عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: پروژه های نیمه تمام ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اتمام نیاز دارد و با بودجه فعلی حدود ۳۰ سال تکمیل و اجرایی شدن این پروژه ها طول می کشد.
کد خبر: ۹۰۱۹۱۹۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

به گزارش  سرویس مهندسین عمران و معماری خبرگزاری بسیج، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه با رادیو در خصوص طرح های نیمه تمام عمرانی اظهار کرد: یکی از دغدغه های کمیسیون عمران پروژه های نیمه تمامی است که بر روی دست دستگاه ها مانده است.

وی افزود: ما تعداد آمار پروژه های نیمه تمام را از دستگاه های دولتی مطالبه کرده ایم تا بتوانیم در خصوص آنها تصمیم گیری کنیم، زیرا پروژه ها اعتباری، 600 هزارمیلیارد تومان بودجه برای اتمام نیاز دارند این درحالی است که بودجه عمرانی کشور تنها 15 هزار میلیارد تومان است در حدود 30 سال زمان برای تکمیل و اجرایی شدن این پروژه ها با این میزان بودجه زمان نیاز است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با گزارش کمیسیون عمران قرار بر این شد که پروژه ها با اهلیت بالا احصا شوند و بخشی از منابع مالی توسط سرمایه گذار تامین شود که این موضوع به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است و پروژه های استانی نیز به همین منوال و با سرمایه استانی و یا حتی خارج از کشور تامین اعتبار شوند.

یارمحمدی با بیان اینکه باید جذابیت های لازم برای سرمایه گذار به وجود بیاید، ادامه داد: دولت باید به گونه ای عمل کن تا بسترهای لازم برای اتمام این طرح ها فراهم شود و امسال سهم 15 درصدی در بودجه برای دولت درنظر گرفته شد تا بتواند با سرمایه گذار در این حوزه مشارکت کند.

وی بیان کرد: متاسفانه در استان های محروم بعضی پروژه های بزرگ صرفه اقتصادی و بازگشت سرمایه ندارند، لذا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری رغبت نشان نمی دهند که ضروری است دولت این قسمت ها را به طور ویژه ای مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر برنامه ریزی مشخص در خصوص پروژه های عمرانی در کل کشور موجود بود با وضعیت کنونی مواجه نبودیم لذا باید مطالعات آمایشی و حتی اقتصادی در خصوص پروژه ها صورت بگیرد تا بر اساس اهمیت زمان شروع و پایان آنها مشخص شود و سرمایه کشور به هدر نرود.

 

 
ارسال نظرات