خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه تقوا، آن حالت بازدارندگی روح انسان در مقابل گناه و کار‌های خلاف است، گفت: اگر بازدارندگی روحی در انسان نباشد، هنگامی که مال نامشروعی از طریق تقلب، رانت خواری و قاچاق به او برسد، توان مقاومت ندارد و تسلیم می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۹۰۳۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
تقوا موجب مقاومت انسان در مقابل اموال نامشروع می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در برنامه چشمه معرفت که از شبکه یک سیما پخش شد، بر لزوم آشنایی با حقیقت ماه رمضان تأکید کرد و اظهار داشت: باید با آغاز این ماه، وارد مرحله تحول روحانی، معنوی، فردی و اجتماعی شویم.

وی با اشاره به اینکه قرآن مجید می‌فرماید «روزه بدارید تا روح تقوا در شما زنده شود»، بیان کردند: تقوا، آن حالت بازدارندگی روح انسان در مقابل گناه و کار‌های خلاف است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر بازدارندگی روحی در انسان نباشد، هنگامی که مال نامشروعی از طریق تقلب، رانت خواری و قاچاق به او برسد، توان مقاومت ندارد و تسلیم می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی افزودند: ما سلسله هوس‌های درونی و سلسله وسوسه‌های شیطانی بیرونی داریم؛ در مقابل این دو سلسله باید یک حالت بازدارنده باشد که نام آن تقواست.

این مفسر برجسته قرآن کریم تصریح کرد: گاهی افراد از طریق مصرف دارو، نیروی دفاعی بدن خود را تقویت می‌کنند و هنگامی که به محیط آلوده هم وارد می‌شوند، بیمار نمی‌شوند چراکه نیروی بازدارندگی و دفاعی درونی آنان بالاست.
ارسال نظرات