خبرهای داغ:
کماکان روشن نیست اگر بی‌بی‌سی فارسی برای فارسی‌زبان‌هاست، چرا باید برای عقد و عروسی و تولد خاندان سلطنتی این‌طور ذوق‌زده بشود!
کد خبر: ۹۰۱۹۱۷۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، پخش زنده مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس از تلویزیون بی بی سی اتفاق جالب‌توجهی در قرن ۲۱ به شمار می‌رود. بی بی سی که مدعی بی‌طرفی در انعکاس اخبار و رویدادهاست و خود را یک رسانه حرفه‌ای می‌داند، در روزهای گذشته برنامه‌های متعددی در مورد نزدیکی به روز برگزاری مراسم جشن ازدواج نوه ملکه انگلیس پخش کرد و روز گذشته هم با قطع برنامه‌های عادی خود به انعکاس زنده و کامل این مراسم پرداخت؛ خبر فوری، ورود عروس به مراسم! خبر فوری، آغاز خطبه عقد! خبر فوری، حلقه عروس!

خبر فوری، شاهزاده هری ریش‌هایش را نزده است! خبر فوری، لباس عروس چقدر ساده است! خبر فوری، در مورد تاج عروس بعداً صحبت می‌کنیم! سطح نازل چنین خبرهایی و تنزیل سطح یک رسانه خبری سیاسی به مثابه عکاس و فیلمبردار مراسم عقد و ازدواج، باعث شد برخی کاربران فضای مجازی به بی‌بی‌سی مشی سلطنت طلبانه و نازلش را تذکر دهند.

یکی از کاربران توئیتر در خطابی طعنه‌آمیز به حسین باستانی تحلیل‌گر بی بی سی نوشت: «دارم فکر می‌کنم انسان محترمی مثل آقای حسین باستانی چه حسی داره وقتی امروز این پخش زنده با ریزترین جزییات از عروسی دونفر رو با زبان فارسی از شبکه‌ «خبری‌ای» که براش کار می‌کنه می‌بینه؟ با کمال احترام من باشم از حس حقارت دق می‌کنم. » و کاربر دیگری می‌نویسد: «سی‌ان‌ان و بی بی سی ساعت‌هاست به‌صورت زنده ازدواج سلطنتی را پخش می‌کنند.

واقع این موضوع این‌قدر مهم است که یک رسانه بین‌المللی برای پخش این برنامه، برنامه‌های عادی را قطع کند؟ جلسات رأی اعتماد و سوگند رئیس جمهور و ... را هم این‌طوری پخش نمی‌کنند. تعریف رسانه همین است یا من اشتباه می‌کنم؟» هر بار در تولد نوه‌های ملکه انگلیس هم همین پوشش خبری ذوق ناک! از بی‌بی‌سی دیده می‌شد و کماکان روشن نیست اگر بی‌بی‌سی فارسی برای فارسی‌زبان‌هاست، چرا باید برای عقد و عروسی و تولد خاندان سلطنتی این‌طور ذوق‌زده بشود!

 

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظرات
پر بیننده ها