معاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: به منظور عمران و بهسازی روستاها ۱۴۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های استان بوشهر تخصیص یافت.
کد خبر: ۹۰۱۹۰۷۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالله عمرانی نسب ظهر امروز در نشست با کارشناسان و مسئولان دفتر امور روستایی استان بوشهر با بیان اینکه عزم، اراده و نگاه دولت همواره به توسعه زیرساخت‌های روستایی بوده است اظهار داشت: در پی آن توسعه پایدار روستایی و دستیابی به اهداف بلند مدت اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

معاون امور دفتر روستایی و شورا‌های استانداری بوشهر از پرداخت اعتبارات عوارض الایندگی به دهیاری‌ها برای عمران روستا‌ها خبر داد و افزود: در سال ۱۳۹۶ از محل اعتبارات ارزش افزوده، عوارض آلایندگی مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های استان بوشهر پرداخت شد که با توجه به بودجه مصوب دهیاری‌ها و با نظر شورا‌های اسلامی در روستا‌ها هزینه شده است.

وی با برشمردن برخی خدمات دولت تدبیر و امید به پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری با نرخ ۴ درصد در مناطق مرزی و ۶ درصد در سایر مناطق از محل صندوق توسعه ملی تصریح کرد: متقاضیان روستایی و عشایری باید بر اساس اولویت‌های اعلام شده در سامانه کارا ثبت نام کنند تا پس از تصویب در کمیته فنی اشتغال روستایی به بانک عامل معرفی شوند.

عمرانی نسب به تخصیص تسهیلات درآمدزا به دهیاری‌ها اشاره کرد و افزود: در راستای توانمندسازی دهیاری‌ها و ایجاد اشتغال و درآمدزایی، دهیاری‌ها باید طرح توجیهی خود را به دفتر روستایی استانداری ارائه و از تسهیلات موجود استفاده کنند.

معاون دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری بوشهر با بیان اینکه روستا‌ها دارای ظرفیت‌های مهمی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اشتغال‌زایی، فرهنگی و اجتماعی هستند تاکید کرد: باید از این قابلیت‌ها در راستای حل مشکلات روستا‌ها استفاده کرد.

وی، با بیان اینکه به حوزه عمران و فرهنگ روستایی توجه ویژه‌ای شده است خاطر نشان کرد: توسعه زیرساخت‌های روستایی و توجه به حوزه فرهنگ، امور اجتماعی و اشتغال‌زایی در روستا‌ها در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها