خبرهای داغ:
آیت‌الله سبحانی:

امام علی (ع) پایه گذار علم نحو بود

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: پایه گذار علم نحو، امام علی (ع) بود و این امام معصوم قواعد علم نحو را بیان کردند.
کد خبر: ۹۰۱۹۰۳۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
امام علی (ع) پایه گذار علم نحو بود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن در مجتمع عالی فقه با اشاره به ویژگی‌های امام علی (ع) اظهار کرد: این امام معصوم دومین شخص حکومت اسلامی پس از رسول اکرم (ص) بود، فضایلی که برای امام علی (ع) وجود دارد اگر برای هر صحابه دیگری بود، کتاب‌ها پر می‌شد، اما، چون این فضایل برای امام علی (ع) است، مسائل معارضی برای زیرسوال بردن این فضایل بیان می‌شود.

وی ادامه داد: رسول اکرم (ص) در حدیبیه با مشرکان پیمان بست و یکی از موارد این پیمان این بود که نباید مشرکان به مسلمانان و کسانی که با آن‌ها پیمان دارند معترض شوند، ولی مشرکان این پیمان را شکستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: حق قانون گذاری و تشریع با خداوند است، خداوند چهار ماه به مشرکان در قضیه برائت مهلت داد تا شرک را ترک کنند یا آماده جنگ شوند، این نشانه رافت اسلامی است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به ویژگی‌های ماه‌های حرام اظهار کرد: رسول اکرم (ص) در سال دهم هجری ماه‌های حرام را مشخص کرد و در این ماه‌ها جنگ حرام است.

وی ادامه داد: در سال دهم هجری مسلمانان از گروه‌های مختلف در حج شرکت کردند و حج آن سال، حج اکبر بود، زیرا مشرکان پیش از آن یا اسلام آورده بودند یا اینکه کشته شدند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: پایه گذار علم نحو، امام علی (ع) بود و این امام معصوم قواعد علم نحو را بیان کردند، البته یکی از شاگردان امام علی (ع) هم آیات قرآن را نقطه گذاری کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار