گرچه اردیبهشت در مازندران جدای از حال و هوای با نشاطش، با تقدیم بیش از ده شهید مدافع حرم بنام اردیبهشت مقاومت ملقب گردید، و در میان ماههای سال خاطره انگیز شد، اما در سایر عرصه ها، از جمله ورزشی هم این ماه تاریخ ساز شد و موفقیت های زیادی در اردیبهشت برای مازندران رقم خورد.
کد خبر: ۹۰۱۹۱۸۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، با وجود موفقیت‌های زیاد فوتبالی‌های مازندران، شاید نقطه کور فوتبال مازندران در چندین سال اخیر نداشتن تیم لیگ برتری بود که همیشه مورد انتقاد کارشناسان و اهالی فن قرار می‌گرفت و شاید دیگر موفقیت‌های این رشته ورزشی در استان مازندران دیده نمی‌شد.

عملکرد هیأت فوتبال استان مازندران در چند سال اخیر زیر سایه نداشتن تیم لیگ برتری مخفی می‌شد، برگزاری لیگ‌های منظم در تمامی رده‌های سنی، آموزش داوران تراز نخست و حضور در سطح بالای کشور و حتی آسیا، حضور بانوان توانمند در تمامی مقاطع از داوری و فوتبال گرفته تا نظارت و فوتسال و فوتبال ساحلی، حضور بازیکنان ملی در تمامی رده‌های سنی و داشتن سهمیه لیگ های متعدد لیگ برتری و حضوری موفق در تمامی رده‌ها برگ برنده فوتبال مازندران در چند سال اخیر بود.

اما در این بین نداشتن تیم لیگ برتری بزرگسالان همیشه هیأت فوتبال استان مازندران و شخص بهروان ریاست این هیأت را مورد انتقاد قرار می‌داد.

اردیبهشتی رویایی فرا رسید و فوتبال مازندران نقطه تاریکش را روشن دید. اردیبهشت ماه 1397 ماهی پر فروغ برای فوتبالی‌های مازندران بود، جایی که هم مازندران بغض 12 ساله‌اش ترکید و لیگ برتری شد و هم در سنین مختلف صعودهای جذاب و روزهای خوشی را تجربه کرد تا اینبار هیچ نقطه تاریکی در فوتبال مازندران باقی نگذارد. در ادامه این گزارش به افتخارات مختلف فوتبال مازندران در ماه اردیبهشت 1397 می‌پردازیم؛

کنفدارسیون فوتبال آسیا از داور بین‌المللی فوتبال کشورمان دعوت کرد تا در دوره داوران الیت 2018 – آسیا شرکت کند.

کنفدارسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد، با توجه به ارزیابی ناظران داوری ای.اف.سی از بازی اول و دوم  سید وحید کاظمی ـ داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در رقابت‌های لیگ برتر، وی توانست با موفقیت این ارزیابی را پشت سر بگذارد.

برهمین اساس کنفدراسیون فوتبال آسیا از کاظمی دعوت کرد تا در این دوره حضور پیدا کند.

این کلاس از 6 تا 9 سپتامبر 2018 (15 تا 18 شهریورماه 97) در کوالالامپور برگزار می‌شود؛ لازم به توضیح است، علیرضا فغانی، موعود بنیادی‌فر، بیژن حیدری، پیام حیدری، حسن اکرمی و سید وحید کاظمی جزو داوران الیت ایرانی آسیا هستند.

تیم فوتبال جوانان نساجی قائم‌شهر در منطقه شمال به لیگ دسته یک جوانان کشور صعود کرد.

آخرین دیدار جوانان نساجی قائم‌شهر در منطقه شمال امروز در ورزشگاه شهید وطنی برگزار شد که طی آن تیم نساجی موفق شد با دو گل ملی‌پوشان تبریز را شکست دهد.

گل‌های نساجی را در این دیدار محمد عباسی و امیر میرزایی به ثمر رساندند.

جوانان نساجی با این پیروزی توانستند جواز حضور در مسابقات لیگ دسته یک جوانان کشور را بدست بیاورند و در ادامه موفقیت‌های فوتبال قائم‌شهر در اردیبهشت، افتخاری دیگر نصیب این شهر کنند.

تیم فوتبال امید نساجی با غلبه بر پارس جنوبی به لیگ برتر صعود کرد.

این خبری بود که شهر خسته را قبل از لیگ برتری شدن بزرگسالان‌شان از خستگی درآورده بود.

امیدهای نساجی زودتر از بزرگان‌شان راهی لیگ برتر شدن و راه را برای نساجی بزرگ باز کرده بودند.

تیم فوتبال امید نساجی در آخرین دیدار مرحله نهایی لیگ دسته اول، در اصفهان به مصاف پارس جنوبی جم رفت که موفق شد با دو گل به پیروزی دست پیدا کند.

گل‌های این دیدار را احسان قهاری در دقایق 5 و 95 برای نساجی به ثمر رسانده بودند تا نساجی کوچک را روانه لیگ برتر کنند.

امیدهای نساجی با این پیروزی جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر امیدهای کشور را به‌دست آوردند.

در قهرمانی تیم قهرمان لیگ دسته یک فوتبال کشور پای مازندرانی‌ها در میان بود.

 

نفت مسجد سلیمان با هدایت و رهبری یک مربی با دانش مازندرانی لیگ برتری شد و قهرمانی لیگ یک را از آن خودش کرد.

درون زمین نقش مازندرانی‌ها در صعود مسجد سلیمان هویداست، فکری فرمان داد و یکی روی نیمکت و فرمانده تیم و دیگر رهبر مجید ایوبی از بهترین‌ها بود، بدون آنها نفت لیگ برتری نمی‌شد.

باز هم پای مازندرانی ها در میان بود....

نساجی بعد از 24 سال به لیگ برتر صعود کرد و خونه به خونه که شایسته حضور در لیگ برتر بود، در روز پایانی از صعود بازماند.

هفته پایانی و سی و چهارم لیگ دسته اول می‌توانست برای استان مازندران یک هفته تاریخی شود چرا که دو تیم از پنج تیمی که شانس صعود به لیگ برتر برای کسب سهمیه این استان تلاش کردند و در نهایت تیم نساجی قائم‌شهر تفاضل گل بهتر نسبت به تیم هم استانی خونه به خونه بعد از 24 سال به سطح اول فوتبال کشور بازگشت.

این در حالی ست که اگر تیم نفت شکست می‌خورد مازندرانی‌ها دو تیم در لیگ برتر داشتند.

در هر صورت یکشنبه، نهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ یک روز تاریخی برای مردم مازندران شد.

۱۲ سال از حضور شموشک نوشهر در لیگ برتر می‌گذرد. شموشکی که شاید فقط برخی ها لباس سبزرنگش را به خاطر داشته باشند.

اصلاً کسی شاید یادش رفته باشد که رحمان احمدی، محسن بنگر، محمدرضا خلعتبری، سهراب انتظاری و سید میثم حسینی روزی در این تیم بازی می‌کردند. در دهه اخیر، مازندران همیشه حسرت داشتن یک تیم لیگ برتری در دلش مانده و همیشه مردم این استان شاکی بوده‌اند که چرا این همه استعداد مازندرانی در لیگ برتر بازی می‌کنند و خود مازندران در آن حضور ندارد.

خونه به خونه جوری در فینال جام حذفی فوتبال کشور بازی کرد که شبیه بازنده نبود. استقلال که در لیگ برتر همه را از دم تیغ می‌گذراند، مقابل خونه به خونه تا نزدیکی‌های شکست هم رفت.

در خرمشهر تیم خونه به خونه بدون ۱۰ بازیکن خود وارد زمین شد و بارها دروازه استقلال پرستاره را تهدید کرد ولی آبی ها با خوش شانسی گریختند. حریف سرشناس البته دارای موقعیت های متعددی بود اما فقط یک بار در نیمه‌نخست با گل مامه تیام به تور دروازه خونه به خونه رسید و کار را با همان یک گل تمام کرد.

سید محمد کریمی و نیما انتظاری در کنار محمد قاسمی‌نژاد بازیکنان خوب خونه به خونه بودند که انگار نه انگار مقابل تیم سوم لیگ برتر قرار گرفتند.

یورش‌های مداوم بابلی‌ها فقط دقت در زدن ضربات آخر را می‌خواست که مقدور نبود.

خونه به خونه آخرین نمایش خود در این فصل را با برگزاری دیداری پر شهامت با قطب آبی گذراند و اگر چه تلخ، اما با سزاواری به پایان برد.

بابلی‌ها شمایل یک تیم بازنده را نداشتند و به استقلال و باقی تیم ها نشان دادند که استحقاق صعود به لیگ برتر را داشتند علاوه بر آن حضور هوادارانی که از بابل به خرمشهر رفته بودند، حس و حال خاصی را به بازی این تیم در ورزشگاهی پر از رنگ آبی داد و داغ تماشاگران را از ماندن تیم‌شان در لیگ یک بیشتر کرد.

خونه به خونه با فوتبال ایران خداحافظی موقتی می‌کند. امیدواریم در بازگشت مثل همین بازی خوب و تو دل برو باشد.

در آخرین روز مسابقات لیگ کشور، تیم نود آمل توانست با نتیجه دو برصفر  تیم اردبیل را شکست دهد و با کسب بیشترین امتیاز(  7 ) امتیاز مقتدرانه و بدون شکست به مسابقات لیگ برتر نونهالان کشور صعود کند.

آملی‌ها با تیم نود خوش درخشیدند و بعد از مدت‌ها صعودی شیرین در فوتبال آمل رقم زدند. نودی‌ها در کشور سنگ تمام گذاشتند تا در نهایت با کسب ( 7 ) امتیاز با قدرت در صدر جدول قرار گرفتند و به لیگ برتر صعود کردند.

تیم نونهالان شهدای قائم‌شهر نماینده استان مازندران در رقابت‌های مرحله نهایی مسابقات قهرمانی نونهالان مناطق کشور بود. قائم‌شهری‌ها که در ثبت اردیبهشت رویایی فوتبال مازندران نقش به‌سزایی داشتند این‌بار در نونهالان خوش درخشیدند.

در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی نونهالان مناطق کشور در استان گیلان تیم نونهالان شهدای قائم‌شهر با شایستگی و کسب سه پیروزی در مرحله ی پلی آف توانست به لیگ برتر فوتبال کشور راه پیدا کند.

مقاوت ساری که در دو مرحله میزبانی رقابت‌های امیدهای کشور را در ساری برعهده گرفته بود در مرحله نهایی عزم خودش را برای صعود به لیگ یک فوتبال کشور جزم کرده بود.

تیم پیام مقاومت ساری توانست از امتیاز میزبانی خود استفاده کند و در روز آخر دیدارهای مرحله نهایی مسابقات امیدهای کشور پس از تساوی یک بر یک در دیدار سوم خود برابر پدیده مشهد و در مجموع کسب ٧ امتیاز در صدر گروه  ٤تیمی این رقابت‌ها قرار بگیرد و جواز حضور در مسابقات دسته اول کشور را کسب کنند.

لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور، امسال یک نماینده موفق مازندرانی داشت.تیم پرتلاش شهید مولایی قراخیل موفق شد به عنوان بهترین تیم سوم به مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها برای صعود به لیگ دسته دوم فوتبال کشور صعود کند.

شهید مولایی قراخیل در مجموع دو دیدار رفت و برگشت در دیدار پلی آف، با تساوی دو دو به دلیل گل زده درخانه حریف ،به همراه جهاد نصر سیرجان راهی فینال پلی‌آف شد تا در صورت برتری در مجموع دو دیدار فینال به لیگ دسته دوم فوتبال کشور صعود کند.

اولین دوره رقابت‌های زیر 15 سال کشور در مرحله برگزار شد که تیم پدیده ساری نماینده استان مازندران در این رقابت ها بود.پدیده در این دو مرحله بدون شکست و با کسب حداکثر امتیازت قهرمان اولین دوره رقابت های زیر 15 سال کشور شد .

 

این مسابقات در اصفهان برگزار شده بود که پدیده ساری بدون شکست و با بیشترین امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

تیم ملی فوتسال بانوان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا امروز با برتری مقابل ژاپن با نتیجه 5 بر 2 عنوان قهرمانی را کسب کرد.ملی‌پوشان کشورمان بعد از کسب عنوان قهرمانی با پرچم ایران دور افتخار زدند و این قهرمانی را جشن گرفتند.بازیکنان ایران پس از بالا بردن جام قهرمانی بسیار خوشحالی کردند.

در تیم ملی کشورمان نسترن مقیمی تنها ملی‌پوش مازندرانی ای بود که موفق شد جم قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر ببرد.نسترن مقیمی در کسب این افتخار بزرگ سهیم بود و در تمامی دیدارها در ترکیب تیم ملی به میدان رفت.مقیمی در قهرمانی سال ۲۰۱۵ هم همراه تیم ملی بود.

تیم ملی فوتبال دختران زیر 17 ساال جهت حضور در تورنمنت بین المللی  در کشور ایتالیا، تهران را به مقصد این کشور ترک کرد.

 

تیم ملی  فوتبال دختران زیر 17 سال کشورمان که برای حضور در تورنمنت چهارجانبهعازم ایتالیا شد تا چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه به مصاف تیم ملی دختران آمریکا برود.

تیم دختران زیر 17 سال ایران با هدایت کتایون خسرویار از 5 اردیبهشت رقابت‌های خود را شروع می‌کند.

ستاره تیم ملی فوتسال امید ایران در مسیر قهرمانی در تورنمنت ایتالیا، تربیت شده باشگاه شهروند ساری است.

