خبرهای داغ:
مسئول تعليم و تربيت سپاه ناحيه سرخه:
مسئول تعليم و تربيت سپاه ناحيه شهرستان سرخه با بیان اینکه هدف غایی تعلیم و تربیت حیات طیبه است، گفت: برای رسیدن به این هدف باید از کانال تعلیم و تربیت عبور کنیم.
کد خبر: ۹۰۱۹۱۷۹
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه، به مناسبت ايام ماه رمضان حجت الاسلام والمسلمين شجاع مسئول تعليم و تربيت سپاه ناحيه شهرستان سرخه در جمع پايوران و كاركنان حضور يافت.

وی گفت: مكتب سكولار، نظريه گرا و پيامدگرا است و پيروان اين مكتب خدا ندارند و عقل گرا هستند؛ آنها كارهايي را انجام مي دهند كه از نظر عقل و اسلامي درست است اما چون خدا را نمي شناسند اسلامي نيست همانند وهابيت.

وي افزود: "جرج هالي كوپ"، بنيان گذار مكتب سكولار كتابي با عنوان جهان دنيوي نوشته است كه در آن جهان دنيوي را مطرح كرده است و در برابر دين و روحانيت قرار داده اند؛ كانت از ديگر سكولارهاست كه دو نوع عقل را بيان نموده كه شامل عقل نظري  و عقل عملي مي باشد و معتقد است؛ عقل براي رسيدن به يكسري پيشرفت ها و... خوب است، اما خدا وجود ندارد و كسي را به عنوان عقل كامل ندارند كه از آن پيروي كنند و مي گويند هركس باتوجه به عقل خودش عمل مي كند.

مسئول تعليم و تربيت سپاه ناحيه شهرستان سرخه بيان داشت: اخلاق اسلامي شاخه اي از علوم انساني است و به نوعي ارزش ها را بيان مي كند و هدفش ظهور و بروز اخلاق الهي در انسان است؛ در اسلام مصاديق ارزشي و اخلاقي را نمي توان از انسان جدا كرد؛ در اخلاق اسلامي سه بخش مهم كه شامل ارتباط با خدا، ارتباط با مردم و ارتباط با خود داريم و انسان براي رسيدن به كمال بايد اين سه مورد را رعايت و اجرا كند.

وي تصريح كرد: در رابطه با خدا، بايد عبادت خدا را انجام دهد و اگر در اين رابطه مردم را دخيل كنيم شرك و ريا و...به وجود مي آيد و در ارتباط با مردم رفتارهاي ما بايستي شايسته باشد.

وی افزود: انواع اخلاق شامل اخلاق اجتماعي، فردي، سازماني، كسب و كار، سياسي،خانوادگي، عبادي و... كه در تقسيم بندي ديگر به فضائل و رذايل اخلاقي مانند حسد، تواضع، حسن ظن، شجاعت، عدالت و... تقسيم بندي شده است؛ همچنين علوم مرتبط با اخلاق شامل علم اخلاق، اخلاق توصيفي، تعليم و تربيت(صالحين)، فلسفه علم اخلاق و فلسفه اخلاق مي باشد كه تمام علوم بر پايه تعليم و تربيت است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها