خبرهای داغ:
نایب رئیس خانه مطبوعات استان گلستان گفت : خانه مطبوعات یک تشکل صنفی و غیر دولتی است و باید درآمدزایی جدا از دولت داشته باشد چون وابستگی آن به فرهنگ و ارشاد قدرت نقد اصحاب رسانه را کاهش می دهد .
کد خبر: ۹۰۱۹۰۲۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ،  جواد عموزاد خلیلی نایب رئیس خانه مطبوعات استان گلستان شامگاه گذشته 29 اردیبهشت ماه در دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان گلستان با دکتر علیرضا ابراهیمی نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد : خانه مطبوعات یک تشکل صنفی و غیر دولتی است و باید به لحاظ درآمد روی پای خود بایستد و تا زمانی که در حساب خود پولی نداشته باشد نمی تواند برای آینده این حرفه برنامه ریزی کند.

عموزاد افزود : متاسفانه امروز در شرایطی قرار داریم که رابطه خانه مطبوعات با فرهنگ و ارشاد مثل رابطه پدر و پسر است که برای گرفتن پول توجیبی و انجام برنامه ها باید اعلام نیاز کنیم تا به ما به همان اندازه که پول نیاز داریم ، بودجه داده شود .

وی تصریح کرد : در چنین شرایطی که خانه مطبوعات وابسته به حوزه فرهنگ و ارشاد شود ، فضای نقد از بین می رود و امروز شاهدیم که نقدها در حوزه فرهنگ و ارشاد اختصاص به فضای مجازی پیدا کرده است که از محدوده نظارت فرهنگ و ارشاد خارج هستند .

نایب رئیس خانه مطبوعات استان گلستان در پیشنهاد به عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص چاره اندیشی در این باره گفت : می توان در این زمینه از سازمان نظام مهندسی الگو گرفت ، اگر سازمان نظام مهندسی امروز در هر شهری یک دفتر زیبا دارد به این خاطر است که 5 درصد از سهم طراحی و نظارت هر مهندسی به حساب این سازمان ریخته می شود .

عموزاد تاکید کرد : اگر از کنار آگهی های دولتی که به مطبوعات داده می شود ، سهم 5 درصدی به خانه مطبوعات اختصاص یابد ، این نهاد صنفی می تواند خودگردان شده و برای انجام فعالیتهایش نیازمند هیچ نهاد دولتی نباشد و دست خودش را پیش هیچ کسی دراز نکند و قلم ها از انحصار آزاد شوند .

وی خطاب به نماینده مجلس گفت : سال گذشته نیز استانداری گلستان مبلغی حدود 50 میلیون را در اختیار خانه مطبوعات گذاشت اما اداره ارشاد آن را در اختیار گرفت و گفت متناسب با برنامه هایی که اجرا می کنید به شما پول خواهم داد ، یعنی عملا ما از پولی که استانداری داد هیچ اختیاری نداشتیم .

نایب رئیس خانه مطبوعات ضمن تشکر از اهتمام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه مطبوعات این اداره کل در شکل گیری و تثبیت خانه مطبوعات فعلی گفت : نقش ارشاد به عنوان ناظر سیاستگزار و مکمل فعالیتها بدیهی و الزامی است و خانه مطبوعات از این نقش استقبال می کند .

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها