و مراتع خشکیده و تالاب‌ها نیز بی‌آب شده بنابراین تا وقتی که آب به این زمین‌ها بازنگردد امیدی به کنترل ریزگردها نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نهال کاری در کانون‌های ریزگرد محلی بیان کرد: کارهایی مانند نهال کاری دیر پاسخ می‌دهد و زمان‌بر است همچنین سالانه 10 درصد بر مساحت کانون‌ها افزوده می‌شود؛ ما هر قدر که برای کاشتن نهال تلاش و سرعت داشته باشیم اما شاید برای به ثمر رساندن این پروژه 1 قرن نیز طول بکشد تا بتوان تمام کانون‌های ریزگرد را نهال کاری کرد.

وی تصریح کرد: هنگامی که آب آنقدر کم است که ساده‌‌ترین کشت‌ها برای کشاورز خوزستانی ممنوع شده پس با چه آبی می‌توان نهال کاری کرد؟ ما واقعیت‌ها را گفته بودیم و اکنون نیز بازگو می‌کنیم و امیدواریم تا مسئولان به خود بیایند و جنگ با طبیعت را دیگر ادامه ندهند.

حیدری تاکید کرد: خوزستان به اندازه‌ی کافی از جنگ تحمیلی متضرر شد و اکنون نیز با بحران‌های مانند بیکاری و محرومیت روبه‌روست از سویی دیگر اکنون جنگ دیگری را به خوزستان تحمیل کردند و آن جنگ با طبیعت این استان است که آن را در شور شدن، انتقال و غیر بهداشتی شدن آب شاهد هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها