خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در نخستین جلسه مجمع مشورتی توسعه شهرستان تبریز، گفت: برایند وضع موجود در شان ملت و جامعه نیست و باید رویکردها و نگرش‌ها را اصلاح کنیم.
کد خبر: ۹۰۱۹۱۷۷
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، داوود بهبودی  اظهار کرد: به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته وضع فعلی جامعه برای هیچ کس مطلوب نیست؛ بنابراین باید حرکت کنیم و وضعیت فعلی را تغییر دهیم.
وی با بیان اینکه نباید دچار خودکم‌بینی یا خودشیفتگی شویم؛ بلکه باید واقعیت‌ها را ببینیم تا در مسیر صحیح قدم بگذاریم و حرکت ما مشارکت‌محور و خودجوش باشد، افزود: اگر مطالبه توسعه شکل گیرد و استمرار یابد بنده هم به عنوان یک مسوول اجرایی مجبور به پاسخگویی و همراهی خواهم بود.
بهبودی ابراز داشت: شما نمونه‌ای از نخبگان تبریز هستید و قطعا نخبگان و افراد ذی‌نفوذ زیادی در این شهر زندگی می‌کنند که دغدغه رفاه و رضایتمندی مردم و به طور خلاصه توسعه شهر را دارند و از این جمع تقاضا دارم هر کسی را صلاح می‌دانید به جمع اضافه کنید تا شبکه گسترش یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: ما نیازمند گفت‌وگو هستیم؛ چرا که پیش‌شرط توسعه مشارکت و پیش‌شرط مشارکت نیز گفت‌وگو است و باید آن‌قدر گفت‌وگو کنیم تا دیدگاه‌هایمان به هم نزدیک شود.
این اقتصاددان تاکید کرد: این مجمع متعلق به تبریز و موضوع ماموریت آن مربوط به تبریز است نه استان یا کشور و باید روی اثراتی که می‌توانیم در تبریز و توسعه آن بگذاریم سرمایه‌گذاری کنیم.
بهبودی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از تعدادی از تولیدکنندگان پیشکسوت و موفق استان در روزهای گذشته تصریح کرد: اینها بارقه‌هایی از تجلیل از سرمایه‌های نمادین استان هستند که مقدمه توسعه به شمار می‌روند و باید این حرکت‎های ارزشمند را نهادینه کنیم.
وی با بیان اینکه نخبگان دارای تمکن فرهنگی، اجتماعی، مالی و فکری هستند که باید در مسیر توسعه به کار گیرند، یادآور شد: توسعه یک امر تدریجی است و ما نمی‌توانیم معجزه کنیم؛ مهم این است که قطار جامعه را روی ریل توسعه قرار دهیم.
در این جلسه فرماندار تبریز بر لزوم ایجاد و اصلاح زیرساخت‌ها برای تبریز 2018 تاکید و اضافه کرد: باید قدر داشته های خود را بدانیم و سابقه پرافتخار تجاری، سیاسی و فرهنگی تبریز را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.
علیار راستگو خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم توسعه یابیم هم دولت، هم بخش خصوصی و هم بخش تعاون جامعه باید اساسی‌ترین پایه توسعه یعنی مردم را پای کار آورند.
وی با بیان اینکه ضریب امنیتی تبریز از لحاظ آسیب‌های اجتماعی و سایر معضلات بسیار مطلوب بوده و لازم است به مسائل نگاه فرهنگی داشته باشیم، ادامه داد: هدف ما حل مسائل است و از این جمع انتظار داریم مشکلات مختلف و هشدارهای موجود را به ما اطلاع دهند.
در ابتدای این جلسه تعدادی از نخبگان و فرهیختگان علمی، ادبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شهرستان تبریز به بیان دیدگاه‌های خود در ارتباط با امر توسعه و چگونگی دستیابی به آن پرداختند.

ارسال نظرات