مصطفی برزگر
به دلیل نبود اعتبار؛
عضو هیات امنا مسجد جامع ایوان گفت : پروژه ساخت مسجد جامع در حال حاضر غیر فعال می باشد ودر کل دارای پیشرفت 50درصدی می باشد.
کد خبر: ۹۰۱۹۱۵۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ،مساجد از زمان تأسیس تاکنون همواره به عنوان پایگاهی معنوی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کارکردهای گسترده ای داشته که با هیچ نهاد مردم نهادی در طول تاریخ قابل قیاس نیست.

در واقع مسجد بعنوان نماد و نشانه زنده بودن فرهنگ اسلامی در هر منطقه ای بوده بطوریکه ائمه اطهار(ع) برای ساخت، حضور گسترده و متحدانه مسلمانان در این مکان مذهبی بارها تاکید کرده اند.

نقش این مکان مقدس در کشور اسلامی ایران در تمامی عرصه ها بخصوص پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و اگاه سازی مردم در برابر فتنه ها کاملا بی بدیل و مشهود بوده است.

در واقع دیگر نمیتوان مسجد را بعنوان مکانی صرف خواندن نماز دانست بلکه باید ان را بعنوان نماد و نشانه فرهنگ اسلامی، بستر مناسبی برای تربیت اسلامی و استجکام پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند.

شهرستان ایوان با جمعیتی بیش از 50هزار نفر در شمال استان واقع شده است متاسفانه طی سالهای گذشته در فضای مجازی و رسانه ها مسئولین قول هایی را در زمینه تخصیص اعتبار به کسجد جامع به  مردم شهرستان ایوان دادند اما متاسفانه تاکنون این پروژه تنها 50درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جوهرخانزادی ؛عضو هیات امنا مسجد جامع ایوان، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: کار ساخت مسجد جامع شهرستان ایوان از ابتدای سال 1393آغارشده است،این مسجد در دوفاز در حال ساخت است که فاز اول آن با مشارکت خیرین در سال 1394به بهره برداری رسید .

خانزادی  گفت: در فاز اول ساخت مسجد جامع ایوان خیرین نقش بسزایی را ایفا کردند و بدون بهره گیری از کمک دولت،  مبلغ 200میلیون تومان جمع آوری گردید که  با این مبلغ فاز اول به اتمام رسید و در حال حاضر میزبان نمازگزان است.

وی افزو د: در شهریور ماه  سال 1394با حضور حجت الاسلام و المسلمین لطفی امام جمعه ایلام  کلنگ فاز دوم ان به زمین زده شدکه خوشبختانه تا الان 245میلیون تومان خیرین و و 300میلیون تومان از اعتبارات شهرستان به مسجد جامع اختصاص پیدا کرد .

خانزادی ادامه داد: پروژه در حال حاضرغیر  فعال می باشد و کار دیوار چینی آن در حال انجام شده است ،در کل دارای پیشرفت 50درصدی می باشد .

وی بیان داشت:با توجه به استقبال گسترده مردم از نماز جمعه متاسفانه مسجد ابوالفضل (ع) در ماه مبارک رمضان پاسخگوی حجم جمعیت نیست به همین دلیل در مسجد امام حسن مجتبی (ع) نماز جمعه برپا می شود که آن هم مشکلاتی را برای شهروندان در پی دارد.

عضو هیات امنا مسجد جامع ایوان در پایان ادامه داد:خیرین می توانند کمکهای نقدی خود را به صورت حضوری در  دفتر امام جمعه ایوان یا به شماره حساب 0105809857001واریز نمایند.

 

ارسال نظرات