استاد اخلاق حوزه های علمیه مراغه در جمع کارکنان سپاه مراغه گفت: روزه گرفتن در ماه رمضان فقط گرسنه ماندن نیست بلکه باید تمام اعضا و جوارح انسان روزه باشد.
کد خبر: ۹۰۱۹۰۱۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی اصغر صدر کریمی افزود: در این ماه پر خیر علاوه از اینکه چشم و گوش انسان باید از هوی و هوس دور باشد فکر، اندیشه و تفکر انسان نیز باید خدایی باشد.

وی روزه را عبادتی مخصوص خدا عنوان و بیان کرد: روزه عبادتی مخصوص خداوند متعال است که  خودش اجر و ثواب روزه دار را اعطا می کند.

حجت الاسلام صدر کریمی به فضایل صلوات نیز اشاره و اظهار داشت: صلوات دعایی است که به اصول اعتقادی مسلمانان تاکید دارد .

وی از سوره یاسین به عنوان قلب قرآن یاد کرد و گفت: قلب عامل زنده بودن موجودات زنده است و چون بحث اصلی سوره یاسین در محور توحید، نبوت و معاد است به همین خاطر قلب قرآن محسوب می شود و به همین خاطر قرآن همیشه در جامعه پویا و بروز است.

حجت الاسلام صدر کریمی ادامه داد: مشکلات اصلی جامعه امروزی نداشتن شناخت از توحید، نبوت و معاد است اگر انسان توحید، نبوت و معاد را بشناسد و باور داشته باشد دنبال روزه خواری، ربا و رشوره نمی رود.

وی به بی حجابی و بی عفتی عده ای از مردم هم اشاره کرد و یادآور شد: انسان اگر به توحید و حضور باری تعالی در همه اعصار اعتقاد داشته باشد دیگر دنبال گناه نمی رود و بدرفناری هم نمی کند.         

ارسال نظرات