کد خبر: ۹۰۱۸۹۹۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حدود یکصد سال از زمانی که اعلامیه بالفور (وزیر خارجه انگلیس) برای ایجاد تشکیل رژیم صهیونیستی در فلسطین صادر شد می‌گذرد. در آن زمان فلسطین تحت حاکمیت انگلیس اداره می‌شد. از آن پس، سیل مهاجرت یهودی‌های سراسر جهان توسط سازمان جهانی صهیونیسم به فلسطین آغاز شد.
وقتی که جمعیت یهودی‌ها به تعداد قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت، سازمان‌های مخفی تروریستی توسط سازمان جهانی صهیونیسم در فلسطین ایجاد شد. این سازمان‌ها بلافاصله شروع به ایجاد حملات تروریستی بسیار وحشتناک به فلسطینیان کردند. روزی نبود که در فلسطین سر یک نفر فلسطینی مدافع استقلال، توسط این سازمان بریده نشود یا زن و دخترش توسط این سازمان‌ها به طرز وحشتناکی مورد تجاوز قرار نگیرند و سپس زنده زنده سوزانده نشوند؛ و یا در شب که همه در خواب هستند خانه یک فلسطینی توسط بمب‌های قوی منفجر شود و برای اینکه ترس در جامعه فلسطین گسترش یابد شدت انفجار به حدی باشد که تا مدت‌ها تکه‌های گوشت و خون قربانیان بمب گذاری بر در و دیوار کوچه پراکنده باشد. پس از اعلام رسمی تشکیل اسراییل در سال ۱۳۲۷ هجری شمسی، دو جنگ بین اعراب و اسراییل ایجاد شد که در هر دو جنگ، اعراب شکست مفتضحانه‌ای خوردند و علاوه بر فلسطین، قسمتی از سرزمین‌های کشور‌های مصر، سوریه، اردن و لبنان هم توسط اسرائیلی‌ها اشغال شد.
از سال ۱۳۲۷ تا سال،۱۳۵۳ فلسطینیان به رهبری یاسر عرفات، مبارزات بسیاری را علیه اسرائیلی‌ها انجام دادند. ولی با کشته شدن تعداد زیادی از مبارزان قدیمی و نفوذ سیاستمداران غربگرا در جنبش مبارزاتی فلسطین، این موضوع مطرح شد که تا کی باید ملت فلسطین به خاطر آرمانشان که آزادی سرزمینشان از دست اسرائیل و گرفتن انتقام خون شهدایشان است در رنج و سختی و بدبختی زندگی کنند و هر روز توسط اسرائیلی‌ها کشتار شوند.
از آن پس لحن یاسر عرفات در سخنرانیهایش علیه اسرائیلی‌ها بسیار نرم شد و تصمیم گرفتند به جای مبارزه، با مذاکره، آرمان فلسطینیان را که قبلا ذکر شد به دست بیاورند. عرفات پس از مدتی، در سال ۱۳۶۹ اسرائیل را به رسمیت شناخت. سپس به پیشنهاد آمریکا از سال ۱۳۶۹ تا سال ۱۳۷۴ مذاکرات " اسلو ۱" و " اسلو ۲" را با اسرائیلی‌ها انجام داد. پس از پایان مذاکرات تعداد زیادی از مردم فلسطین جشن گرفتند و با پخش شیرینی در خیابان‌ها به رقص و شادی پرداختند. جامعه جهانی نیز به یاسر عرفات و رییس رژیم صهیونیستی اسحاق رابین و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی آقای شیمون پرز جایزه صلح نوبل را اهدا کردند.
اکنون حدود ۲۳ سال از آن زمان می‌گذرد. عرفات مبارز که به نوکر آمریکایی‌ها تبدیل شده بود، توسط اسرائیلی‌ها مسموم و کشته شد. جانشینان وی هم در طول این ۲۳ سال مذاکرات با اسرائیلی‌ها را با قدرت ادامه داده اند. ولی نه تنها به هیچکدام از آرمان‌های فلسطینیان نرسیده اند بلکه در جدید‌ترین اقدام، آمریکا سفارت خود را به شهر بیت المقدس منتقل کرد و آنجا را عملا پایتخت اسرائیل نامید. تعداد زیادی از فلسطینیان در تظاهرات اعتراض آمیز اخیر کشته و زخمی شدند. پس از مدتی که آب‌ها از آسیاب افتاد، کم کم بقیه کشور‌های اروپایی و همپیمانان آمریکا، یعنی همان‌هایی که به یاسر عرفات جایزه صلح نوبل دادند، سفارت‌های خود را به تدریج وارد بیت المقدس خواهند کرد و دیگر هیچ اثری از فلسطین باقی نخواهد ماند. در پایان از شما خواننده بزرگوار درخواست می‌شود به سوال زیر پاسخ دهید.
سوال: شباهت بین سرنوشت غم انگیز فلسطین و ماجرای برجام چیست؟

نکته: تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. هرگز نخواهد گذاشت تا فلسطین از بین برود.
ارسال نظرات