رضا قنبری در رقابت‌های بین‌المللی ایتالیا رویهم ۴ گل زد و آقای گل مسابقات هم شد.

ایران ابتدا ۵ به ۲ ایتالیا را شکست داد که رضا گل زد و سپس در برتری ۷ به ۲ مقابل اسلوونی سه گل به ثمر رساند. قنبری در تیم شهروند ساری بازی می‌کند و تنها بازیکن استان در تیم ملی المپیک یا امید است.

استعدادهای ناب مازندرانی تمام شدنی نیستند و هر روز ظهوری جدید در فوتبال مازندران داریم.

امیرحسین نیک‌پور دروازبان مازندرانی در تورنمنت چهارجانبه قطر با حضور تیم های تونس قطر اسپایر قطر بهترین دروازبان این تورمنت شناخته شد تا باز هم نبوغ فوتبالیست های مازندرانی را به رخ همگان بکشیم.

هر کجا موفقیتی وجود دارد نام یک مازندرانی در ان مجموعه می‌درخشد.

علی علیپور بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس با ۱۹ گل توانست آقای گل فصل ۹۷-۹۶ از رقابت‌های لیگ برتر شود.علیپور در دیدار آخر تیمش مقابل سپیدرود رشت به علت مصدومیت به میدان نرفت اما در پایان لیگ موفق شد آقای گل لیگ شود.

پس از شکست یک به صفر مقابل ژاپن در اولین دیدار تورنمنت چین، بازی قدرتمندانه و پر گل مقابل میزبان از تیم ملی نوجوانان ایران انتظار نمی‌رفت اما با گلزنی‌های مهاجم مازنی بازگشتی شیرین رقم خورد.

تیم ملی زیر ۱۷ ساله‌های ایران در چین است و در نخستین پیکارش در تورنمنت این کشور به ژاپن یک به صفر باخته بود.

ایران اما دومین دیدارش را با چین انجام داد و این تیم را در خاک خود ۴ به یک شکست داد.

در این مسابقه حسین حاجی‌زاده در نیمه دوم سه گل زد تا توجه همگان را جلب کند.این پدیده که در تیم آکادمی کیا بازی می‌کند بارها مدافعان چین را دریبل زد و گل‌هایی فوق‌العاده زد.

امیرحسین نیک‌پور گلر بهشهری هم در ارنج اصلی ایران بود و شروین رضایی هم از ابتدا در میدان بود که جایش را به حسین حاجی‌زاده داد.

ایران روی نیمکت خود هم مازندرانی دارد. رضا حاج اسبویی یکی از دستیاران عباس چمنیان سرمربی تیم ملی است.

و اما در میان این همه افتخارات در اردیبهشتی رویایی برای فوتبال مازندران، برگزاری کلاس مربیگری درجه C  بانوان ایران به میزبانی شهرستان نور، حضور 5 مربی صاحب نام مازندرانی در دوره آموزشی درجه A مربیگری کنفدراسیون فوتبال آسیا در مشهد، قضاوت داوران مازندرانی در لیگ برتر فوتبال کشور، برگزاری کلاس ارتقاء داوری ، حضور و میزبانی تیم امید مرزن آباد از مرحله سوم لیگ دسته دوم فوتسال کشور، حضور زرین ذغال چال در مرحله اول لیگ مناطق بزرگسالان کشور، حضور شهروند ساری در دور رفت لیگ برتر فوتسال امید کشور، حضور منتخب مازندران در مسابقات فوتبال قهرمانی نونهالان بانوان باشگاه‌های کشور، گلزنی نسترن گلزنی مقیمی در رقابت‌های آسیایی، میزبانی از اردوی آماده سازی تیم ملی فوتسال جوانان بانوان، حضور چهار فوتسالیست مازندرانی در اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال، حضور مهرشاد عسگریان در اردوی تیم ملی فوتسال المپیک، حضور سعید بلباسی در تیم ملی دانشجویان، حضور 5 جوان مازندرانی در اردوی تیم ملی امید، حضور 8 بازیکن مازندرانی و به همراه سرمربی مازندرانی در اردو تیم منتخب (ملی) نونهالان منطقه 4کشور ، حضور سه ملی پوش مازندرانی در فهرست ۳۵ نفره مقدماتی تیم ملی برای حضور در جام جهانی، برپایی دوره توجیهی پیش فصل داوران لیگ برتر فوتبال ساحلی به میزبانی مازندران، حضور شهریار ساری در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور و ... از دیگر موارد فعالیت‌های فوتبال مازندران در این ماه پر افتخار بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها